Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.
1. Slå ner på brottsligheten var den än bedrivs, och punktbevaka kriminella grupperingar.

2. Få ut fler människor med utländsk bakgrund i arbetslivet, genom t.ex. språkutbildning. Flyktingkontrakt är en bra väg att gå!

3. Upplys och informera så att den felaktiga bilden av svenskar hos invandrare och vice versa tvättas bort. Den största osynliga spärren mot integration just nu är folks demoniserande av människor som inte är som dem.

Finns säkert fler punkter. Själv gör jag mitt bästa inom punkt tre.

Så bra talat.

Måste säga att jag tittade inte på programmet då jag tyckte att det var onödigt och provokativt att kalla det för Halal-TV.

Jag kommer från samma bakgrund som dom flickorna men min mamma är svenska. Jag ser mig själv som svensk men har fördelarna av en annan kultur nära till hands. Jag har VALT fördelarna...tro mig nackdelarna ligger också nära tillhands men jag väljer bort dom..aktivt!!!!

Mitt blod kokar då jag hör att någon ens har mage att föreslå att införa Sharia lagar i Sverige. Att dom inte skäms?
Dom har kommit till vårt land med anledning av asyl. Då anpassar man sig till landets seder och lagar. Traditioner som inte bryter mot våra lagar eller stör samhällsordningen tycker jag är viktigt att bevara så att man inte får en eller flera generationer utan identitet.
Men INGEN invandrare (ryss, kurd, ungrare, thai eller irakier..det spelar ingen roll) skall komma o kräva att VI skall ändra på våra lagar för att dom skall kunna fortsätta sin samhällsordning.
Det ÄR tragiskt att dom har förlorat sina hemländer till tyranner och krig...men man kan inte ta ett land gisslan och KRÄVA att få leva ut sina lagar och sätt i det nya landet. Därtill kräver en del att man skall slippa julfirande/påskfirande etc det är så fel som det kan bli. Var lediga sitt hemma och fira inte då..men gnäll inte tat vi firar våra högtider här. Sedan det här med Nationalsången skall jag inte ens nämna för jag blir så ARG!

Svenskarna ÄR mesiga. Vi måste stå på oss utan att för den delen vara fientliga eller muttra om socialbidrag etc. VI har rösträtt..VI sitter i styrelser..VI bestämmer. Det är rent utsagt mesigt att någon ens gått med på att man inte skall sjunga nationalsången i skolorna.
Om vi är enade utan att vara rädda så kan vi bevara svenskheten utan att göra det obehagligt för dom som inte är svenska.

Jag tvivlar på att någon här skulle vilja adaptera alla lagar och traditioner i Saudi om ni var förpassade dit. Men i samma andetag så vet jag att ni SKULLE följa reglerna (för så är vi uppfostrade). Men jag tvivlar stenhårt på att någon svensk eller för den delen europé skulle ens försöka tvinga lokalbefolkningen till deras sätt.

Min kusin vägrar ta mig i hand då vi ses. Det gör mig asförbannad..för han kan låta mig lasra honom och därmed vidröra hans överkropp..det är dubbelmoral. Han sjunker stenhårt i mina ögon varje gång han vägrar hälsa på mitt sätt. Men jag orkar inte debattera med honom om det.
Han väljer att inte integrera sig och det får stå för honom. Vill han sitta i det lilla facket så får han göra det.
Viss akan då hävda att hans sed säger att han inte skall hälsa med handen..visst det förstår jag. Men vissa saker får man anpassa. Skaka hand med en kvinna är en sådan sak. Han behöver inte äta gris eller ha julgransplundring med alkoäggtoddy. Menman måste anpassa sig..visa vilja iaf.
Tror det är bristen på detta som många svenskar blir upprörda av.

Så bra talat.

Måste säga att jag tittade inte på programmet då jag tyckte att det var onödigt och provokativt att kalla det för Halal-TV.

Jag kommer från samma bakgrund som dom flickorna men min mamma är svenska. Jag ser mig själv som svensk men har fördelarna av en annan kultur nära till hands. Jag har VALT fördelarna...tro mig nackdelarna ligger också nära tillhands men jag väljer bort dom..aktivt!!!!

Mitt blod kokar då jag hör att någon ens har mage att föreslå att införa Sharia lagar i Sverige. Att dom inte skäms?
Dom har kommit till vårt land med anledning av asyl. Då anpassar man sig till landets seder och lagar. Traditioner som inte bryter mot våra lagar eller stör samhällsordningen tycker jag är viktigt att bevara så att man inte får en eller flera generationer utan identitet.
Men INGEN invandrare (ryss, kurd, ungrare, thai eller irakier..det spelar ingen roll) skall komma o kräva att VI skall ändra på våra lagar för att dom skall kunna fortsätta sin samhällsordning.
Det ÄR tragiskt att dom har förlorat sina hemländer till tyranner och krig...men man kan inte ta ett land gisslan och KRÄVA att få leva ut sina lagar och sätt i det nya landet. Därtill kräver en del att man skall slippa julfirande/påskfirande etc det är så fel som det kan bli. Var lediga sitt hemma och fira inte då..men gnäll inte tat vi firar våra högtider här. Sedan det här med Nationalsången skall jag inte ens nämna för jag blir så ARG!

Svenskarna ÄR mesiga. Vi måste stå på oss utan att för den delen vara fientliga eller muttra om socialbidrag etc. VI har rösträtt..VI sitter i styrelser..VI bestämmer. Det är rent utsagt mesigt att någon ens gått med på att man inte skall sjunga nationalsången i skolorna.
Om vi är enade utan att vara rädda så kan vi bevara svenskheten utan att göra det obehagligt för dom som inte är svenska.

Jag tvivlar på att någon här skulle vilja adaptera alla lagar och traditioner i Saudi om ni var förpassade dit. Men i samma andetag så vet jag att ni SKULLE följa reglerna (för så är vi uppfostrade). Men jag tvivlar stenhårt på att någon svensk eller för den delen europé skulle ens försöka tvinga lokalbefolkningen till deras sätt.

Min kusin vägrar ta mig i hand då vi ses. Det gör mig asförbannad..för han kan låta mig lasra honom och därmed vidröra hans överkropp..det är dubbelmoral. Han sjunker stenhårt i mina ögon varje gång han vägrar hälsa på mitt sätt. Men jag orkar inte debattera med honom om det.
Han väljer att inte integrera sig och det får stå för honom. Vill han sitta i det lilla facket så får han göra det.
Viss akan då hävda att hans sed säger att han inte skall hälsa med handen..visst det förstår jag. Men vissa saker får man anpassa. Skaka hand med en kvinna är en sådan sak. Han behöver inte äta gris eller ha julgransplundring med alkoäggtoddy. Menman måste anpassa sig..visa vilja iaf.
Tror det är bristen på detta som många svenskar blir upprörda av.

:klappar :klappar :klappar Håller helt och fullt med i vartenda ord.

Intressant att läsa här med.

Detta tyckte jag var intressant:

kontentan egentligen om tv-programmet är att det handlar om RATING.

som kreatör på en reklambyrå, är det just det jag vill åstadkomma med de varor och tjänster jag kommer på idéer för och senare gör reklam för, att få folk att prata om just den varan eller tjänsten. det är värt mer än de pengar tex det kostar att göra en reklamfilm.

oavsett syftet med just detta tv-program, handlar det at the end of the day om att få så många som möjligt att titta på det och pratar/skriver folk (dvs vi), medier mfl om just detta program, har syftet snart nåtts, dvs det som kallas för rating.

likt blinda, följer vi denna mall, gjord utifrån en väl genomtänkt plan och det spelar inte ens någon roll om du nu skulle känna till den planen, eftersom den utnyttjar systemet och i systemet är du bara en ynka liten röst som knappt existerar.

tv-direktörerna gnuggar sina händer och funderar på vilket program som ska bli nästa snackis och vi/ni kommer göra dem nöjda ännu en gång.

ja vad säger man, håller med swedie (ja faktiskt för en gångs skull)
Sharia lagar i Sverige? kan ju ingen allvarligt sagt eller, i så fall så tack och ajjös.

SD ligger ibland rätt när till hands i tanken, men efter som dom flörtar med kristendomen och terrar bögarna så går det bort.

Jag röstar på Nursey :tummenupp

Heheh..har jag återfått svenskens förtroende? ;) (dubbelmening)

Nä men allvarligt dessa saker har stört mig sedan jag var liten. Jag är född här och uppfostrad av en svensk mamma och en pappa som velat vara så svensk som möjligt men inte alltid lyckats på alla fronter (det sitter i blodet ;)).
Då mina släktingar började invandra under 80-talet har en del uttalat sig om hur jag borde betee mig, klä mig och föra mig. Gjorde mig ledsen då..gör mig asförbannad NU.
Det har lett till att jag inte umgås lika frekvent med den sidan av familjen utan att för den sakens skull vara osams. Men vi har olika syn på saker. Dock älskar vi varandra mycket! Vi är ju släkt.

Intressant att läsa här med.

Detta tyckte jag var intressant:
Jag har tyvärr sett videos på nätet av just stening, och även andra offentliga avrättningar i mellanöstern/religionsförtrycka länder som jag har varit sååå nära att verkligen spy rakt ut av. Det äcklade mig fruktansvärt.
Läs lite här, bild på stening och lite info: (nergrävd till hälften)
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/30254-svt-profilen-ville-stena-kvinnor
http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/40742-1-rig-flicka-stenades-till-dds
(samt info gällande Chawadaddiputti från programmet, som var (och troligen fortfarande är) för stening...)

Att vi sedan tar in människor från dessa områden med anskrämling syn på en människas liv, och att om man inte tror på vad muslimer tror på, så ska man dö den mest fasansfulla död där finns. Jag, och troligen fler än mig... kan ju lätt titta snett på en skara människor (och ha fel) man ser på stan och fundera "är detta människor som är för att offentliga stena en tjej till döds för att hon anmält en våldtäkt.".

Försöker blunda och inte tänka på det. Men både media, diskussioner här, och att köra runt stockholms förorter påtalar problemen.

Last edited:
ja vad säger man, håller med swedie (ja faktiskt för en gångs skull)

Vad är det du haft problem med tidigare gällande mig? Minns nått tjafs, men fattade aldrig vad du menade. Du började helt plötsligt skriva lite oschyst här o var. Nåja...

Kul o se att du för en gångs skulle skriver att du håller med mig, även fast du glider in en pik som refererar till något gammalt junk.

Tack och lov är den enda stening jag sett denna:
http://www.youtube.com/watch?v=SYkbqzWVHZI

(Det säger väl en aning om vilken tid dessa människors livssyn hör hemma.)
Det som är så fruktansvärt med videosarna som är riktiga, är ljudet av människan i fråga som skriker för sitt liv och sakta dör i våldsamma smärtor... Och än mer, att det finns människor som springer runt ... tittar på, skrattar, skriker och filmer med västerländska mobilkameror... och sedan lägger ut det på nätet med någång kekk kommentar.

Heheh..har jag återfått svenskens förtroende? ;) (dubbelmening)

Likt vad som hänt förr, så tror jag aldrig det varit ett problem. Iaf inte från min sida. Så jagg vhet ej vad du snchnakka :tungan

Last edited:
"Förortssvensken" från programmet visar sig vara vänsterpolitiker, enligt denna blogg: http://erixon.com/blogg/?p=1746
Haha, det bevisar ju bara hur rätt alla har om programmet. Det var lätt att se igenom deras "ja hej vi vill bara berätta vad vi tycker..."-snack. Nej, de försöker köra hjärvtvätt på en befolkning som är bra mycket smartare än dom tror.

Att de ens har mage att strosa runt med sina slöjor och gnälla över klasskillnader i Sverige.
De borde istället börja med att stena sina schejker och imamer, som förespråkar en skit-"religion" som grundar sig på att kvinnor inte är värda mer än en fjärdedels man.

Nursey! Så mycket sunt "bondförnuft" som du påvisat, borde alla ha :tummenupp

Problemområden är ju precis de grupper som aktivt väljer att inte integrera.
Man kan leda hästen till vattnet men inte tvinga den att dricka. Man erbjuder
idag fri utbildning och alla möjligheter som är möjliga inom given ram, dessutom med viss kvotering i arbetslivet. Likförbannat är det en del som prompt ska hävda sin kultur/livsstil och istället kräva att stora massan skall anpassa sig till dem. Låter synnerligen egocentriskt och kontraproduktivt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back