Aprilia Tuono V4

Svedea har märkesförsäkring på de där vid köp av ny från handlare. Jag gav runt 6000 för min 12a, tror inte du kommer upp i 12000.
 
Svedea har märkesförsäkring på de där vid köp av ny från handlare. Jag gav runt 6000 för min 12a, tror inte du kommer upp i 12000.

Ring och prata med svedea och fråga vad du får när du köper ny och får deras märkesförsäkring. Det priset ser du inte om du söker på regnr från en 15

Toppen, tack lads! Då slår jag en signal till Svedea! :banana
 
Toppen, tack lads! Då slår jag en signal till Svedea! :banana
Jag kollade tidigare med Svedea, och de skulle ha 7300:- hel/hel, med vilkor att den förvaras i garage.
9000:- någonting hel/hel utan garage.

Då är jag 43 år och bor i Hägersten. (Näst dyraste försäkringszonen tror jag.)
 
Tja!
Satt å försökte drömma mig bort under mellon och det slog mig att jag aldrig känt slirkopplingen gå in.
Hur provocerande måste man va eller kan det va skillnad med race-ECU?
Går den att ställa på nå sätt?
 
Tja!
Satt å försökte drömma mig bort under mellon och det slog mig att jag aldrig känt slirkopplingen gå in.
Hur provocerande måste man va eller kan det va skillnad med race-ECU?
Går den att ställa på nå sätt?

Har du fått bakhjulssläpp vid nedväxlingar eller avslag på gas?
 
Tja!
Satt å försökte drömma mig bort under mellon och det slog mig att jag aldrig känt slirkopplingen gå in.
Hur provocerande måste man va eller kan det va skillnad med race-ECU?
Går den att ställa på nå sätt?
Du känner den inte så länge den gör det den ska. När den inte hinner med/orkar kan du få bakhjulsstuds eller släpp vid snabba nerväxlingar. Händer mest på bana, tror inte många kör så kantigt på gata...
 
Nä har aldrig känt av den på bana. Men har inte fått bakhjulssläpp heller.
Den kanske gör sitt utan att jag fattar.
 
Nä har aldrig känt av den på bana. Men har inte fått bakhjulssläpp heller.
Den kanske gör sitt utan att jag fattar.

Så är det säkert. Jag gick från att ha kört Mille i 6 år och Tuono i två år (båda med slirkoppling) till nuvarande KTM 990. Jag kan säga att även om jag aldrig reflekterade över det när jag körde Aprilia så märktes avsaknanden av slirkoppling rätt omedelbart när jag fick ett par rejäla släpp innan jag lärde mig att ta det lugnare med nedväxlingarna på Kåtten.
 
Last edited:
Jag har ju gjort tvärtom och är därför rätt försiktig i nerväxlingarna.
 
Nyheter
MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Back
Top