Ljudkrav Österrike

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Ska åka ner med hojjen på semester till Österrike om 2 veckor. Någon som vet hur petiga farbror blå är där nere om hojjen låter för mycket? Har raka rör idag men tänkte trycka i insatserna som följde med, hjälper lite men vet inte om det är godkänd nivå.

Andra tips välkomnas som är "bra-att-tänka-på".

/Johan

Ljudet vet jag inte men sätt du i insatserna,men tänk på att det kostar att åka på motorvägarna , märke för detta finns på bensinstationer.
Trevlig resa det är ett härligt land å åka hoj i.

Ljudet vet jag inte men sätt du i insatserna,men tänk på att det kostar att åka på motorvägarna , märke för detta finns på bensinstationer.
Trevlig resa det är ett härligt land å åka hoj i.

Har du koll på om det är samma sak i Tyskland angående trafik på motorväg? Måste man ha vinjett där också?

Har du koll på om det är samma sak i Tyskland angående trafik på motorväg? Måste man ha vinjett där också?
Ne, bara gasa i Tyskland! När vi var i Österrike i vintras köpte vi "biljett" vid gränsen. Kostade inte många euro för tio dagar.

Nej det tror jag inte , men det finns nya miljözoner, iallafall gäller detta bilar och då är det regnr som måste registreras hos tyska myndigheter men det är en engångsavgift, men som sagt vet ej om det gäller för MC

Nej det tror jag inte , men det finns nya miljözoner, iallafall gäller detta bilar och då är det regnr som måste registreras hos tyska myndigheter men det är en engångsavgift, men som sagt vet ej om det gäller för MC

Motorcyklar behöver ingen "umweltplakette" (miljözonsmärke) i tyska städer.

Vad du än gör så köp märket för motorväg, kostar som sagt inte mycket men det är väldigt höga böter om du blir tagen utan märke.
Österrike är ett underbart land att åka hoj i, härlig växlande natur, underbara vägar, trevligt folk, god mat och superb öl. :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back