Letar ny hoj. Förslag på naken hoj?

perlan_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Delsbo
Hoj
Kawasaki er 6
Jag har en kawasaki er6-n nu. och den har varit jätte bra. men känner att jag vill ha en ny för kommande säsong. har kollat på honda cb1000r eller en kawasaki z1000.
Men jag vet inte. någon som har några tips att dela med sig med??
 

SV Nicke

Kör fort? Nope. Bara effektivare!
Gick med
21 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
2003, Suzuki SV1000S
Aprilia Touno v4r APRC :rock. Det är min drömhoj att ha i garaget:)
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Finns hur många nakna hojar ute som helst. Jag tycker du ska provköra en massa olika nakenhojar och bilda dig en egen uppfattning. Jag köpte FZ1-N för jag satt bra på den och den ser ganska rå ut i mina ögon. Har bytt upp mig nu eftersom jag tycker fartvinden är jobbig i högre hastigheter, men det är ju bara bra om man vill behålla körkortet. Så allt har för och nackdelar. Både Honda CB1000R och Kawasaki Z1000 är riktigt trevliga hojar med, sen har du ju Ducati Streetfighter osv. Så mitt tips: Ut och pröva! Kolla gärna upp försäkring osv innan du slår till, kan bli dyrt annars!

Lycka till! /Try
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Är det en ny eller beggad du är ute efter? Då du redan kör naket och vill ha ny så antar jag att du vill ha mer kraft? Vad är det för budget som gäller?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
En Yamaha Fazer 1000 -01 vore helt perfekt till dig.
Blå.
Ganska gott om mos och åldern gör den billig att försäkra.
Den behöver ett nytt bakdäck though.
 

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Z1000 känns bara fet å trött gentemot Cb1000 så jag hade valt Honda såklart.
 

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Skogen Sundsvall.
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Triumph Speed Triple 1050! Lite partisk då men se till att testa, jag har kört både z1000 och cb1000r men Speed Triplen slår båda.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ska du ha klubba .... B-king :fakta .... inget spöar den motorkaraktären , len o fin om man håller högern i styr , vrålar som ett djur om man vrider på :yoparty
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hondan känns som en hoj ska göra av de årsmodellerna, ägt en själv för övrigt. Nackdelen är ett något tamt register det vill säga väldigt jämnt sådant och inte så högt satt varvtalsstopp. Inte kört Kwakasakin nämnvärt men deras motorer brukar dock vara trevliga överlag. Triumph kan du ju provköra efteråt så har du med stor sannolikhet valt bort det märket för resten av din hojkarriär ;0)

Som alltid, provkör provkör och provkör lite till.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Bmw s1000rr finns nån tråd där dom visar nån som bygger om dom.. Ser riktigt bra ut! Kostar säkert en del bara:)
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Cb1000r, z1000, Fz1-n, Ducce Streetfighter, Speed tripple...Ja alternativen är många och du kommer få fler svar än alternatilv.
Forska runt lite om dom olika allternativen som finns på markanden sedan lyssnar du på ditt hjärta, därefter bokar du en provtur och till sist ringer du försäkringsbolagen och kollar om dom vill krossa dina drömmar :D
 

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
Det är riktigt tråkigt när man tror att man hittat något och sen ringer man till försäkringsbolaget och frågar vad det kommer gå på, och då förstår man varför inte så många köpt just den hojen. :(
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det är riktigt tråkigt när man tror att man hittat något och sen ringer man till försäkringsbolaget och frågar vad det kommer gå på, och då förstår man varför inte så många köpt just den hojen. :(

Beror lite på vilket försäkringsbolag du kollar med! brorsans z1000 skulle gå på 20.000:- hel/hel hos Svedia, men 11.000:- hel/hel bilsport&mc när vi kollade i förrgår. (24+ hos B&Mc)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top