Stark Varg

Om ni tänker på dödsfyllstyrningen häromdagen så är det väl en Surron som är den mest kvalificerade trådsanningen än så länge.
 
Så han gick ut med 89% laddning (3.02 in i filmen), samt mapp nr3 vilket motsvara 60hk, alltså samma som en 450 ungefär. Han körde sedan ett lite långsammare utvarv, följt av två snabbare varv, i bra motionstempo skulle jag ändå säga utifrån min begränsade erfarenhet, på en lite trevligare underlag, ingen sandbana som t.ex Saxtorp. Och när han kör av banan har han 70% laddning kvar (9.44 in i filmen).
 
Så han gick ut med 89% laddning (3.02 in i filmen), samt mapp nr3 vilket motsvara 60hk, alltså samma som en 450 ungefär. Han körde sedan ett lite långsammare utvarv, följt av två snabbare varv, i bra motionstempo skulle jag ändå säga utifrån min begränsade erfarenhet, på en lite trevligare underlag, ingen sandbana som t.ex Saxtorp. Och när han kör av banan har han 70% laddning kvar (9.44 in i filmen).

20% på 3 varv, skulle bli 15 varv med 100%, på hårdbana. Fick du tiden för ett varv också?
2 minuter är väl ganska vanlig längd på en bana och i så fall betyder det 30 minuter på hårdbana.

För min del tycker jag Saxtorp är väldigt trevligt underlag.
 
20% på 3 varv, skulle bli 15 varv med 100%, på hårdbana. Fick du tiden för ett varv också?
2 minuter är väl ganska vanlig längd på en bana och i så fall betyder det 30 minuter på hårdbana.

För min del tycker jag Saxtorp är väldigt trevligt underlag.

Man vet ju inte om det är klippt, men jag fick hans sista varv till 1:40 och inte speciellt snabbt kört
 
31:xx och framåt nämner han förbrukningen

Han säger att han startade med 87% och efter 30 minuter på en hårdbana som han kallar för sandbana är batteriet nere på 10% och hojen gå ner i limpmode.

Jag upplever körningen som en typisk enduroförare, inte riktigt tempo utan mer mjuk lugnt körning som inte tar särskilt mycket energi vare sig för förare eller hoj.
Och där anser han sig ha bevisat att hojen klarar 30 minuter i rejstempo?
Nej, den klarar (100-10)/(87-10) x 30 minuter = 35 minuter i hans endurotempo.

En elitförare på Ripa har tömt det där batteriet på 15-20 minuter och på Luleås sandbana med många backar är det max 15 minuters körning för en elitförare. Det är min gissning.
 
Han säger att han startade med 87% och efter 30 minuter på en hårdbana som han kallar för sandbana är batteriet nere på 10% och hojen gå ner i limpmode.

Jag upplever körningen som en typisk enduroförare, inte riktigt tempo utan mer mjuk lugnt körning som inte tar särskilt mycket energi vare sig för förare eller hoj.
Och där anser han sig ha bevisat att hojen klarar 30 minuter i rejstempo?
Nej, den klarar (100-10)/(87-10) x 30 minuter = 35 minuter i hans endurotempo.

En elitförare på Ripa har tömt det där batteriet på 15-20 minuter och på Luleås sandbana med många backar är det max 15 minuters körning för en elitförare. Det är min gissning.

Sa han inte i slutet när han snackade med sin kompis att han startade på 87%, avslutade med 10% och summerade det som att han bara hade kört slut på 75% Men eftersom effekten var kraftigt reducerad nu på slutet kallar jag hans 10% för 0, så han har på 30 min kört slut på 87% med reducerad effekt på slutet.
 
Sa han inte i slutet när han snackade med sin kompis att han startade på 87%, avslutade med 10% och summerade det som att han bara hade kört slut på 75% Men eftersom effekten var kraftigt reducerad nu på slutet kallar jag hans 10% för 0, så han har på 30 min kört slut på 87% med reducerad effekt på slutet.

Ja, 10% är uppenbarligen lika med noll.

Och från 87 till 10 är det 77 procentenheter.
Med full laddning 100% till 10 är det 90 procentenheter.

Därav ser min kalkyl ut som den gör ovan.
 
Vi får väl se om den börjar gå att köra längre efter "software uppdate" eller om det bara är så att batterimätaren börjar visa rätt efter den och körtiden är densamma....
 
Är det någon som har hört något från alla andra som har fått sina Vargar levererade?

Eller är det fortfarande bara utlevererat EN?
 
Jag svarar med denna video.... :hihi

Ja, jag såg tumnageln till den där videon och trodde för en sekund att dom kanske hade levererat ut hoj nummer två.

Men det verkar som det bara är levererat serienummer 01 än så länge.
(dom behöver nog inte plats för mer än två siffrigt ramnummer med den här takten)

Jag fick föresten erbjudande att boka flygning med helelktriskt passagerarflygplan med SAS 2028 eller vad det var, men bilden föreställde det numera nerlagda Heart Aero...
Är det ingen som har talat om det för SAS?
 
Jag fick föresten erbjudande att boka flygning med helelktriskt passagerarflygplan med SAS 2028 eller vad det var, men bilden föreställde det numera nerlagda Heart Aero...
Är det ingen som har talat om det för SAS?

Har Heart aerospace gått i konkurs?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top