Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Från det ena till det andra, är det någon som vet varför dom i muslimska länder jollrar sådär tokigt med tungan. Jag har lagt märke till att dom både fläskar igång med tungan när de är ledsna och glada. Skillnaden är bara att när de är glada så acckompanjeras jollrandet med sporadiska AK-47 salvor.
 

Tommy.exe

Guest
Vill inte ens börja för då blir jag förbannad och kan inte sluta!!
Men passar det inte dem så kan de åka hem, hålla på o fjanta sig med att skaka hand o inte skaka hand. Snälla vad tror de egentligen? att Hamilton rört sitt kön och de sitt och det betyder att de haft sex bara för de tittat på varandra och skakat hand?
Blir så jävla trött på detta skit, fattar inte hur ni svenskar står ut för själv blir jag hatiskt som satana!!!

Gör som de hade gjort i iran. Skulle en svensk komma till Iran, envist krävt att alla ska respektera hennes klädsel och allt som hon hade och gjorde i Sverige så hade de garanterat kastat henne i ett flygplan tillbaks till sverige eller avrättat fanskapet omgående. På med en säck på huvudet och nackskott direkt, eller stenade henne.

Så vad får dessa brudar att envisas om sin religion? jo för ni/vi tillåter det.
Tänk om Mona Saliv hade ruskat freddes tupp och även sugit lite på den och skakade hand med dessa 3 brudar.

Fan kompis. Du kanske skulle få den där avsugningen iaf :D

:klappar
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Vill inte ens börja för då blir jag förbannad och kan inte sluta!!
Men passar det inte dem så kan de åka hem, hålla på o fjanta sig med att skaka hand o inte skaka hand. Snälla vad tror de egentligen? att Hamilton rört sitt kön och de sitt och det betyder att de haft sex bara för de tittat på varandra och skakat hand?
Blir så jävla trött på detta skit, fattar inte hur ni svenskar står ut för själv blir jag hatiskt som satana!!!

Gör som de hade gjort i iran. Skulle en svensk komma till Iran, envist krävt att alla ska respektera hennes klädsel och allt som hon hade och gjorde i Sverige så hade de garanterat kastat henne i ett flygplan tillbaks till sverige eller avrättat fanskapet omgående. På med en säck på huvudet och nackskott direkt, eller stenade henne.

Så vad får dessa brudar att envisas om sin religion? jo för ni/vi tillåter det.
Tänk om Mona Saliv hade ruskat freddes tupp och även sugit lite på den och skakade hand med dessa 3 brudar.

Håller med till 100%.
En blondin i klädd i kort kort & grym urringning i Bagdad, kräver svenska kyrkor, skolor, hemspråksundervisning, lite pengar, boende OCH RESPEKT,, det skulle jag vilja se,,,
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Ovettigt? Nej det är ju inte det när vi bor i Sverige och pratar om vad som förväntas av en person som bor i Sverige och kallar sig svensk, vilket dom gör. De förväntar sig att svensken ska vara den perfekta människan att bara acceptera och acceptera. Någonstans måste svensken kunna kräva vissa saker tillbaka.

Grejen jag motsätter mig mest är som sagt deras attityd och påtvingade förväntan om att de ska respekteras till fullo.

Jag undrar hur tillmötesgående man skulle vara för en svensk som skulle vilja festa loss lite o glo på tjejer i ett land där islam är grunden för hur landet drivs.

Sverige är ett sjukt snällt land som tillåter och viker sig i allt... bara accepterar och accepterar och körs över. Ett land av mesar på många sätt.
Du missförstår både dig själv och mig. Du menade att deras "krav" på svenskar inte är detsamma som dina "krav" på dem. Resonemanget brister i den mån att du värderar din kultur och dina seder över deras vilket placerar dig i precis samma kategori som dessa tomtenissor.

Är det fel att de vill respekteras för den de är snarare än att assimileras? Hade du velat konvertera till islam och sluta skaka tass om situationen hade varit omvänd?

Du är alltså en mes, det är ju kul för dig men jag vet inte hur det skulle hjälpa dig i ditt kulturraljerande. Du menar alltså att det är fel att inte begränsa människor utifrån deras kulturella och religiösa åsikter. Ska vi göra detsamma med kristna? Asiater? Har du missat att vi har grundlagar som är till för att skydda just det du vill ta bort?

Det är så uppenbart att det handlar om en viss typ av invandrare och deras ursprung vilket blir lite patetiskt... Kulturrasism kallas det.

Håller med till 100%.
En blondin i klädd i kort kort & grym urringning i Bagdad, kräver svenska kyrkor, skolor, hemspråksundervisning, lite pengar, boende OCH RESPEKT,, det skulle jag vilja se,,,
Såååååå du vill att Sverige ska anamma den politik som förs i exvis Iran. Bra skit där, jääääääääääääääävligt genomtänkt :tummenupp

Shit.. Det här kommer bara leda till tråkigheter. Nåja..
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Håller med till 100%.
En blondin i klädd i kort kort & grym urringning i Bagdad, kräver svenska kyrkor, skolor, hemspråksundervisning, lite pengar, boende OCH RESPEKT,, det skulle jag vilja se,,,
Senaste jag hörde om ett sådant försök blev en 13 åring stenad till döds av 50-talet män och 1000-tals som samlades för att "titta på" (herregud). Någon försökte hjälpa 13-åringen... en annan pojke. Han sköts ihjäl av milisen. Det är så skönt med en fredsam religion som Islam, som kräver mer än respekt och att man följer Sharia-lagarna.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Att någon har en huvudbonad eller inte tar i hand anses ju inte som generellt stötande i Sverige, så jämförelsen med blondinbyst i Bagdad är lite haltande.

Om däremot en bushman från Afrika dansar fram i tunnelbanan med ballen hängande och slängande så kan det vara tal om olämplig kulturyttring.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du missförstår både dig själv och mig. Du menade att deras "krav" på svenskar inte är detsamma som dina "krav" på dem. Resonemanget brister i den mån att du värderar din kultur och dina seder över deras vilket placerar dig i precis samma kategori som dessa tomtenissor.

Är det fel att de vill respekteras för den de är snarare än att assimileras? Hade du velat konvertera till islam och sluta skaka tass om situationen hade varit omvänd?

Du är alltså en mes, det är ju kul för dig men jag vet inte hur det skulle hjälpa dig i ditt kulturraljerande. Du menar alltså att det är fel att inte begränsa människor utifrån deras kulturella och religiösa åsikter. Ska vi göra detsamma med kristna? Asiater? Har du missat att vi har grundlagar som är till för att skydda just det du vill ta bort?

Det är så uppenbart att det handlar om en viss typ av invandrare och deras ursprung vilket blir lite patetiskt... Kulturrasism kallas det.


Såååååå du vill att Sverige ska anamma den politik som förs i exvis Iran. Bra skit där, jääääääääääääääävligt genomtänkt :tummenupp

Shit.. Det här kommer bara leda till tråkigheter. Nåja..
Missförstår mig själv? :hihi Ja nya ordvitsar märker jag.

Jag tycker det är fel att begära att ett land som Sverige ska rakt av acceptera deras kultur som en del av samhället.

Jag anser att om de vill bli mer accepterade, så får de se sig själva bli mer försvenskade och klä och bete sig mer svenskt än de gör.

Punkt slut, det är min åsikt.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Missförstår mig själv? :hihi Ja nya ordvitsar märker jag.

Jag tycker det är fel att begära att ett land som Sverige ska rakt av acceptera deras kultur som en del av samhället.

Jag anser att om de vill bli mer accepterade, så får de se sig själva bli mer försvenskade och klä och bete sig mer svenskt än de gör.

Punkt slut, det är min åsikt.
Alla knep är bara knep. Bortkastat arbete är också arbete. :hihi

1. Jag håller med dig.
2. Jag håller inte med dig.
3. Absolut och den har du rätt till ;)
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Är det fel att de vill respekteras för den de är snarare än att assimileras? Hade du velat konvertera till islam och sluta skaka tass om situationen hade varit omvänd?

Om den gängse normen i det land jag emigrerar/flyr till är att man hälsar genom att klappa sin ena hand på bröstet (eller vilken metod mitt nya land nu använder för att hälsa), så kan du vara 100% säker på att åtminstone jag anpassar mig till det landets seder och bruk.
Om de dessutom kräver att jag konverterar och bekänner mig till en religion (jag bekänner mig inte till någon religion) hade jag inte emigrerat/flytt till det landet.

Men nu är det ju inte heller någon i Sverige som krävt konvertering till kristendomen eller hur? Vi har ju religionsfrihet. Det som krävs är att de svenska sederna och bruket anammas, precis som jag anpassar mig till deras om jag emigrerar/flyr dit. Och i Sverige hälsar man på okända människor genom att ta varandra i hand, allt annat är direkt ohyfsat och en förolämpning.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jag anser att om de vill bli mer accepterade, så får de se sig själva bli mer försvenskade och klä och bete sig mer svenskt än de gör.

Jag dricker inte alkohol, och om jag kom hem till dig på fest skulle jag vänligen avböja välkomstdrinken. Mitt beteende skulle kunna beskrivas som "osvenskt" rent statistiskt. Jag misstänker dock att min egenhet hade mottagits på ett helt annat sätt än om en muslimsk kvinna i huckle hade avböjt alkohol/julskinka/handslag på samma fest.

För mig är det inte konstigt att någon vill dölja sitt hår bland främlingar, eller täcka hjässan då de går in i en synagoga, eller ha en keps med stora klappande händer när de ser på fotboll. Så länge det inte går ut över någon annan får folk syssla med det mesta tycker jag.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Om däremot en bushman från Afrika dansar fram i tunnelbanan med ballen hängande och slängande så kan det vara tal om olämplig kulturyttring.

mjaa, visserligen kan det kallas för just olämpligt, men definitivt för humor :näsblod

ingen fara, jag såg inte tv inslaget och kommer därmed inte kommentera kommenteringarna med en massa vettig substans och kalla fakta.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Om den gängse normen i det land jag emigrerar/flyr till är att man hälsar genom att klappa sin ena hand på bröstet (eller vilken metod mitt nya land nu använder för att hälsa), så kan du vara 100% säker på att åtminstone jag anpassar mig till det landets seder och bruk.

Men det är ju för att det i din kultur inte är någon större uppoffring att föra handen till bröstet. Ni tycks tro att muslimer tillämpar sin tro bara för att djävlas.

Om du går på bögklubb, låter du en främmande karl hångla upp dig på toaletten då för att det är deras sed?
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
-----

En bra nyhet annars är ju det här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3687124.ab

Att detta inte varit ett krav från allra första början... ?

Moderaterna börjar pricka av en massa punkter SD troligen visat upp. Skönt, så slipper man rösta på SD (aldrig tänkt) för att yttra sitt missnöje inom invandringspolikten.
Det där är potentiellt bra skit. Och sedan blev jag glad över ditt partival, jag visste inte riktigt vad jag skulle tro men det var inte det värsta åtminstone.:tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När Sverige jämförs med en bögklubb och handslag jämförs med homo-hångel:
Då går Markus och lägger sig och försöker läsa ut McCains "Why courage matters" innan han är förpassad till historien.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Och i Sverige hälsar man på okända människor genom att ta varandra i hand, allt annat är direkt ohyfsat och en förolämpning.

Är det skillnad för dig på dessa två scenarion:

1. Du möter mig och vill skaka hand. Jag avböjer med orden "Jag har en hemsk psoriasis och tycker att det är lite jobbigt att skaka hand, så jag vinkar lite istället"

2. Du möter en muslimsk kvinna som avböjer ditt handskak med "det skulle innebära ett moraliskt dilemma för mig att skaka din hand, men jag bedyrar min respekt för dig genom att föra min hand till mitt bröst i hälsning"
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Om den gängse normen i det land jag emigrerar/flyr till är att man hälsar genom att klappa sin ena hand på bröstet (eller vilken metod mitt nya land nu använder för att hälsa), så kan du vara 100% säker på att åtminstone jag anpassar mig till det landets seder och bruk.
Om de dessutom kräver att jag konverterar och bekänner mig till en religion (jag bekänner mig inte till någon religion) hade jag inte emigrerat/flytt till det landet.

Men nu är det ju inte heller någon i Sverige som krävt konvertering till kristendomen eller hur? Vi har ju religionsfrihet. Det som krävs är att de svenska sederna och bruket anammas, precis som jag anpassar mig till deras om jag emigrerar/flyr dit. Och i Sverige hälsar man på okända människor genom att ta varandra i hand, allt annat är direkt ohyfsat och en förolämpning.
Och i Japan gör man inte det. Jag hävdar fortfarande att det handlar om en främlingsfientlighet/rädsla mot just människor från arabvärlden/islam och det är på gränsen till ren och skär humor.

Sedan får du väl själv förstå att det är en viss skillnad att leva efter en religion och att inte göra det. Det är klart som korvspad att du som religionsfri har lättare att acceptera "islamska" seder och bruk precis som en syrian har lättare att förstå svenska (kristna) seder och bruk.

Om det vore så enkelt att man kunde "välja" vart man vill fly så hade ju världen varit bra mycket grönare eller hur? Nu är det ju inte riktigt så.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jaha, blir det nån länk till det där programmet eller?!?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top