Stark Varg

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Om han nu är ambassadör för Varg kanske det fanns en sån hoj på hans firma. Det kan ju räcka för att det sen ska blivit en sanning att han kört just den.

Jag vill inte spekulera men med de ingredienser som presenterats på flashback så finns det ju nästan oändligt många kombinationer till vad som faktiskt hänt.

Enligt flashback skulle han ha kört in i en vägskylt här som anger avsmalnande väg.

Men om han var på väg hem så betyder det att han skulle ha alltså ha kört in i en skylt på vänster sida om vägen?
Från andra hållet skulle det kunna kännas rimligt om han utan lyse kört på sidan av vägen som ett moppefucko men kl 3 på morgonen är det ljust i Piteå och Tim som bor i området och borde kunna gatan som sin egen ficka.

Nej, det enda jag kan urskilja är att det är en väldans massa konstiga rykten om den här olyckan vilka mer eller mindre samtliga känns svåra att placera in…
Går Du en korsning bort från Din bild finns både avsmalning och stolpe - det stämmer med vad jag hörde i morse av en man som bor i Hortlax.

Det kanske syns via denna länk?

Tragiskt för grabben och familjen i alla fall.

Edit - jag passerade för en stund sedan och tog en bild. Skyltstolpen är bruten så att den ligger mot söder, föraren bör alltså ha kommit norrifrån och smällen skedde på förarens vänstra sida. Brottet nere vid foten ser färskt ut så det är knappast en plogskada. Vi vet alltså att på ”Din” plats finns en nedkörd skylt som träffats av ett fordon på väg söderut, om det är här som Tim omkom vet jag däremot inte säkert.

Dubbeledit - ryktet säger att det kan handla om en Surron. https://ridesurron.se/
 

Bifogat

  • IMG_8679.jpeg
    IMG_8679.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 43
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
Den har kommit!


Typisk youtuber, unboxing ? Stora frågan, när kommer nr2 osv levereras?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Klimataktivisten noterar att racken har levererats hela vägen hem till garaget. Alltså sannolikt en förbränningsmotorbaserad Rysslandsvänlig lågreducerad transport längsta möjliga väg. Om klimatvinsten med själva elhojen inte redan har ätits upp i energikostnad för otaliga "var fan är min hoj"-samtal så torde den väl i alla fall vara eliminerad vid det här laget...? Fy säger Märta och Greta...

Jag tänker inte titta på videon, men jag misstänker att utfallet blir detsamma som när allehanda ambassadörer inom snöskotervärlden själva ska filma när de monterar ihop sitt eget fordon - en högst tafflig montering med omkastade monteringssekvenser och framförallt tveksamma åtdragningsmoment. Deras starka sida brukar ju sällan vara själva meckandet eller avsaknaden av tummen mitt i handen, därmot brukar de kunna göra flashiga videos och de brukar tamejfan veta allt om kepsar och kläder från sitt märke.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Klimataktivisten noterar att racken har levererats hela vägen hem till garaget. Alltså sannolikt en förbränningsmotorbaserad Rysslandsvänlig lågreducerad transport längsta möjliga väg. Om klimatvinsten med själva elhojen inte redan har ätits upp i energikostnad för otaliga "var fan är min hoj"-samtal så torde den väl i alla fall vara eliminerad vid det här laget...? Fy säger Märta och Greta...

Jag tänker inte titta på videon, men jag misstänker att utfallet blir detsamma som när allehanda ambassadörer inom snöskotervärlden själva ska filma när de monterar ihop sitt eget fordon - en högst tafflig montering med omkastade monteringssekvenser och framförallt tveksamma åtdragningsmoment. Deras starka sida brukar ju sällan vara själva meckandet eller avsaknaden av tummen mitt i handen, därmot brukar de kunna göra flashiga videos och de brukar tamejfan veta allt om kepsar och kläder från sitt märke.
Faktiskt så var lastbilen helt tom bortsett från vargen ?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Så man arrangerar alltså en transport av en ensam hoj från Barcelona till Kallifånien eller var fan snubben nu bor, för att första kunden…nä, ambassadören…ska få den första hojen så fort som möjligt…? Publicitet är alltså vida överordnat miljövänlighet, det som rimligtvis är den mest grundläggande orsaken till att Stark Varg överhuvudtaget existerar…?

Men jag noterar att snubben har en Tesla på garageuppfarten, så han har väl köpt hela paketet. När han nu också har en Stark Varg i garaget så måste han ju ha ett extremt bra samvete. Det kan inte finnas många här i världen som gjort så litet klimatavtryck som honom…
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag tror Du tänker på Zero FX - kul maskin som går att sprätta grus med. Men någon cross är det som sagt inte.

Jag tänker mig att folk som inte är mc intresserade, kommer nog att kalla det ”cross”. Oavsett om det är en reiju mrt 50 moppe , ktm 690, eller en elhoj med crossliknande utseende?.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tänker mig att folk som inte är mc intresserade, kommer nog att kalla det ”cross”. Oavsett om det är en reiju mrt 50 moppe , ktm 690, eller en elhoj med crossliknande utseende?.

Blir de samma sak för en bil med extralysen?. Att de blir en rally bil. .
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Så man arrangerar alltså en transport av en ensam hoj från Barcelona till Kallifånien eller var fan snubben nu bor, för att första kunden…nä, ambassadören…ska få den första hojen så fort som möjligt…? Publicitet är alltså vida överordnat miljövänlighet, det som rimligtvis är den mest grundläggande orsaken till att Stark Varg överhuvudtaget existerar…?

Men jag noterar att snubben har en Tesla på garageuppfarten, så han har väl köpt hela paketet. När han nu också har en Stark Varg i garaget så måste han ju ha ett extremt bra samvete. Det kan inte finnas många här i världen som gjort så litet klimatavtryck som honom…
Så jävla bra skrivet. Patetiskt med dessa människor som tror de är miljökämpar när de är materialister deluxe.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
119 kg verkar första hojen väga.

En gammal Husqvarna 510 från 80-talet väger 117kg torr, tar man bort lite enduroskrot från den så har man nog tillräckligt med bränsle för att få samma räckvidd som Vargen utan att gå över 119 kg.

Jag minns när KDX200 kom 1989 och MC-tidningarna skrev om hur bra den var. Varenda förare som inte tillhörde absoluta eliten skulle minsann vara snabbare på den än någon av de crosshojar som alla använde då till enduro.
Jag svalde allt och det var min drömhoj ända tills den lokala handlaren i samband med en tävling fick hem en demohoj som jag testade ut på banan. Det krävdes inte många minuter innan man insåg att den var alldeles för tung och slö för att ha nåt att hämta utanför motionsklasserna. Och då körde jag dessutom 125 så jag var ju inte bortskämd med mycket effekt.

Samma år kom Husaberg 501, den var outstanding bland fyrtaktare 109kg och effekten angavs till 52 hk. Men fortfarande hängde den inte med tvåtaktarna....

1998 kom den hojen som vände upp och mer på crosscirkusen, YZ400F 107 kg och 55 hk angiven effekt. Dough Henry vann Nationals heat i 250-klassen på en fabrikshoj med mer än 400cc men på de lokala tävlingarna var originalet fortfarande för tung och slö för att hänga med trots att 4t fick ha dubbelt så mycket kubik. Det krävdes trots handikapp ytterligare några års utveckling med sänkt vikt och ökad effekt innan 4t dominerade.

Och vore det inte för reglementet skulle nog alla fortfarande köra 2t.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag tänker mig att folk som inte är mc intresserade, kommer nog att kalla det ”cross”. Oavsett om det är en reiju mrt 50 moppe , ktm 690, eller en elhoj med crossliknande utseende?.
Mmm, enligt vad jag hörde ikväll kan det vara en ”Surron” grabben körde. Okänt fabrikat för mig… https://ridesurron.se/
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tjugonio sidor tråd?!? Jag skiter i att läsa upp mig och stormar rakt in, är det någon i Sverige som fått en?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top