Stark Varg

Om han nu är ambassadör för Varg kanske det fanns en sån hoj på hans firma. Det kan ju räcka för att det sen ska blivit en sanning att han kört just den.

Jag vill inte spekulera men med de ingredienser som presenterats på flashback så finns det ju nästan oändligt många kombinationer till vad som faktiskt hänt.

Enligt flashback skulle han ha kört in i en vägskylt här som anger avsmalnande väg.

Men om han var på väg hem så betyder det att han skulle ha alltså ha kört in i en skylt på vänster sida om vägen?
Från andra hållet skulle det kunna kännas rimligt om han utan lyse kört på sidan av vägen som ett moppefucko men kl 3 på morgonen är det ljust i Piteå och Tim som bor i området och borde kunna gatan som sin egen ficka.

Nej, det enda jag kan urskilja är att det är en väldans massa konstiga rykten om den här olyckan vilka mer eller mindre samtliga känns svåra att placera in…
Går Du en korsning bort från Din bild finns både avsmalning och stolpe - det stämmer med vad jag hörde i morse av en man som bor i Hortlax.

Det kanske syns via denna länk?

Tragiskt för grabben och familjen i alla fall.

Edit - jag passerade för en stund sedan och tog en bild. Skyltstolpen är bruten så att den ligger mot söder, föraren bör alltså ha kommit norrifrån och smällen skedde på förarens vänstra sida. Brottet nere vid foten ser färskt ut så det är knappast en plogskada. Vi vet alltså att på ”Din” plats finns en nedkörd skylt som träffats av ett fordon på väg söderut, om det är här som Tim omkom vet jag däremot inte säkert.

Dubbeledit - ryktet säger att det kan handla om en Surron. https://ridesurron.se/
 

Bifogat

  • IMG_8679.jpeg
    IMG_8679.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 43
Last edited:
Den har kommit!


Typisk youtuber, unboxing ? Stora frågan, när kommer nr2 osv levereras?
 
Klimataktivisten noterar att racken har levererats hela vägen hem till garaget. Alltså sannolikt en förbränningsmotorbaserad Rysslandsvänlig lågreducerad transport längsta möjliga väg. Om klimatvinsten med själva elhojen inte redan har ätits upp i energikostnad för otaliga "var fan är min hoj"-samtal så torde den väl i alla fall vara eliminerad vid det här laget...? Fy säger Märta och Greta...

Jag tänker inte titta på videon, men jag misstänker att utfallet blir detsamma som när allehanda ambassadörer inom snöskotervärlden själva ska filma när de monterar ihop sitt eget fordon - en högst tafflig montering med omkastade monteringssekvenser och framförallt tveksamma åtdragningsmoment. Deras starka sida brukar ju sällan vara själva meckandet eller avsaknaden av tummen mitt i handen, därmot brukar de kunna göra flashiga videos och de brukar tamejfan veta allt om kepsar och kläder från sitt märke.
 
Klimataktivisten noterar att racken har levererats hela vägen hem till garaget. Alltså sannolikt en förbränningsmotorbaserad Rysslandsvänlig lågreducerad transport längsta möjliga väg. Om klimatvinsten med själva elhojen inte redan har ätits upp i energikostnad för otaliga "var fan är min hoj"-samtal så torde den väl i alla fall vara eliminerad vid det här laget...? Fy säger Märta och Greta...

Jag tänker inte titta på videon, men jag misstänker att utfallet blir detsamma som när allehanda ambassadörer inom snöskotervärlden själva ska filma när de monterar ihop sitt eget fordon - en högst tafflig montering med omkastade monteringssekvenser och framförallt tveksamma åtdragningsmoment. Deras starka sida brukar ju sällan vara själva meckandet eller avsaknaden av tummen mitt i handen, därmot brukar de kunna göra flashiga videos och de brukar tamejfan veta allt om kepsar och kläder från sitt märke.
Faktiskt så var lastbilen helt tom bortsett från vargen ?
 
Så man arrangerar alltså en transport av en ensam hoj från Barcelona till Kallifånien eller var fan snubben nu bor, för att första kunden…nä, ambassadören…ska få den första hojen så fort som möjligt…? Publicitet är alltså vida överordnat miljövänlighet, det som rimligtvis är den mest grundläggande orsaken till att Stark Varg överhuvudtaget existerar…?

Men jag noterar att snubben har en Tesla på garageuppfarten, så han har väl köpt hela paketet. När han nu också har en Stark Varg i garaget så måste han ju ha ett extremt bra samvete. Det kan inte finnas många här i världen som gjort så litet klimatavtryck som honom…
 
Jag tror Du tänker på Zero FX - kul maskin som går att sprätta grus med. Men någon cross är det som sagt inte.

Jag tänker mig att folk som inte är mc intresserade, kommer nog att kalla det ”cross”. Oavsett om det är en reiju mrt 50 moppe , ktm 690, eller en elhoj med crossliknande utseende?.
 
Jag tänker mig att folk som inte är mc intresserade, kommer nog att kalla det ”cross”. Oavsett om det är en reiju mrt 50 moppe , ktm 690, eller en elhoj med crossliknande utseende?.

Blir de samma sak för en bil med extralysen?. Att de blir en rally bil. .
 
Så man arrangerar alltså en transport av en ensam hoj från Barcelona till Kallifånien eller var fan snubben nu bor, för att första kunden…nä, ambassadören…ska få den första hojen så fort som möjligt…? Publicitet är alltså vida överordnat miljövänlighet, det som rimligtvis är den mest grundläggande orsaken till att Stark Varg överhuvudtaget existerar…?

Men jag noterar att snubben har en Tesla på garageuppfarten, så han har väl köpt hela paketet. När han nu också har en Stark Varg i garaget så måste han ju ha ett extremt bra samvete. Det kan inte finnas många här i världen som gjort så litet klimatavtryck som honom…
Så jävla bra skrivet. Patetiskt med dessa människor som tror de är miljökämpar när de är materialister deluxe.
 
119 kg verkar första hojen väga.

En gammal Husqvarna 510 från 80-talet väger 117kg torr, tar man bort lite enduroskrot från den så har man nog tillräckligt med bränsle för att få samma räckvidd som Vargen utan att gå över 119 kg.

Jag minns när KDX200 kom 1989 och MC-tidningarna skrev om hur bra den var. Varenda förare som inte tillhörde absoluta eliten skulle minsann vara snabbare på den än någon av de crosshojar som alla använde då till enduro.
Jag svalde allt och det var min drömhoj ända tills den lokala handlaren i samband med en tävling fick hem en demohoj som jag testade ut på banan. Det krävdes inte många minuter innan man insåg att den var alldeles för tung och slö för att ha nåt att hämta utanför motionsklasserna. Och då körde jag dessutom 125 så jag var ju inte bortskämd med mycket effekt.

Samma år kom Husaberg 501, den var outstanding bland fyrtaktare 109kg och effekten angavs till 52 hk. Men fortfarande hängde den inte med tvåtaktarna....

1998 kom den hojen som vände upp och mer på crosscirkusen, YZ400F 107 kg och 55 hk angiven effekt. Dough Henry vann Nationals heat i 250-klassen på en fabrikshoj med mer än 400cc men på de lokala tävlingarna var originalet fortfarande för tung och slö för att hänga med trots att 4t fick ha dubbelt så mycket kubik. Det krävdes trots handikapp ytterligare några års utveckling med sänkt vikt och ökad effekt innan 4t dominerade.

Och vore det inte för reglementet skulle nog alla fortfarande köra 2t.
 
Jag tänker mig att folk som inte är mc intresserade, kommer nog att kalla det ”cross”. Oavsett om det är en reiju mrt 50 moppe , ktm 690, eller en elhoj med crossliknande utseende?.
Mmm, enligt vad jag hörde ikväll kan det vara en ”Surron” grabben körde. Okänt fabrikat för mig… https://ridesurron.se/
 
Tjugonio sidor tråd?!? Jag skiter i att läsa upp mig och stormar rakt in, är det någon i Sverige som fått en?
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top