GSXR1100R
The older i get the faster i was
Simon är hårdare än cementOch 3:a samt 4:a i andra, Simoncelli och Biaggi
Grymt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Simon är hårdare än cementOch 3:a samt 4:a i andra, Simoncelli och Biaggi
Grymt

Shit! det där såg inte bra ut,, jag klippte bort den kontakten o lödde sladdarna o isoledare med krympslang,, tror det är något som dom flesta av oss Prilla åkare borde göra,
bra att paketet kom fram omg,då hinner du ju åka lite i helgen med lite tur
// Jocke

(är nog en av få som verkligen gillar den drycken)Så, fixifixi färdigt nu. Hojen laddar som den ska och jag är lycklig.
Stort tack till alla som kommit med goda råd men framförallt till jocke i köping som på studs skickade en ny stator till mig.
Du har som du vet en espresso+grappa som väntar på dig när du passerar Helsingborg.
Låter bra att det rullar som det ska nu,,
låter minst lika bra att espresso+grappa finns som bonus med
jag kommer i vår och tömmer din grappa(är nog en av få som verkligen gillar den drycken)

Tjenare Har en rsv mille r -00 med 1700 mil på mätaren men har problem med kopplingen den slirar har provat att byta olja men det blev värre.... några tips hade varit kanon....
Har fått ett drastiskt tips om att ta ut stållammellen och dorna gropar i den....drygt och tråkigt, finns det enklare tips???
Man ska enl. utsago byta tryckplattan på -00 till en nyare modell. Gjorde detta på den -00 jag hade, samt bytte även ut lamellpaketet till ett från en nyare. Efter detta var problemet ur världen. Visst, man KAN blästra/dorna eller liknande öka friktionen på stålskivorna. Det finns dock en större risk att man då även sliter ner friktionslamellerna hastigt och lustigt. Har det slirat för dig ett antal gånger så blir även friktionsytorna "glasade" och får än sämre bett = > ond cirkel..
Den ultimata fulmecklösningen är att schimsa fjädrarna med hemmasnickrade brickor...
Tipsen är många, men rådet är; Byt, uppgradera och slipp bekymret.
Önskas artikelnr kan jag nog skaka fram lite.

...men, det var ju det jag sa ju...
Standard procedure...klipp bort...löd ihop...isolera...
Har funnits som "sticky" hur länge som helst på Apriliaforum..
Är det så på 00:an oxo ?Jo, du sa det tidigt. Önskar att jag sett det innan statorn brann...
Nåväl, det tål att upprepas; kolla den bruna kontakten mellan generator och laddningsregulatorn.
-Skruva av höger kåpa.
-Skruva loss vattentanken men låt den vara inkopplad.
-Leta rätt på laddningsregulatorn. Sitter högt upp, långt fram på högersidan.
-Från laddningsregulatorn går det kablar där det ganska omedelbart sitter en brun kontakt.
-Följ de 3 kablarnabakåt, neråt.
-Ungefär ovanför vevhuset smiter kablarna in mellan cylindrarna och där återfinns ytterligare en brun kontakt.
Om den bruna kontakten har smält lite eller ser ut att hålla på att smälta, BYT! Klipp bort kontakten och helkabla.
Har den inte smält eller ser fin ut kan den klara sig men det är verkligen ingen garanti. Är kontakten inte bytt på min nästa aprilia ska jag garanterat byta den i alla fall.
Är det så på 00:an oxo ?
Tack, då slipper man joxa med kablar då.Från 04 å framåt.
Kanon tack för tipset tror du att du kan hitta art nr på grejorna?
Är uppgraderingen från -04ans modell?
Vad kör du på för olja har provat castrol GPS del synth fick höra att millen ska ha mineral så jag köpte castrols bästa mineral som även de rekomenderade till millen men som sagt det blev sju reser värre....
Tryckplattan har uppgraderats i omgångar vill jag minnas.
Delarna är same som till -06 eller nyare har jag för mig. Annat material i
lameller mm.
Castrol GPS är fullkomligt världsklass på att just slira kopplingar. Till och med gamla sura radfyror från nån ovärdig Nippon producent slirar på detta...
Du kan använda GPS till gödning, smörja kedjan (även om det inte stannar kvar) eller stoppa det i värmepannan i källaren...
De flesta andra funkar finfint. OkQ8 SBK racing (15w/50, min egen favorit), Motul 5100, Shell Advance, Biltema mm.
Artilkelnr:
Tryckplatta AP0259518
Lamellpaket AP0659800
Stålskivor AP8106915
lameller mm.
Castrol GPS är fullkomligt världsklass på att just slira kopplingar. Till och med gamla sura radfyror från nån ovärdig Nippon producent slirar på detta...
Du kan använda GPS till gödning, smörja kedjan (även om det inte stannar kvar) eller stoppa det i värmepannan i källaren...
De flesta andra funkar finfint. OkQ8 SBK racing (15w/50, min egen favorit), Motul 5100, Shell Advance, Biltema mm.
Artilkelnr:
Tryckplatta AP0259518
Lamellpaket AP0659800
Stålskivor AP8106915
lameller mm.
Artilkelnr:
Tryckplatta AP0259518
Lamellpaket AP0659800
Stålskivor AP8106915
,då har man lite o dona med i höst....Tryckplattan har uppgraderats i omgångar vill jag minnas.
lameller mm.
Artilkelnr:
Tryckplatta AP0259518
Lamellpaket AP0659800
Stålskivor AP8106915

Barnett funkar ypperligt, ibland. Vissa får bekymmer med hårt draggande på kopplingen. Rent "bett" mässigt är den nya kopplingen säkerligen jämförbar med Barnett, det barnetten har som extra krydda är hårdare fjädrar.Är detta bättre än Barnett...?
http://www.barnettclutches.com/products/clutch_plates_springs.aspx?type=clutches_other&clutch_make=Aprilia&clutch_cc=1000
Jag har en sådan (sedan tidigare ägare) och inget problem alls - än så länge.
- Å inget snack om att det inte är så konstigt då den står på verkstan...![]()
Motul 5100 är min favorit,, har kört på den i flera år nu utan att ha haft slir på koppling.
Barnett funkar ypperligt, ibland. Vissa får bekymmer med hårt draggande på kopplingen. Rent "bett" mässigt är den nya kopplingen säkerligen jämförbar med Barnett, det barnetten har som extra krydda är hårdare fjädrar.
Prismässigt är det inga stora skillnader.

|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!