Handskydd mot kyla, också?

pesbob

Nybörjare
Gick med
1 Sep 2009
Hoj
Kawasaki ER6N, Suzuki GSX 750
Tja!

Hur funkar handskydd mot fartvind och kyla?
Funderar på att skaffa hantagsvärmare och handskydd, för att jag är för klantig för att köra med tjocka handskar ;)

Tänk på att handskar fyller en annan funktion ur säkerhetssynpunkt.
Kasa asfalt UTAN korrekta handskar kan göra lite småont.

I övrigt är det ganska skönt med handtagsvärmare.

Handskydd mot vinden är suveränt!

Jag satte sådana på fyrhjulingen jag använde att ploga isbana med (2km lång bana x 10 varv varje gång) och då räckte det med vanliga handskar.

Handtagsvärme hade varit ännu bättre, men kombinationen hade varit oslagbar!

Använd tunna skyddshandskar istället du, det är inte stoppningen som står för skyddet, det är slitytan.

Hade det på min förra hoj, i kombination med handtagsvärme blev det underbart (som tidigare också sagt).

Plockade ut hojen i våras när tempen var över 4-5 grader, hade aldrig nåt annat än ofodrade sommarhandskar på mig :tummenupp

Summasummarum: Gjört!

Jag tar handskydd före handtagsvärme om det är pissekallt. Och då har jag kört hoj på vintern en del. Tjocka handskar och handskydd is the shit. Räcker inte det så blir det såna där muffar som man sätter över styret och trär in händerna i.

Handtagsvärme ser jag mer som något för råkalla regniga sommardagar. Är det riktigt kallt vill man nog ha bort vinden från knogarna snarare än värma insidan av fingrarna.

Jag tar handskydd före handtagsvärme om det är pissekallt. Och då har jag kört hoj på vintern en del. Tjocka handskar och handskydd is the shit. Räcker inte det så blir det såna där muffar som man sätter över styret och trär in händerna i.

Handtagsvärme ser jag mer som något för råkalla regniga sommardagar. Är det riktigt kallt vill man nog ha bort vinden från knogarna snarare än värma insidan av fingrarna.

Har du haft bra handtagsvärmare på någon hoj?

Handskydd håller händerna varma, handtagsvärme värmer hela kroppen.

/Kört hela vintern med tunna, sköna racehandskar. Och värmehandtag. Och handskydd.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back