Aprilia Tuono V4

5° och rullgrus, TC är bra men är inte anpassad efter Svenska vintervägar. Sköj ändå när v4'an ryter vid bakhjulssläpp :)

ImageUploadedByTapatalk1454601007.420802.jpg

Jag som inte är speciellt insatt i bankörning, men som är nyfiken undrar vilka banor det finns och var dessa ligger samt vilka ni anser vara roliga att köra.

Sviestad är kul och är inte sååå snabb , den skulle jag tippa passar rätt bra om man är "ny" vid banåka , det är bra att öva innan på Smc knix på gokart banor helt klart lärorikt .

Roligast .. smaken är olika men Mantorp och Gotland Ring är mina favoriter . Sviestad och Gelleråsen är kul dom med ;)

Vårens bandagar bokade och betalda
22-24 April SMC gälleråsen
30-31 April Actionpics Mantorp
20 Maj Apriliaklubben
4-5 Juli SMC , Norge
får se om det blir fler:va

Då har SPG äntligen fått koll på Race ecu till 1100.
Så nu har jag bokat mitt ex.

Dock oklart när Aprilia kan leverera den...vad är en dans på slottet??
Planen är att få min original ECU uppdaterad till senaste FW, köra learning etc så den ECU´n är kosher.
Slänga i DNA RSV4 filtret och sedan i med Race ECU´n , rycka DB killern ur SC burken.
Sen blir det en "efter" bänkning som grund för ev vidare mek med sprutet.

Last edited:
Nån som vet nån som kan tillverka stålomspunna bromsslangar i Göteborgsområdet?

Ok, ska söka. Närmaste är kabetex men de gör bara hydraul.
Fick svar på FB, hette det hydroscan???

Vad betalar ni i försäkring? Jag har fått ett pris av svedea på 6300 kr hel/hel för en 16 1100 Factory:) Sjukt bra, betalar 10700 för min s1000r jag har nu:va

26år, bor i växjö, körkort sedan 2011.

Vad betalar ni i försäkring? Jag har fått ett pris av svedea på 6300 kr hel/hel för en 16 1100 Factory:) Sjukt bra, betalar 10700 för min s1000r jag har nu:va

29 bast. Kort i 2år till våren. Lite över 10 tusen hel/hel hos bilsport på min 2012a. Bor i trollhättan. Svedea ville ha 16...

30 år, bor strax utanför Gbg och kör en 2012:a.
Svedea vill ha 4700-5800kr hel/hel lite beroende på hur hög självrisken skall vara.
Bilsport vill ha 13500kr. Blir Svedea i år :D

Då kommer den återkommande frågan ang vad som gäller för bankörning med svedea... Vet att dom gjort ett avtal med SMC men övrigt då.

3600/år, blev strax över 4k när jag lade till möjlighet till utlåning. Borde vara svårslaget, eller? ;)

Fast 6300 för en 26-åring är ruggigt bra, originalförsäkringen genom Svedea är väldigt förmånlig.

Jag jagar en -16 1100 Factory, men skulle behöva ett regnr. för att få koll på summan/år, kan någon bistå? Betalar idag strax över 12k/år hel/hel, 30 år i Sthlm för min S1000R -15.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti