Vart hitta snabbgas rulle till gsxr1000 K6

Snabbgas till Gixxern:)

Hittade en till din Gixxer just här på SH
AlienMoto:s annons till vänster på sidan. Pris 495 kr.
Passar Gsxr 1000, årsmodell 06-09.

Ha en trevlig hojsommar!!
:tummenupp

Hittade en till din Gixxer just här på SH
AlienMoto:s annons till vänster på sidan. Pris 495 kr.
Passar Gsxr 1000, årsmodell 06-09.

Ha en trevlig hojsommar!!
:tummenupp

Läser du lite noggrannare ser du att det är 1795kr för själv handtaget och YTTERLIGARE 495kr med gasvajrar! :arsele

Beställde min till R1an från Nilssonsmc.se.
Greven borde kunna få hem fort oxå om han inte har redan.

3713_751676[info].jpg

Beror på vad du är ute efter, men jag vet att till äldre gixxers (2000 och framåt) köpte man handtaget från en retta som hade större diameter på wirerullen. Passade rakt av.

Beror på vad du är ute efter, men jag vet att till äldre gixxers (2000 och framåt) köpte man handtaget från en retta som hade större diameter på wirerullen. Passade rakt av.

Instämmer, jag har nyligen monterat en rulle från en R1:a. Ingen enorm skillnad men lite trevligare blev det. Vill man ha en ännu större diameter är det bara att shoppa R6:ans rulle. Kostar ynka 200:- så det kan vara värt att testa.

Vad är en snabbgas handtag bra för? jämfört orginal?

blir det kortare att dra gasen? Känns som jag får dra ett helt varv med rullen nu när man drar på fullt .Inte helt nöjd med det.

blir det kortare att dra gasen? Känns som jag får dra ett helt varv med rullen nu när man drar på fullt .Inte helt nöjd med det.

Exakt. man halverar typ gasens rörelse (mer eller mindre beroende på utväxlingen i handtaget) i princip. Inga mer omtag och det är inte alls svårt att vänja sig vid den kortare rörelsen.

Instämmer, jag har nyligen monterat en rulle från en R1:a. Ingen enorm skillnad men lite trevligare blev det. Vill man ha en ännu större diameter är det bara att shoppa R6:ans rulle. Kostar ynka 200:- så det kan vara värt att testa.

Du har möjligtvis inte koll på vilken årsmodell från R6 som passar min hoj? Vet att retta från 02-03 skall passa, men om R6ans är ännu större kan det vara önskvärt.

Förlåt för trådlånet!

Du har möjligtvis inte koll på vilken årsmodell från R6 som passar min hoj? Vet att retta från 02-03 skall passa, men om R6ans är ännu större kan det vara önskvärt.
Förlåt för trådlånet!
R1 04-06 passar rakt av, för en sån har jag. 1/5 varv.
R6 06- (2CO-26240-00) kräver dock lite Dremlande. 1/6 varv.
(Original har 1/4 varv.)

Edit: Missade att din hoj inte var en K5/K6. Har inte en susning om hur det är till andra Gixxers.

R1 04-06 passar rakt av, för en sån har jag. 1/5 varv.
R6 06- (2CO-26240-00) kräver dock lite Dremlande. 1/6 varv.
(Original har 1/4 varv.)

Edit: Missade att din hoj inte var en K5/K6. Har inte en susning om hur det är till andra Gixxers.

Menar du att k5/k6 har som orginal 1/4varv eller vad menar du??

Läser du lite noggrannare ser du att det är 1795kr för själv handtaget och YTTERLIGARE 495kr med gasvajrar! :arsele

oopss..:huvet
Tittade lite för snabbt...
Men som jag såg så har en del andra kommit med bra
förslag.
Hoppas du hittar vad du söker!!! :tummenupp

//JerryZxr

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back