Stark Varg

Man undrar ju lite var det sitter fast. Hojen verkar ju vara färdigkonstruerad. Både demohojar och Haskells hoj tyder ju på att allt är klart så långt.

Att få delar producerade billigt i Kina har ju kolettfrillan god erfarenhet av så jag ser inte att det heller skulle vara något problem.

Fabriken och monteringen? Kanske men någon slags produktion borde dom väl kunna ha om alla delar finns?

Men min gissning är att dom insett att billiga batterierna( från Kina?) inte håller utlovad prestanda i verkligheten som på pappret. Och dom kan inte börja sälja hojar med så dålig batteriprestanda. Och att köpa bättre batterier spräcker budgeten. Så nu försöker dom lösa det problemet med att få tillräckligt bra batterier till ett pris som inte leder till konkurs.

Haskells hoj kan man däremot kosta på dyrare batterier.
 
Man undrar ju lite var det sitter fast. Hojen verkar ju vara färdigkonstruerad. Både demohojar och Haskells hoj tyder ju på att allt är klart så långt.

Att få delar producerade billigt i Kina har ju kolettfrillan god erfarenhet av så jag ser inte att det heller skulle vara något problem.

Fabriken och monteringen? Kanske men någon slags produktion borde dom väl kunna ha om alla delar finns?

Men min gissning är att dom insett att billiga batterierna( från Kina?) inte håller utlovad prestanda i verkligheten som på pappret. Och dom kan inte börja sälja hojar med så dålig batteriprestanda. Och att köpa bättre batterier spräcker budgeten. Så nu försöker dom lösa det problemet med att få tillräckligt bra batterier till ett pris som inte leder till konkurs.

Haskells hoj kan man däremot kosta på dyrare batterier.

Skulle tro att du har 100% rätt.
 
Man undrar ju lite var det sitter fast. Hojen verkar ju vara färdigkonstruerad. Både demohojar och Haskells hoj tyder ju på att allt är klart så långt.

Att få delar producerade billigt i Kina har ju kolettfrillan god erfarenhet av så jag ser inte att det heller skulle vara något problem.

Fabriken och monteringen? Kanske men någon slags produktion borde dom väl kunna ha om alla delar finns?

Men min gissning är att dom insett att billiga batterierna( från Kina?) inte håller utlovad prestanda i verkligheten som på pappret. Och dom kan inte börja sälja hojar med så dålig batteriprestanda. Och att köpa bättre batterier spräcker budgeten. Så nu försöker dom lösa det problemet med att få tillräckligt bra batterier till ett pris som inte leder till konkurs.

Haskells hoj kan man däremot kosta på dyrare batterier.
Din teori låter väldigt trolig, men det måste ju ändå vara ett radikalt nybörjarfel att inte PoCa såna saker, INNAN man producerar något i blindo? Stämmer din teori så har man ju glatt gått på fantasisiffrorna på Wish, designat och byggt en hoj kring det, och sen kom verkligheten ikapp. Då ska det ju gå åt skogen :huvet
 
Din teori låter väldigt trolig, men det måste ju ändå vara ett radikalt nybörjarfel att inte PoCa såna saker, INNAN man producerar något i blindo? Stämmer din teori så har man ju glatt gått på fantasisiffrorna på Wish, designat och byggt en hoj kring det, och sen kom verkligheten ikapp. Då ska det ju gå åt skogen :huvet

De kinesiska crossdelar han gjorde sig stor på att sälja har väl inte direkt imponerat på någon kvalitetsmässigt så det där med att granska kvaliteten är kanske inte högprioriterat.
 
Man undrar ju lite var det sitter fast. Hojen verkar ju vara färdigkonstruerad. Både demohojar och Haskells hoj tyder ju på att allt är klart så långt.

Att få delar producerade billigt i Kina har ju kolettfrillan god erfarenhet av så jag ser inte att det heller skulle vara något problem.

Fabriken och monteringen? Kanske men någon slags produktion borde dom väl kunna ha om alla delar finns?

Men min gissning är att dom insett att billiga batterierna( från Kina?) inte håller utlovad prestanda i verkligheten som på pappret. Och dom kan inte börja sälja hojar med så dålig batteriprestanda. Och att köpa bättre batterier spräcker budgeten. Så nu försöker dom lösa det problemet med att få tillräckligt bra batterier till ett pris som inte leder till konkurs.

Haskells hoj kan man däremot kosta på dyrare batterier.

Fabriken och monteringen har dom ju redan, och en robot som bygger batteripackar skitlångsamt.
Det har dom ju visat upp.

Jag tror som du att det sitter i att dom har lovat för mycket och nu visar det sig att det inte kommer att hålla.

Haskell kanske är beordrad att han inte får köra på mer än 50% av utlovad effekt med sin prototyp, utom korta demoruns, för att batterierna/motorn överhettar, trots att han förmodligen har dom dyraste/bästa battericellerna dom har kunnat köpa i sitt "Golden Sample" av motorcykel.

Under tiden jagar fabriken med ljus och lykta efter billigare celler som kanske håller ett tag för användning till serietillverkningen.

Det kan ju vara en förklaring till att vi aldrig har sett hojen på en tung bana, det går för varmt helt enkelt.
 
Någon till Varg borde väl ha kommit ut vid det här laget?
För med produktionstakten av 1 st var 4:e vecka så kommer det ta några år.
Det har levererats en i Sverige nu i alla fall.
Men verkar ju inte som att dom trycker ut några större batcher åt gången? Skickar man en och en till varje land måste logistiken bli dyr. Men kan ju vara fler som fått som inte är aktiv på facebook eller liknande.
 
Med tanke på marknadsföringen fram till nu så är det nog ganska osannolikt att någon av de första hojarna hamnar hos någon som inte är Youtuber eller Instagramhora…Om produktionen faktiskt har kommit igång så vill de naturligtvis att detta syns.
 
Blev detta en produktionshoj, eller bara en exklusiv koncepthoj?

Mycket skrivet, orkar inte läsa allt så jag är lite fräck och frågar; var sitter det fast nånstans? För att skruvar och muttrar finns ju på Hornbach och Bauhaus, och el-pyssel finns lite överallt om man inte vill handla hos RS eller Elfa dessa dagar. Och generiskt hojmaterial, hjul, däck, kedja mm finns hos 24MX. Är det batterierna som tryter?

Sen, om det handlar om intresset / efterfrågan på denna typen av hoj så förstår jag. Nu är jag fortfarande ganska nyförälskad i mina tävlingshojar, men hade jag varit en miljonär på jakt efter sällsynta leksaker så hade jag nog köpt en Varg. Jag tyckte om deras promo med reklamfilmen. Hur länge jag hade behållit den vet jag dessvärre inte, förmodligen hade jag sålt den på blocket efter 1 månad. Den är väl inte så värst lämpad att köra TET med eller några längre utflykter runt i landet?

.. men kolla vilken skön reklamfilm >>
 
Last edited:
Uncletom, Det verkar fortfarande bara vara en koncepthoj som skulle slå övriga elhojar men för varje månad som går så ökar ju sannolikheten att någon av de etablerade kommer producera bättre elhojar och då är ju Stark helt rökta.
 
För att skruvar och muttrar finns ju på Hornbach och Bauhaus, och el-pyssel finns lite överallt om man inte vill handla hos RS eller Elfa dessa dagar. Och generiskt hojmaterial, hjul, däck, kedja mm finns hos 24MX.
Undrar om det var exakt så han tänkte när han drog igång projektet.
 
Det har levererats en i Sverige nu i alla fall.
Men verkar ju inte som att dom trycker ut några större batcher åt gången? Skickar man en och en till varje land måste logistiken bli dyr. Men kan ju vara fler som fått som inte är aktiv på facebook eller liknande.
Jasså? Vem? Var?
 
Jasså? Vem? Var?
En Fredrik Svensson, ingen aning vem det är mer än att han är med i Stark Varg gruppen på Facebook. =)
Verkar bo på Öland om jag stalkar rätt på Facebook?

Här är länk till inlägget när han kör:
 
En Fredrik Svensson, ingen aning vem det är mer än att han är med i Stark Varg gruppen på Facebook. =)
Verkar bo på Öland om jag stalkar rätt på Facebook?

Här är länk till inlägget när han kör:
Tack, seems legit. Tydligen ska denne ha beställt första dagen det var möjligt(2021) så detta kan vara första riktiga kundhojen.
 
Kul att det rör på sig, men det där löftet om superduperfotpinnen får dom nog backa på....
 
En Fredrik Svensson, ingen aning vem det är mer än att han är med i Stark Varg gruppen på Facebook. =)
Verkar bo på Öland om jag stalkar rätt på Facebook?

Här är länk till inlägget när han kör:
Kul! Räckvidden imponerar! Visserligen på en hårdbana, men ändå! Är runkfesten slut för belackarna i tråden? Mitt vill-ha-begär fick sig i alla fall en knuff i rätt riktning ?

Jag tar för givet att någon av pessimisterna snart publicerar rykande färska siffror på hur lite den faktiskt klarar i riktigt VM-tempo på en överjävligt tungkörd sandbana, i konstant motvind.
 
Kul! Räckvidden imponerar! Visserligen på en hårdbana, men ändå! Är runkfesten slut för belackarna i tråden? Mitt vill-ha-begär fick sig i alla fall en knuff i rätt riktning ?

Jag tar för givet att någon av pessimisterna snart publicerar rykande färska siffror på hur lite den faktiskt klarar i riktigt VM-tempo på en överjävligt tungkörd sandbana, i konstant motvind.

Nejdå, när dom första tusen hojarna är utlevererade i tid och håller vad dom har utlovat, då jäklar får vi äta upp våra ord.

Nej visst ja, ingen av hojarna var utlevererade i tid
 
Kul! Räckvidden imponerar! Visserligen på en hårdbana, men ändå! Är runkfesten slut för belackarna i tråden? Mitt vill-ha-begär fick sig i alla fall en knuff i rätt riktning ?

Jag tar för givet att någon av pessimisterna snart publicerar rykande färska siffror på hur lite den faktiskt klarar i riktigt VM-tempo på en överjävligt tungkörd sandbana, i konstant motvind.

Jag räknar mig som neutral i frågan. Tycker det är spännande att någon försöker tillverka och få fram en bra mc.
Stört mig på att dom ljuger och inte lagt fram hur det verkligen är.
Jag bor i samma region som killen i videon och ser fram emot om han tar med sig den till de "vanliga" crossbanorna vi har här runtomkring och inte bara på en stenhård bana.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top