Aprilia Tuono V4

Probike Gbg tar nya rekord.

Mejlade dom idag om pris på 1000mila service.

De ville ha 4674kr, för att i princip byta olja. Fy f*n! Jag ska aldrig mera fundera på att göra något hos dom.
Vad sa dom att dom gör på sin 1000mila då? Stämpeln som är gjord i smält guld hos dom eller?
 
Probike Gbg tar nya rekord.

Mejlade dom idag om pris på 1000mila service.

De ville ha 4674kr, för att i princip byta olja. Fy f*n! Jag ska aldrig mera fundera på att göra något hos dom.

Gjorde 1000 servicen här i Norge förra våren och den gick på ca 3500 norska så det där priset lät helt vansinningt
 
Det är inte så att de räknar med en tidig koll på ventilerna eftersom det varit bekymmer med ordinarie intervall? Bara en tanke, fast då borde det landat bort mot 6 kkr iofs...
 
Det är inte så att de räknar med en tidig koll på ventilerna eftersom det varit bekymmer med ordinarie intervall? Bara en tanke, fast då borde det landat bort mot 6 kkr iofs...

Inget extra koll skrev de något om:

"men nu till din fråga. en 1000 mila service kostar 4674 kr på en Tuono."
 
Jag som inte är speciellt insatt i bankörning, men som är nyfiken undrar vilka banor det finns och var dessa ligger samt vilka ni anser vara roliga att köra.

Sviestad Linköping
Mantorp Park Mantorp (nära Linköping)
Gelleråsen Karlskoga
Gotland Ring Gotland
Ring Knutstorp Kågeröd (ett par mil från Helsingborg)
Falkenbergs Motorbana Falkenberg
Anderstorp (nära Gislaved)
Kinnekulle Ring Kinnekulle (nära Lidköping och Götene)
Mittsverigebanan Härnösand

Det är de banorna jag kan komma på just nu som man kan kalla "riktiga" banor i olika grad. Det finns ju gokartbanor som det körs lite på också och trafikövningsbanor som Arlanda Test Track. Det har körts MC på Sturup Raceway förr har jag för mig, men osäker på om det görs fortfarande.

Enligt mig är Gotland Ring rätt överlägset den roligaste banan i Sverige, lite bökig logistik bara. Vi får väl se om de får i hop den efter olyckan med vindsnurran i höstas... :-/ Mantorp är rätt skoj då det går lite fortare än på vissa andra svenska banor. Gelleråsen är ju populär för oss i mellansverige, men att jag "gillar" den är att säga lite för mycket, hehe.

Men är man nybörjare så spelar det inte så stor roll vilken bana man kör på, man har fullt upp med att känna på hur det är att köra fort och skrämma sig lite. :)
 
Hur är det med inkörning på en ny tuono? Begränsat varvtal eller något sånt? Det diskuteras ju flitigt på nätet hur man på bästa "sätt" kör in en ny motor..
 
Hur är det med inkörning på en ny tuono? Begränsat varvtal eller något sånt? Det diskuteras ju flitigt på nätet hur man på bästa "sätt" kör in en ny motor..
De första 100-milen rekommenderar Aprilia att man inte ska gå över 7000 rpm. Efter första servicen kan du köra för fullt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top