Aprilia-tråden

Om en Aprilia rsv -00a har legat ner på marken i 10tim och läckt nån deciliter olja, finns det ställen där annan vätska kan ha krypit in där den inte borde vara? Nått man bör titta på invändigt och ev. rensa?

Jävla ungjävlar som sparkade ner min hoj :huvet Var ett jäkla liv här natten mellan lör-sön, andra grannar har fått saker förstörda...

Det som jag skulle kolla är nog om du fått upp olja i cylindrarna.
Jobbar med entreprenadmaskiner och vi har kunder som vält sina maskiner och sedan försökt starta dem, med krökta stakar osv. som följd p.g.a att oljan runnit upp.

Annars är det väl bara att kolla nivån på allt.
 
Om en Aprilia rsv -00a har legat ner på marken i 10tim och läckt nån deciliter olja, finns det ställen där annan vätska kan ha krypit in där den inte borde vara? Nått man bör titta på invändigt och ev. rensa?

Jävla ungjävlar som sparkade ner min hoj :huvet Var ett jäkla liv här natten mellan lör-sön, andra grannar har fått saker förstörda...


Jävla drägg!! Klara hon sig bra i övrigt?

Låt den stå upprätt så rinner ev. olja ner från cylindrar igen (kan det rinna dit, kan det rinna dän).
 
Jävla drägg!! Klara hon sig bra i övrigt?

Låt den stå upprätt så rinner ev. olja ner från cylindrar igen (kan det rinna dit, kan det rinna dän).
Ok tack!

Lite repor på bakkutsen och en söndrig blinkers, i övrigt så tog kraschpuckarna i som troligen räddade hela situationen... Jag var int hemma när det hände så det var inget kul samtal man fick 25mil bort från Halmstad :(

Grannarna hade hört dunset och försökt springa efter. Jävla as.
 
Motor temp.

Vad ligger era hojjar på i arbetstemp? och vid vilken temp går fläktarna igån? tänker då främst på mille 99, lr den motorn iaf. :tummenupp
 
95 grader är start temp på fläktarna,och om jag inte minns helt fel så gick min 99:a ganska svalt,, 77-79 grader har jag för mig,, kan minnas fel för det är trots allt drygt 5 år sedan.
 
Stämmer bra på min drifttemp 77 grader starttemp fläktar 95 grader.
Det körde ihop sig i lördags därför blev det inget besök på mc-träffen:huvet
men nu finns ditt mobilnr sparat så passupp en vacker dag skickar jag ett mess Jocke
 
okej min ligger på 65 grader, nån fara tror ni? tycker det är rätt lågt. Byta termostat? :va

Samma här.
Sålänge jag har lite fart så går den inte över 65 grader.
Så snart man hamnar i stadstrafik, eller iaf under 70km/h så stiger tempen till runt 75grader.
Fullt ös på Falkenberg resulterar i temp mellan 75 -80 grader.
 
Samma här.
Sålänge jag har lite fart så går den inte över 65 grader.
Så snart man hamnar i stadstrafik, eller iaf under 70km/h så stiger tempen till runt 75grader.
Fullt ös på Falkenberg resulterar i temp mellan 75 -80 grader.



Ok men då beter den sig precis som min då :tummenupp
 
Soligt och varmt i syd denna dag, det fick bli en 10 mila runda med slynan, lite lagomt tempo genom bokskogen, framhjulet lättade över några av krönen och livet är rätt okej.

Den Italienska slampan är delvis iklädd olackade krashkåpor och har inte blivit tvättad undertill en enda gång i år, men hon lyder villigt minsta vink och det är bara att njuta, trots allt vet man att high maintenence girls förr eller senare kan ruinera en så kör man på så det ryker.

A.More-R
 
Soligt och varmt i syd denna dag, det fick bli en 10 mila runda med slynan, lite lagomt tempo genom bokskogen, framhjulet lättade över några av krönen och livet är rätt okej.

Den Italienska slampan är delvis iklädd olackade krashkåpor och har inte blivit tvättad undertill en enda gång i år, men hon lyder villigt minsta vink och det är bara att njuta, trots allt vet man att high maintenence girls förr eller senare kan ruinera en så kör man på så det ryker.

A.More-R

Du ser väl till att vara en gentleman och respektera henne även dagen efter? Kanske tom är dags att göra en ärbar kvinna av henne?
 
Ok men då beter den sig precis som min då :tummenupp

Standard på de första årsmodellerna (99-00 tror jag) av första generationens mille är 65 graders termostat. De senare har 75 graders.
Bara att köpa och byta, har gjort det på min, motorn går mycket mjukare och snällare, tror även soppaförbrukningen gick ner. ligger på 75-80 grader konstant utom stadskörning förstås. Fläktarna går igång vid 100 grader och slår av när tempen går under 85 (har jag för mig, står i vhb:n).

Kylsystemet är faktiskt lite speciellt på millen, då termostaten öppnar i två steg, så det finns två olika kretsar beroende på värme.

65 gradarn är för varma klimat, typ medelhavsländerna. Fanns ingen "nordisk" variant av millen i början.
 
Standard på de första årsmodellerna (99-00 tror jag) av första generationens mille är 65 graders termostat. De senare har 75 graders.
Bara att köpa och byta, har gjort det på min, motorn går mycket mjukare och snällare, tror även soppaförbrukningen gick ner. ligger på 75-80 grader konstant utom stadskörning förstås. Fläktarna går igång vid 100 grader och slår av när tempen går under 85 (har jag för mig, står i vhb:n).

Kylsystemet är faktiskt lite speciellt på millen, då termostaten öppnar i två steg, så det finns två olika kretsar beroende på värme.

65 gradarn är för varma klimat, typ medelhavsländerna. Fanns ingen "nordisk" variant av millen i början.

En sån får det bli till vintern. Tack för tipset. :tummenupp
 
De behöver inte tvättas, slynorna. De vill bara ha smörj så levererar de 110% njutning :tummenupp

Skit skyddar mot mer skit och lika löser lika så varför oroa sig :yoparty
 
Jag behöver ny bromsbelägg till våren och har börjat spana på vad jag skall ha.
Hittade "CARBONE LORRAINE BRAKE PADS 2539 A3" på ebay. Tyvärr inte till aprilia men väl ducati's av alla slag. Jag vet att det är samma skivor på vissa Ducati som på millen, men hur är det med belägg ?
Någon som vet ?
 
Standard på de första årsmodellerna (99-00 tror jag) av första generationens mille är 65 graders termostat. De senare har 75 graders.
Bara att köpa och byta, har gjort det på min, motorn går mycket mjukare och snällare, tror även soppaförbrukningen gick ner. ligger på 75-80 grader konstant utom stadskörning förstås. Fläktarna går igång vid 100 grader och slår av när tempen går under 85 (har jag för mig, står i vhb:n).

Kylsystemet är faktiskt lite speciellt på millen, då termostaten öppnar i två steg, så det finns två olika kretsar beroende på värme.

65 gradarn är för varma klimat, typ medelhavsländerna. Fanns ingen "nordisk" variant av millen i början.


O fan då får jag väl byta i vinter med då, ska ändå riva ner hela cykeln :D

Ice ang. bromsbelägg så behöver även jag byta (bak) så uppdatera gärna vart du gör ditt köp nånstans :)
 
De behöver inte tvättas, slynorna. De vill bara ha smörj så levererar de 110% njutning :tummenupp

Skit skyddar mot mer skit och lika löser lika så varför oroa sig :yoparty


Ja smörj ska dom ha slynorna, solen skiner även idag, man kanske ska ut och plåga slynan lite lagomt på krokvägarna, hon rister av välbehag när hon pressas lite.
 
Ja smörj ska dom ha slynorna, solen skiner även idag, man kanske ska ut och plåga slynan lite lagomt på krokvägarna, hon rister av välbehag när hon pressas lite.

När jag fick en utsökt idiotisk idé att tvätta min slyna så gick det bara fel, fel, fel. Så fortsättningsvis är det tvättförbud. Däremot händer det att kedjan skrubbas med lite diesel, men det är ju egentligen regelrätt smörj det med.
Ut å ge henne gädda!! :yoparty
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top