Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Så, vad tyckte ni om Halal-TV då? Själv tyckte jag att det var rätt meningslöst och intetsägande. Tror att de tre trallande jäntorna rätt snart kommer att falla i glömska likt Midi, Maxi och Efti.

Det var iofs kul att höra Hamilton spotta och svära! :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Gick det inte på SVT? Det får jag inte kolla på för jag betalar inte tv-licensen :(
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Allt skulle vara LÖST (nästan OK), om de tar av sig hucklorna, och beter sig svenskt (t.ex genom att hälsa med handen), istället för att kräva av svenskar att forma sig runt deras behov, baserat på deras religion och klasstillkännelse. Klä och bete dig svenskt, så får du jobb på ett svenskt museum med svenska kulturminnen (de klagade på att de inte kunde få se kvinnor med sjal på olika offentliga arbetsplatser...).

Det kändes som att syftet med produktionen var mer att reta upp, och kräva respekt åt deras håll, istället för att försöka se det från svenskens håll.

Och det här med klasskillnader. Så uttjatat. Vi tjänar olika mycket pengar, vi bosätter oss där vi har råd. En flykting ska inte kunna gå direkt in i den högsta sociala statusen, då får man arbetsinvandra och ansöka jobb först och gå den vägen.

I övrigt, så kan jag hålla med Mona Sahlin, 3 små kaxiga tjejer som likt svenskar, vill racka ner på allt de själva inte kan få genom att lata sig.

Och bratsen i Alby, hahah.. Varför säger de att de inte gillar Reinfelt? Hade de haft jobb, hade de älskat honom. Så jag utgår från att de inte har jobb, och därmed hatar honom och vill ha tillbaka sossestyre med mer socialbidrag så de slipper arbete någonsin i sitt liv. Destruktivt flockbeteende är vad som försigår i förorterna. Det är i min mening de största mest negativa skillnader i klasserna som gör att det är som det är.
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Han som såg svensk ut där, som satt på muren, han pratade med förorts-svenska, vill man prata så?
 

JohanG

Livsnjutare
Gick med
17 Dec 2007
Ort
Huddinge
Hoj
DragStar 1100-03 + Ducati Hypermotard 950 SP -19. Föredettingar: Street Triple R-14, Street Triple -08, FZR 1000 -90
Intressant att det var såååå viktigt att hävda sin kultur genom att inte skaka hand med Hamilton, men däremot var det tre snälla flickor som skakade hand med Mona.:confused:

Men vi gör ingen skillnad på folk och folk vi inte:arsele
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Och hur man lätt märker vilket oseriöst skit det är...! När de kan göra en så stor GREJ av att Carl Hamilton blev arg över att de inte hälsade med händerna... när Mona Sahlin kommer fram och vill skaka hand, nog f-n tar kan de och ger fram handen och hälsa korrekt. Syntes även hur de först tvekade, och även tittade på varandra "bör jag hälsa med handen eller ej... ja ok, hon får min respekt". Det hela handlar i min mening om att DOM söker respekt, och det är så otroligt likt den tråkiga attityd som inbefinner sig hos många invandrare, att det är vi svenskar som ska böja oss... det är vi svenskar som orsakat att de kommit till Sverige och inte tycker om landet för det är inte som de vill ha det.

Noterar såklart det finns undantag!
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Intressant att det var såååå viktigt att hävda sin kultur genom att inte skaka hand med Hamilton, men däremot var det tre snälla flickor som skakade hand med Mona.:confused:

Men vi gör ingen skillnad på folk och folk vi inte:arsele

Det hade nog med kön att göra. Kvinnor och män kan inte vidröra varandra hur som helst enligt vissa tolkningar av islam. Lite som att kristna män kan visa bar överkropp men inte kristna kvinnor.
 

JohanG

Livsnjutare
Gick med
17 Dec 2007
Ort
Huddinge
Hoj
DragStar 1100-03 + Ducati Hypermotard 950 SP -19. Föredettingar: Street Triple R-14, Street Triple -08, FZR 1000 -90
Det hade nog med kön att göra. Kvinnor och män kan inte vidröra varandra hur som helst enligt vissa tolkningar av islam. Lite som att kristna män kan visa bar överkropp men inte kristna kvinnor.

Men, de behövde väl inte röra vid Hamiltons kön heller?:tuttar
Ledsen, kunde inte låta bli:rolleyes:

Kanske allt kan handla om ömsesidig respekt, om du hälsar på ditt sätt så hälsar jag på mitt sätt så blir vi nöjda?
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det hade nog med kön att göra. Kvinnor och män kan inte vidröra varandra hur som helst enligt vissa tolkningar av islam. Lite som att kristna män kan visa bar överkropp men inte kristna kvinnor.
Du det där var nog den sämsta jämförelse av religion jag någonsin läst HAHAH :lol
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Allt skulle vara LÖST (nästan OK), om de tar av sig hucklorna, och beter sig svenskt (t.ex genom att hälsa med handen), istället för att kräva av svenskar att forma sig runt deras behov, baserat på deras religion och klasstillkännelse. Klä och bete dig svenskt, så får du jobb på ett svenskt museum med svenska kulturminnen (de klagade på att de inte kunde få se kvinnor med sjal på olika offentliga arbetsplatser...).
Men det du förespråkar är ju precis lika ovettigt. Du vill att de ska forma sig efter vad du tycker är rätt och fel. :va

Dum kristen <-> dum muslim
 

Peder Rosberg

It places the lotion in the basket
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
En något modifierad Yamaha TRX 850. Ein st Kronreif und Trunkenpolz, Mattighofen 520 EXC/SM. 1/3 Suzuki Gsxr 1000 banhoj
Du det där var nog den sämsta jämförelse av religion jag någonsin läst HAHAH :lol

Jag går nog på Kuritas linje oxå.
Skulle dom skakat tass med Hamilton, skulle det förmodligen blivit stenkastning eller hedersmord, när dom kommer hem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ärligt, var det någon som valde ninja-tv före Simpsons? :confused:

Men gratis röster är alltid bra. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Men det du förespråkar är ju precis lika ovettigt. Du vill att de ska forma sig efter vad du tycker är rätt och fel. :va

Dum kristen <-> dum muslim
Ovettigt? Nej det är ju inte det när vi bor i Sverige och pratar om vad som förväntas av en person som bor i Sverige och kallar sig svensk, vilket dom gör. De förväntar sig att svensken ska vara den perfekta människan att bara acceptera och acceptera. Någonstans måste svensken kunna kräva vissa saker tillbaka.

Jag reagerar på nonchalansen som visas bland dessa 3 tjejer.

Personligen, skulle jag troligen reagera som den svenska killen som intervjuades som bodde i Alvik (om jag minns rätt)... flummigt märker att de inte räcker fram handen och skulle väl artigt bocka och göra samma sak tillbaka o hälsa likt de önskar.

Grejen jag motsätter mig mest är som sagt deras attityd och påtvingade förväntan om att de ska respekteras till fullo.

Jag undrar hur tillmötesgående man skulle vara för en svensk som skulle vilja festa loss lite o glo på tjejer i ett land där islam är grunden för hur landet drivs.

Sverige är ett sjukt snällt land som tillåter och viker sig i allt... bara accepterar och accepterar och körs över. Ett land av mesar på många sätt.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vill inte ens börja för då blir jag förbannad och kan inte sluta!!
Men passar det inte dem så kan de åka hem, hålla på o fjanta sig med att skaka hand o inte skaka hand. Snälla vad tror de egentligen? att Hamilton rört sitt kön och de sitt och det betyder att de haft sex bara för de tittat på varandra och skakat hand?
Blir så jävla trött på detta skit, fattar inte hur ni svenskar står ut för själv blir jag hatiskt som satana!!!

Gör som de hade gjort i iran. Skulle en svensk komma till Iran, envist krävt att alla ska respektera hennes klädsel och allt som hon hade och gjorde i Sverige så hade de garanterat kastat henne i ett flygplan tillbaks till sverige eller avrättat fanskapet omgående. På med en säck på huvudet och nackskott direkt, eller stenade henne.

Så vad får dessa brudar att envisas om sin religion? jo för ni/vi tillåter det.
Tänk om Mona Saliv hade ruskat freddes tupp och även sugit lite på den och skakade hand med dessa 3 brudar.
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Ovettigt? Nej det är ju inte det när vi bor i Sverige och pratar om vad som förväntas av en person som bor i Sverige och kallar sig svensk, vilket dom gör. De förväntar sig att svensken ska vara den perfekta människan att bara acceptera och acceptera. Någonstans måste svensken kunna kräva vissa saker tillbaka.

Jag reagerar på nonchalansen som visas bland dessa 3 tjejer.

Personligen, skulle jag troligen reagera som den svenska killen som intervjuades som bodde i Alvik (om jag minns rätt)... flummigt märker att de inte räcker fram handen och skulle väl artigt bocka och göra samma sak tillbaka o hälsa likt de önskar.

Grejen jag motsätter mig mest är som sagt deras attityd och påtvingade förväntan om att de ska respekteras till fullo.

Jag undrar hur tillmötesgående man skulle vara för en svensk som skulle vilja festa loss lite o glo på tjejer i ett land där islam är grunden för hur landet drivs.

Sverige är ett sjukt snällt land som tillåter och viker sig i allt... bara accepterar och accepterar och körs över. Ett land av mesar på många sätt.

Tyvärr är det så.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top