Aprilia-tråden

Soligt och varmt i syd denna dag, det fick bli en 10 mila runda med slynan, lite lagomt tempo genom bokskogen, framhjulet lättade över några av krönen och livet är rätt okej.

Den Italienska slampan är delvis iklädd olackade krashkåpor och har inte blivit tvättad undertill en enda gång i år, men hon lyder villigt minsta vink och det är bara att njuta, trots allt vet man att high maintenence girls förr eller senare kan ruinera en så kör man på så det ryker.

A.More-R

När jag fick en utsökt idiotisk idé att tvätta min slyna så gick det bara fel, fel, fel. Så fortsättningsvis är det tvättförbud. Däremot händer det att kedjan skrubbas med lite diesel, men det är ju egentligen regelrätt smörj det med.
Ut å ge henne gädda!! :yoparty

Ni verkar ha ett synnerligen vridet (läs gärna perverst) förhållande till era hojar.:D
 
Ni verkar ha ett synnerligen vridet (läs gärna perverst) förhållande till era hojar.:D
Vad menar du... idag fick slynan smaka pisk, det blev 19 mullriga mil på Österlen, hon ser lite begagnad ut nu och skulle nog behöva en make up, men vafan man ska väl inte fjäska för slynan.
 
Nån som skulle kunna hjälpa mig med ett elschema till en Mille -04. Och även tala om vilka lampor som är för hel- respektive halvljus? Alltså övre paret hel- eller halvljus?

Eller är det bara jag som upplever att alla blinkar åt en för att släcka "helljuset"? Upplever att ljusbilden skickar en massa ljus uppåt, märks tydligt när man har skyltar ovan vägen. Detta gäller på vid hel- o halvljus.
Har kollat ljusinställning, och det är inte så att ljusen är helt felinställda, bara att det blir mycket reflekterat uppåt.

/N
 
Nån som skulle kunna hjälpa mig med ett elschema till en Mille -04. Och även tala om vilka lampor som är för hel- respektive halvljus? Alltså övre paret hel- eller halvljus?

Eller är det bara jag som upplever att alla blinkar åt en för att släcka "helljuset"? Upplever att ljusbilden skickar en massa ljus uppåt, märks tydligt när man har skyltar ovan vägen. Detta gäller på vid hel- o halvljus.
Har kollat ljusinställning, och det är inte så att ljusen är helt felinställda, bara att det blir mycket reflekterat uppåt.

/N

Upplever samma sak här,inte så mycket att göra åt det.Låt dom blinka,man syns ju....:tungan
 
Bästa halvljuset jag upplevt på hoj! Det är de övre insatserna som är halvljus.

Ni verkar ha ett synnerligen vridet (läs gärna perverst) förhållande till era hojar.:D

De tigger om att få bli behandlade hårt, bryskt och distinkt. Hon formligen vrålar av lycka när jag pressar henne som hårdast :yoparty
 
Last edited:
:D:D ni är bra sjuka ni:D:D min slyna har stått i garaget o surat i tre veckor nu:gnissla

Sådant brukar straffa sig, eller slynan... Endera är hon motvillig(vilket kommer göra dig förbannad), eller så ger hon med sig och du kommer ge henne som aldrig förr på grund av lång väntan... De är konstruerade för enkom en sak, att tillfredställa sin härskare. Enorm skillnad mot en Nippon-dito som är konstruerad för att vara... blasé...

/Snokis-Leg.Slynhärskare
 
Sådant brukar straffa sig, eller slynan... Endera är hon motvillig(vilket kommer göra dig förbannad), eller så ger hon med sig och du kommer ge henne som aldrig förr på grund av lång väntan... De är konstruerade för enkom en sak, att tillfredställa sin härskare. Enorm skillnad mot en Nippon-dito som är konstruerad för att vara... blasé...

/Snokis-Leg.Slynhärskare

Om min slyna inte får 100% uppmärksamhet så brukar hon kinka och sura ner sig, det händer att hon går ner sig så pass att hon måste chockas igång med startkablar.

Som straff tvingade jag i henne ett par liter av Bilbuttricks synd-tet olja, konstigt nog blev hon inte slirig på lamellerna.

Min förkärlek till grusvägar blev en intressant upplevelse, baninställda Öhlinare är inte optimalt på grusväg, dessutom fick jag skotta ur 3 kg grus ur bottenkåpan.
 
Så länge som det inte är lecakulor som måstre skottas ur kåporna är det väl ok... :)

Vi hade ett close call på Mostbanan i Tjeckien, slynan ville inte slirkoppla tillräckligt snabbt när hon fick tvåan isparkad vid hård inbromsning, slirkoppling funkar dåligt med bakhjulet i luften och lika kasst över hala curbs.

En dubbel stoppie räddade oss från frisim i bollhavet, frågan är om det ens går att justera sliret på en Mille-R 00.
 
Jag har Akraburkar och den ska va mappad,nån som vet vad man brukar få för effekt på vev samt bakhjul på min?Nån som kanske har bromsat sin med liknande grejer?
 
Jag hittade detta på Akras hemsa:
Performance
measured on SuperFlow Cycle Dyn
Stock 121.2 / 10000 Akrapovič 128 / 10000
 
Jag har Akraburkar och den ska va mappad,nån som vet vad man brukar få för effekt på vev samt bakhjul på min?Nån som kanske har bromsat sin med liknande grejer?

Akraburkar, K/N filter, PCIII. Mappad och bänkad av MP-racing.

132.3 hk / 100 Nm.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top