Aprilia-tråden

Har testat och såhär ligger det till. Gjutna Brembo-fälgar(de som du har orginal på din icke-R Mille) är 5mm smalare mellan skivorna. 00-03 R och sedermera -04-> Factoryfälgar behöver således fräsas ner för att det ska gå. Oket ditt kommer släpa i skivan annars. Eller så får du plana av dina okfästen med 2,5mm per sida, så du ökar bredden mellan oken med totalt 5mm. Jag skulle även tro att -04-> vanliga R (de med showa? gaffel de med) har samma bredd mellan ok som gamla R/nya Factory då dessa fälgar finns på både det ena och det andra. MEN, jag har inte 100 kollat hur nyare R:ens fälgar ser ut...

Var det rörigt?

Enkelt; gamla fälgar på nya hojar; JA, men det kräver spacerskivor(fanns på vissa fälgar faktisk...) Nya fälgar på gamla generationen; JA, OM du har Öhlinsgaffel...

om minnet inte sviker mig var bredden på dina orginal Brembofälgar 110mm mellan skivornas fästen i fälgen. Nyare var 115mm.

EDIT: Bakfälg funkar

hehe, rörigt e ju bara förnamnet, men jag tror jag förstått.
Det är iaf inget som inte går att lösa med en fräs. Låter bra det.
Tackar för snabbt och informativt svar.:tummenupp
 
Jasså, börjar det suga i hojtarmen nu igen? :7peta

Shivern borde dra som Dorson, ca 0,5-0,6.
Det lilla jag provat shivern så är den riktigt trevlig! :tummenupp
Har för mig att det finns en specifik Shivertråd också...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157264&highlight=shiver

Jo, jag misstänkte nästan det...men då du nämde att din 550 drog 0,9....då blev jag en smula fundersam, fast det är ju inte samma motor.

Shivern är riktigt representabel och verkar ha mycket godis redan som orginal. :tummenupp
 
Apriliacenter?

Tjena,
någon som vet något om Apriliacenter?
Dom hade stängt för inventering över helgen, och nu är det låst och nedsläckt och stängt i en vecka.
 
Tjena någon som vet var man kan hitta bra tändhattar till RVS1000 -03 behöver den som går djupt ner i toppen då den gick sönder när jag skulle byta tändstift, har någon ett bra tips hur man ska komma åt om två främre eller är det bara att försöka med grisfingrarna hårdare?

Chill det är bra väder iallafall
 
Tjena,
någon som vet något om Apriliacenter?
Dom hade stängt för inventering över helgen, och nu är det låst och nedsläckt och stängt i en vecka.

jag var där i onsdags och till min förvåning var det stängt, stog inget om det på hemsidan bara att det skulle vara stängt för inventering förra helgen...dom har ju inte svarat i telefon på två veckor...

Konken??
 
jag var där i onsdags och till min förvåning var det stängt, stog inget om det på hemsidan bara att det skulle vara stängt för inventering förra helgen...dom har ju inte svarat i telefon på två veckor...

Konken??

Pratade med en polare igår som åkt förbi där varje dag hela veckan och det har varit stängt...

Bara att hoppas att de inte konkat... svårt att hitta bra handlare i sthlm.
 
Pratade med en polare igår som åkt förbi där varje dag hela veckan och det har varit stängt...

Bara att hoppas att de inte konkat... svårt att hitta bra handlare i sthlm.

Ja han var kunnig och trevlig...typ motsattsen til ava
 
Superbike här i Göteborg verkar också ha konkat. Det verkar som att Markussen i Halmstad och Biscaya i Alingsås är närmast för oss på västkusten numera.
 
Om nån har ett framblinkersglas till en mille -99 som bara ligger och skräpar på en hylla så kan jag förbarma mig över det.
Kan tom betala en slant för det.
 
vet inte om någon tog fasta på länken till sidovagn ekipaget från Arboga med Aprilia Mille motor som drivkälla,men här kommer ett par bilder från idag när dom körde uppe i Ånnaboda utanför Örebro.
länk till deras hemsida http://nilssonnord.se/
nästan 150 drivhjulshästar o nästan 150Nm i vrid
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    229.2 KB · Visningar: 50
  • 2.jpg
    2.jpg
    221.9 KB · Visningar: 46
Ja han var kunnig och trevlig...typ motsattsen til ava

Jag har sökt Denny, Aprilia Center, en längre tid (sedan V 33 i aug) då han skulle hjälpa mig med min hoj efter en vurpa.
Han har varit helt omöjlig att få tag på, har inte hört av sig. :va :confused: :huvet

Tycker att han fram till detta har varit bra att ha med att göra. :yoparty

Det bästa vore om han kom in här eller på Famiglia och meddelar oss som varit kunder hur det står till och/eller kommer att bli framöver. :fakta

Är han på väg att "kursa" förstår jag att det är jobbigt - men jag är säker på att han skulle finna mer tröst än fördömmande. Vidare bygger man förtroende på ärlighet och uppriktighet om man räknar med att starta upp igen - oavsett branch. :krama

Jag har p.g.a. ovan tvingats lämna min hoj på annan verkstad - hoppas ju kunna åka några mil till innan "farbror Frost" stänger dörren för den här säsongen... :tummenupp
 
Last edited:
Efter den konkursen Drevs ju Superbike vidare av ett företag som heter ICE Scandinavia. Ring avdelningen för organiserad brottslighet hos göteborgspolisen och se vad de har att säga om dem... :rolleyes:

Shit! Och jag som i godan ro lämnade in hojen där för service förra året. Jag var helnöjd och tyckte de verkade ha koll på läget och hade tänkt att lämna in där igen. Jag tyckte tom att det hade blivit bättre efter konkursen. :gnissla

Dessutom slapp man ju bli så styvmoderligt behandlad där som man blir om man åker till Biscaya.
 
Hej!

Jag är nybliven aprilia ägare och har lite frågor....
Hojen jag köpt är en Aprilia RSV Mille R -01.
Den har Akra slipon och modifierad luftburk.
Men igår upptäckte jag att kabeln som jag läst skall klippas för aktivering map 2 ej är klippt. Så jag öppnade ECU:n och såg att den har chip RP58.
Visst är RP58 original chip? såg att ECU: hade varit öppnad tidigare...
Visst skall kabeln klippas?

//Thomas
 
jo det stämmer,, borde ha varit klippt kabel ,,
här har du länk till en site som ger mycket matnyttigt.
allt på motorsidan är samma på Falco o mille av det som avhandlas
här.
mvh jocke


Hej!

Jag är nybliven aprilia ägare och har lite frågor....
Hojen jag köpt är en Aprilia RSV Mille R -01.
Den har Akra slipon och modifierad luftburk.
Men igår upptäckte jag att kabeln som jag läst skall klippas för aktivering map 2 ej är klippt. Så jag öppnade ECU:n och såg att den har chip RP58.
Visst är RP58 original chip? såg att ECU: hade varit öppnad tidigare...
Visst skall kabeln klippas?

//Thomas
 
Om nån har ett framblinkersglas till en mille -99 som bara ligger och skräpar på en hylla så kan jag förbarma mig över det.
Kan tom betala en slant för det.
Hade samma problem, men köpte miniblinkers bak och vips hade jag 2 glas över från de bakomvarande, passar ju även till de främre :tummenupp

Jag ska nog ha nån blinkers liggande men ett par timmar bort och jag har inga planer på att åka hem :D Kolla ebay.co.uk annars!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top