FZ8 nån som har info?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Såg bilder på Yamahas kommande FZ8:a på mcn och blev lite sugen. Är det nån som vet när den kommer till sverige och vad den kommer kosta etc.

//Dafe

Mycket intressant att se dessa modeller. :)

Konceptet ifrån FZ 750 återupplivas 25 år senare. :tummenupp Kul att se för en gammal FZ:a-nörd. Undrar om fighterversionen kommer att heta FZX även denna gång? Jag önskar dock att de vågat ta steget fullt ut och göra något unikt med designen på den kåplösa versionen. Säga vad man vill om den ursprungliga fazern men designmässigt är det en mycket speciell motorcykel.

Säga vad man vill om den ursprungliga fazern men designmässigt är det en mycket speciell motorcykel.

Jag instämmer. FZX från sent 80-tal var snygg. Lite av en liten v-max - rätt utseende men motorn från en FZ750. Nya FZ8 är som en liten FZ1 med design nästan rakt av från storebrodern. Snyggt men hjärtat klappar lite mer för de där 80-talarna. Har man ägt 12st FZ750 står allt med en FZ750 motor högt i kurs.:D Då tiden går är det dock mer sannolikt att jag köper en FZ8 än hittar en fin FZX. Modern hoj med insprutning är inte fel. Hoppas på lite färgbilder på FZ8 snart.

Hoppas på lite färgbilder på FZ8 snart.

yamaha_fz8.jpg

Ingen som vet när den börjar säljas eller vad list priset kan tänkas ligga på?

Tänk om de hade vågat sätta kromade sidor på tanken för att flörta lite med de närmast unika luftintagen som fanns på FZX 750 ...

Det hade gjort att hojen verkligen hade stuckit ut från mängden.

ym50_doc-24_FZX750.jpg

Jag instämmer. FZX från sent 80-tal var snygg. Lite av en liten v-max - rätt utseende men motorn från en FZ750. Nya FZ8 är som en liten FZ1 med design nästan rakt av från storebrodern. Snyggt men hjärtat klappar lite mer för de där 80-talarna. Har man ägt 12st FZ750 står allt med en FZ750 motor högt i kurs.:D Då tiden går är det dock mer sannolikt att jag köper en FZ8 än hittar en fin FZX. Modern hoj med insprutning är inte fel. Hoppas på lite färgbilder på FZ8 snart.

Varför 12 olika? Jag är inne på 16:e året med min... :) Kommer att ha svultit länge innan jag säljer den...

Last edited:
Snygg som fan! *dreggel* Och ännu roligare är att den finns i vit/rosa :yoparty

2010-yamaha-fz8-rendw.jpg

Tycker själv inte att den är något extraordinärt, men med en annan pipa och rensat arsle kan det nog bli helt ok..

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back