Stark Varg

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hoppas de svetsar på lite till på bakramen innan han får sin hoj :)
20230501-195914.jpg
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ryktas om att en varg var inblandad i helgens olycka i Piteå
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ryktas om att en varg var inblandad i helgens olycka i Piteå

Det är väl bara en Varg levererad i hela världen ännu så knappast troligt va?
Jag gissar på att det är någon annan elhoj, kanske en KTM.

När media skriver cross så kan det lika gärna vara en Afrika twin, men eftersom ryktet säger el och cross så gissar jag alltså på KTM eller Alta, men det kan ju lika gärna vara en BukCake.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är väl bara en Varg levererad i hela världen ännu så knappast troligt va?
Jag gissar på att det är någon annan elhoj, kanske en KTM.

När media skriver cross så kan det lika gärna vara en Afrika twin, men eftersom ryktet säger el och cross så gissar jag alltså på KTM eller Alta, men det kan ju lika gärna vara en BukCake.


En Cake kan det inte vara.
Upphovsmannen är emot motorcyklar, död och buller så det skulle han aldrig acceptera.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det är väl bara en Varg levererad i hela världen ännu så knappast troligt va?
Jag gissar på att det är någon annan elhoj, kanske en KTM.

När media skriver cross så kan det lika gärna vara en Afrika twin, men eftersom ryktet säger el och cross så gissar jag alltså på KTM eller Alta, men det kan ju lika gärna vara en BukCake.
Läser inte media. Jag har hört det från folk som känner den förolyckade
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vad menar du? Har dom kommit ut till handlare nu utan att det regnat youtubelänkar på nätet? Och en massa andra nyhetsinslag som berättar det?
Jag tycker det verkar som det blandas in skämt rörande vårat egna fyrfota rovdjur, Vargen, i det inlägget du svarade på

edit: …..eller inte, jag tar tillbaka och hävdar motsatsen ??
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Läser inte media. Jag har hört det från folk som känner den förolyckade
Jag har också hört från en bekant till han som bor i Piteå att det skulle vara en Stark Varg , att han var nån slags ambassdör och hade fått låna en demo-maskin
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag läste i flashbacktråden att det ska ha varit en elhoj. Efter det började flera spekulera i att det skulle varit en Stark Varg. Verkar vara långt ifrån bekräftat.

Dessutom skulle den omkomne då vara den som fick sin hoj först i världen, helt under radarn. Det hade ju iofs förklarat klockslaget. Larmet kom väl runt 0330. Är det en vanlig tidpunkt att köra cross på?

Om detta verkligen är en Stark Varg så är det, bortsett den självklara tragedin för den omkomne med familj, också en tragedi för Stark om deras första hoj hos kund har ihjäl denne på kort tid.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man blir inte klokare av att läsa på flashback

Han skulle alltså ha festat på krogen och dit han haft en lånad demohoj en hoj, en crosshoj som saknar lysen och inte får köras på väg. Dessutom en förseriemaskin av nåt som ännu inte finns i produktion? En hoj som alltså verkligen inte får komma bort trots att han rimligen har tillgång till massor av andra maskiner?

Nej jag tror några har gjort omelett av en fjäder från en talgoxe. Men det finns säkert spår av sanning som dom sedan fantiserat vidare runt.
 
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Man blir inte klokare av att läsa på flashback

Han skulle alltså ha festat på krogen och dit han haft en lånad demohoj en hoj, en crosshoj som saknar lysen och inte får köras på väg. Dessutom en förseriemaskin av nåt som ännu inte finns i produktion? En hoj som alltså verkligen inte får komma bort trots att han rimligen har tillgång till massor av andra maskiner?

Nej jag tror några har gjort omelett av en fjäder från en talgoxe. Men det finns säkert spår av sanning som dom sedan fantiserat vidare runt.
Nej det är ju helt orimligt att det skulle vara en Varg då.

Folk verkar ändå hyfsat säkra på att det var en ”cross” och eldriven. Vad finns att välja på? Den lilla KTMen, Cake, vad mer? Den enda vägreggade är väl KTM?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Vad heter det andra märket som gör vägreggade hojar? Från Kalifornien. Det märket har väl nån motardmodell?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nej det är ju helt orimligt att det skulle vara en Varg då.

Folk verkar ändå hyfsat säkra på att det var en ”cross” och eldriven. Vad finns att välja på? Den lilla KTMen, Cake, vad mer? Den enda vägreggade är väl KTM?

Om han nu är ambassadör för Varg kanske det fanns en sån hoj på hans firma. Det kan ju räcka för att det sen ska blivit en sanning att han kört just den.

Jag vill inte spekulera men med de ingredienser som presenterats på flashback så finns det ju nästan oändligt många kombinationer till vad som faktiskt hänt.

Enligt flashback skulle han ha kört in i en vägskylt här som anger avsmalnande väg.

Men om han var på väg hem så betyder det att han skulle ha alltså ha kört in i en skylt på vänster sida om vägen?
Från andra hållet skulle det kunna kännas rimligt om han utan lyse kört på sidan av vägen som ett moppefucko men kl 3 på morgonen är det ljust i Piteå och Tim som bor i området och borde kunna gatan som sin egen ficka.

Nej, det enda jag kan urskilja är att det är en väldans massa konstiga rykten om den här olyckan vilka mer eller mindre samtliga känns svåra att placera in. Pusselbitarna passar inte riktigt ihop för mig. Nåt är säkert sant men
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Om han nu är ambassadör för Varg kanske det fanns en sån hoj på hans firma. Det kan ju räcka för att det sen ska blivit en sanning att han kört just den.

Jag vill inte spekulera men med de ingredienser som presenterats på flashback så finns det ju nästan oändligt många kombinationer till vad som faktiskt hänt.

Enligt flashback skulle han ha kört in i en vägskylt här som anger avsmalnande väg.

Men om han var på väg hem så betyder det att han skulle ha alltså ha kört in i en skylt på vänster sida om vägen?
Från andra hållet skulle det kunna kännas rimligt om han utan lyse kört på sidan av vägen som ett moppefucko men kl 3 på morgonen är det ljust i Piteå och Tim som bor i området och borde kunna gatan som sin egen ficka.

Nej, det enda jag kan urskilja är att det är en väldans massa konstiga rykten om den här olyckan vilka mer eller mindre samtliga känns svåra att placera in. Pusselbitarna passar inte riktigt ihop för mig. Nåt är säkert sant men
Hörde att han varit på havsbadet och på väg hem därifrån, inte från stan alltså, men har ingen aning hur mycket som stämmer av det
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hörde att han varit på havsbadet och på väg hem därifrån, inte från stan alltså, men har ingen aning hur mycket som stämmer av det

Då borde han inte passerat nämnda korsningen alls.
Inte för att folk alltid kör den närmaste vägen men kl 3 på natten borde man väl göra det?

Nu skriver någon på flashback att skylten är av jämns med marken så jag gissar att skylten är skadad av plogbilen under vintern och inte har med saken att göra. Sen är det väl någon som har fantiserat ihop resten.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top