Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Men det är ju för att det i din kultur inte är någon större uppoffring att föra handen till bröstet. Ni tycks tro att muslimer tillämpar sin tro bara för att djävlas.

Om du går på bögklubb, låter du en främmande karl hångla upp dig på toaletten då för att det är deras sed?
Om du kommer till Sverige, låter du en svensk skaka din hand för det är deras sed? :tungan

Jaha, blir det nån länk till det där programmet eller?!?
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink...teSearch&queryArt527895=halal&doneSearch=true
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Men det är ju för att det i din kultur inte är någon större uppoffring att föra handen till bröstet. Ni tycks tro att muslimer tillämpar sin tro bara för att djävlas.

Om du går på bögklubb, låter du en främmande karl hångla upp dig på toaletten då för att det är deras sed?

Du argumenterade just för MIN sak, tack för det :tummenupp

Jag undviker bögklubbar av den anledningen. Om ett lands seder och bruk är totalt motbjudande för mig som jag aldrig kommer att kunna tillämpa, undviker jag att emigrera till det landet. Mycket enkelt. Passar det inte så har jag inte där att göra, och jag har inget att göra på en bögklubb.
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Du missförstår både dig själv och mig. Du menade att deras "krav" på svenskar inte är detsamma som dina "krav" på dem. Resonemanget brister i den mån att du värderar din kultur och dina seder över deras vilket placerar dig i precis samma kategori som dessa tomtenissor.

Är det fel att de vill respekteras för den de är snarare än att assimileras? Hade du velat konvertera till islam och sluta skaka tass om situationen hade varit omvänd?

Du är alltså en mes, det är ju kul för dig men jag vet inte hur det skulle hjälpa dig i ditt kulturraljerande. Du menar alltså att det är fel att inte begränsa människor utifrån deras kulturella och religiösa åsikter. Ska vi göra detsamma med kristna? Asiater? Har du missat att vi har grundlagar som är till för att skydda just det du vill ta bort?

Det är så uppenbart att det handlar om en viss typ av invandrare och deras ursprung vilket blir lite patetiskt... Kulturrasism kallas det.


Såååååå du vill att Sverige ska anamma den politik som förs i exvis Iran. Bra skit där, jääääääääääääääävligt genomtänkt :tummenupp

Shit.. Det här kommer bara leda till tråkigheter. Nåja..

Var skrev jag det????
Har inte nämnt varken politik eller religion,, så ta du din fantasi och behåll den för dig själv i annat fall så kan du läsa en gång till jäkligt långsamt så ser du kanske vad jag skrev.
Vad jag vill se behöver icke vara samma sak som DIN tolkning.
Tråkigheter vill väl ingen ha, det ju tråkigt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Och i Japan gör man inte det. Jag hävdar fortfarande att det handlar om en främlingsfientlighet/rädsla mot just människor från arabvärlden/islam och det är på gränsen till ren och skär humor.

Nej, det handlar inte om främlingsfientlighet! Jag personligen VILL INTE att Sverige ska bli alldeles för slappt och acceptera att svensk kultur, eller seder, körs över och försvinner från matsedeln. När man hör hur svenska nationalsången väljs att INTE spelas i respekt för andra religioner "som inte vill höra den"... det är ju så man vill skita ner sig själv och tacka för sig och säga gonatt Sverige och inte bry sig längre och inse att det Sverige man minns är borta.

Det är ren och skär HUMOR som du säger, att svensken blir så överkörd som den blir.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Och i Japan gör man inte det. Jag hävdar fortfarande att det handlar om en främlingsfientlighet/rädsla mot just människor från arabvärlden/islam och det är på gränsen till ren och skär humor.

Sedan får du väl själv förstå att det är en viss skillnad att leva efter en religion och att inte göra det. Det är klart som korvspad att du som religionsfri har lättare att acceptera "islamska" seder och bruk precis som en syrian har lättare att förstå svenska (kristna) seder och bruk.

Om det vore så enkelt att man kunde "välja" vart man vill fly så hade ju världen varit bra mycket grönare eller hur? Nu är det ju inte riktigt så.

Om jag emigrerar till Japan, slutar jag att ta folk i hand.

Aha, man kan inte välja vart man vill fly? Konstigt att så många irakier betalar 150.000 för att bli smugglade via Turkiet, Österrike, Tyskland samt Danmark för att landa och bosätta sig i just Sverige, ett antal landsgränser bort. Det gick naturligtvis inte att fly till ett annat arabland, eller för den delen ett av de länder man smugglades igenom? Det var naturligtvis helt otänkbart, eller hur?

mjaa, var inte så säker på det...

Jodå, det där har jag koll på.
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Var skrev jag det????
Har inte nämnt varken politik eller religion,, så ta du din fantasi och behåll den för dig själv i annat fall så kan du läsa en gång till jäkligt långsamt så ser du kanske vad jag skrev.
Vad jag vill se behöver icke vara samma sak som DIN tolkning.
Tråkigheter vill väl ingen ha, det ju tråkigt.

Håller med till 100%.
En blondin i klädd i kort kort & grym urringning i Bagdad, kräver svenska kyrkor, skolor, hemspråksundervisning, lite pengar, boende OCH RESPEKT,, det skulle jag vilja se,,,
Jag satte ord på dina tankar. Du menar att en blablablablondin i Bagdad blir rövknullad pga de seder och lagar som finns (fanns) där. Du menade också att det vore rätt att använda samma resonemang/behandling mot exvis muslimer i Sverige och jag menar att den enda vägen till ett sådant samhälle vore att införa en politik i Sverige som är inspirerad av den som finns i exvis Iran.

Det vore dumt. Något mer du vill veta?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Du argumenterade just för MIN sak, tack för det :tummenupp

Jag undviker bögklubbar av den anledningen. Om ett lands seder och bruk är totalt motbjudande för mig som jag aldrig kommer att kunna tillämpa, undviker jag att emigrera till det landet. Mycket enkelt. Passar det inte så har jag inte där att göra, och jag har inget att göra på en bögklubb.
Nu är ju visserligen tjejerna i fråga, födda i Sverige har jag för mig. Så de kan ju inte direkt ha valt att inte komma hit.

Dock kan de välja att respektera faktumet att vi i Sveringe har vissa jobb som kräver vissa kvalifikationer. En fullblodig muslim, kan därmed inte ta del i svenska samhället till fullo, så vida man inte väljer att ta av sjalen, kammar sig och klär sig i strutbyxor och skjorta och talar ut i det språk som heter svenska.

Skulle jag flytta till ett annat land, inte skulle jag vara så påstridig som de muslimer i TV visar sig vara. Vill jag ha ett visst jobb som kräver en viss sak av mig, ja då gör jag det.

Det är synd att muslimer då har en religion som är så pass krävande och som hindrar dom så mycket i vardagliga livet. Kanske bör de se över hela religionsgrejen och kanske lätta lite på "trycket". De bor ju redan i ett syndens land, så om de kommer till himmelen (eller vad de tror på) eller ej är ju redan väldigt osäkert.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Nej, det handlar inte om främlingsfientlighet! Jag personligen VILL INTE att Sverige ska bli alldeles för slappt och acceptera att svensk kultur, eller seder, körs över och försvinner från matsedeln. När man hör hur svenska nationalsången väljs att INTE spelas i respekt för andra religioner "som inte vill höra den"... det är ju så man vill skita ner sig själv och tacka för sig och säga gonatt Sverige och inte bry sig längre och inse att det Sverige man minns är borta.

Det är ren och skär HUMOR som du säger, att svensken blir så överkörd som den blir.
Absolut! Men det du vill ha betyder inte att vi måste begränsa andra. Det handlar bara om att du (eftersom du uppenbarligen vill) tar tag i saken och agerar. Men det var väl det där med fegheten/apatin också?

Spela nationalsången! Hissa flaggan! Inte en enda musse bryr sig om du frågar dem rakt upp och ned. Det här är något vi själva har skapat och är det inte rätt att vi då oskapar det :hihi

Notera att jag icke syftar på invandringen utan rädslan för lite nationalism.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag satte ord på dina tankar. Du menar att en blablablablondin i Bagdad blir rövknullad pga de seder och lagar som finns (fanns) där. Du menade också att det vore rätt att använda samma resonemang/behandling mot exvis muslimer i Sverige och jag menar att den enda vägen till ett sådant samhälle vore att införa en politik i Sverige som är inspirerad av den som finns i exvis Iran.

Det vore dumt. Något mer du vill veta?
Menar du att en muslim blir rövknullad i Sverige? :D nä nu är du nog lite trött va? Jag ska iaf snart sova. Jag tror ingen här kommer ge upp sin tro och vända sig varken till allah eller "gud" eller kermit the frog för vad som sagts i tråden. Det går mest i cirklar känns det som.

Tro och tyck vad du vill, men respekt för landets seder man bor i bör man ha. Och det saknas tyvärr hos vissa allt för många människor i förorterna runtom i landet.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Nej, det handlar inte om främlingsfientlighet! Jag personligen VILL INTE att Sverige ska bli alldeles för slappt och acceptera att svensk kultur, eller seder, körs över och försvinner från matsedeln. När man hör hur svenska nationalsången väljs att INTE spelas i respekt för andra religioner "som inte vill höra den"... det är ju så man vill skita ner sig själv och tacka för sig och säga gonatt Sverige och inte bry sig längre och inse att det Sverige man minns är borta.

Det är ren och skär HUMOR som du säger, att svensken blir så överkörd som den blir.

det jag KAN hålla med om, är att (till och från) det 'daltas' (väldigt uttjatat ord i detta forum) med invandrare/flyktingar lite för ofta och det har bara att göra med att 'svensken' då 1. tror sig göra invandraren/flyktingen en stor tjänst men också 2. inte vill bli stämplad som (ev.) rasist.

'svensken' är världsmästare att tro sig veta vad andra nationaliteter egentligen vill ha och behöver och som vi alla vet - spekulationer suger.

och det här vet jag då jag själv har invandrarbakgrund. behandla alla andra såsom du själv vill bli behandlad, det är vad invandraren/flyktingen säger at the end of the day och då spelar din bakgrund, nationalitet eller religion ingen som helst roll. och självklart tycker jag det ska ingå att lära sig det landets språk när den personen kommer hit, eftersom språket är det snabbaste och viktigaste kommunikationsmedlet två människor emellan.

sedan diskuteras det här i denna tråd, saker som just kan kopplas till främlingsfientlighet och diverse liknande åsikter och för mig är det faktiskt ok. folk tycker sådana saker, så ser verkligheten ut och jag respekterar folk som uttrycker sin ärliga mening i sådana frågor. men INTE i detta forum. det blir väldigt snart en pajkastning utan dess like och det har jag inte tid med. min åsikt som sagt.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Absolut! Men det du vill ha betyder inte att vi måste begränsa andra. Det handlar bara om att du (eftersom du uppenbarligen vill) tar tag i saken och agerar. Men det var väl det där med fegheten/apatin också?

Spela nationalsången! Hissa flaggan! Inte en enda musse bryr sig om du frågar dem rakt upp och ned. Det här är något vi själva har skapat och är det inte rätt att vi då oskapar det :hihi

Notera att jag icke syftar på invandringen utan rädslan för lite nationalism.
Japp, det är det jag menat tidigare med MESIGA SVENSKAR. Vi fantiserar fram ett scenario där vi TROR att någon kan ta illa upp... av allt möjligt. Till och med vår egen j-vla nationalsång är nu fel att spela upp!

Problem för min del varför jag sitter och knappar en miljard tangenttryckningar istället för att göra något annat, är för att allvarligt talet vet jag inte hur jag ska göra? Att rösta på SD är ju bara idiotiskt på många sätt. Men att rösta just på SD är det enda sättet jag känner till för att "sätta ner foten" och säga att något är fel. Vi behöver mer fokus på vad som är svenskt, och att svenskt är bra osv...

Patriotismen har dalat länge och jag tror att Sverige är nog det land med minst patriotism. Finns inte så mycket att vara stolt över längre. Jag har svårt att nämna något i samhället jag är direkt nöjd över... Svårt att vara patriotisk då och hissa svenska flaggan. What's the point liksom.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Menar du att en muslim blir rövknullad i Sverige? :D nä nu är du nog lite trött va? Jag ska iaf snart sova. Jag tror ingen här kommer ge upp sin tro och vända sig varken till allah eller "gud" eller kermit the frog för vad som sagts i tråden. Det går mest i cirklar känns det som.

Tro och tyck vad du vill, men respekt för landets seder man bor i bör man ha. Och det saknas tyvärr hos vissa allt för många människor i förorterna runtom i landet.
Nej det menar jag inte. Mafacker läs rätt haha :rofl
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
sedan diskuteras det här i denna tråd, saker som just kan kopplas till främlingsfientlighet och diverse liknande åsikter och för mig är det faktiskt ok. folk tycker sådana saker, så ser verkligheten ut och jag respekterar folk som uttrycker sin ärliga mening i sådana frågor. men INTE i detta forum. det blir väldigt snart en pajkastning utan dess like och det har jag inte tid med. min åsikt som sagt.

Du har bevisat din potential att förstöra trådar tidigare, japp.... ;) Så avsluta den diskussion du just påbörjat, då de raderna du skrev sist som är citerade är de som orsakar att en tråd blir en pajkastningstråd.

Denna tråden är ju faktiskt rättså OK, då det diskuteras åsikter utan direkta personliga påhopp.

Om sedan denna tråd enligt lag kan klassas som främlingsfientlig, så kan jag förstå att Sverige aldrig någonsin kommer kunna ta upp ämnet medialt utan att totalt förstöra debatten helt... utan det skulle istället handla om vem som stämmer / polisanmäler vem. Grundfrågan kommer fortfarande kvarstå, obesvarad och olöst.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Japp, det är det jag menat tidigare med MESIGA SVENSKAR. Vi fantiserar fram ett scenario där vi TROR att någon kan ta illa upp... av allt möjligt. Till och med vår egen j-vla nationalsång är nu fel att spela upp!

Problem för min del varför jag sitter och knappar en miljard tangenttryckningar istället för att göra något annat, är för att allvarligt talet vet jag inte hur jag ska göra? Att rösta på SD är ju bara idiotiskt på många sätt. Men att rösta just på SD är det enda sättet jag känner till för att "sätta ner foten" och säga att något är fel. Vi behöver mer fokus på vad som är svenskt, och att svenskt är bra osv...

Patriotismen har dalat länge och jag tror att Sverige är nog det land med minst patriotism. Finns inte så mycket att vara stolt över längre. Jag har svårt att nämna något i samhället jag är direkt nöjd över... Svårt att vara patriotisk då och hissa svenska flaggan. What's the point liksom.
MEN GÖR NÅGOT ÅT DET????????????????? HELVETE MÄNNISKA!!!! :va :huvet :tungan :pannkyss

DU kan göra din röst hörd. Det är det fina med en demokrati och ett öppet samhälle till skillnad från det som levs i Iran. Precis som dessa tre donnor kan säga ditten och datten kan Du säga ditten och datten. UTÖVA DINA RÄTTIGHETER!

Det är inte idiotiskt att rösta på SD om man gör det med vetskapen av vad deras politik betyder. 9/10 gör inte det och då är det idiotiskt. Precis som att rösta på Moderaterna utan att veta vad deras politik betyder.

Rösta på SD för all del. Men SD kommer aldrig att lösa något eller ens försöka, deras uppgift i ett "högre perspektiv" är att synliggöra opinionen så att de "riktiga" partierna kan snappa upp detta. Det är mest tragiskt att så många klagar och är missnöjda men inte har stake nog att berätta det öppet utan måste ty sig till missnöjespartier men det är så det funkar.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Nu är ju visserligen tjejerna i fråga, födda i Sverige har jag för mig. Så de kan ju inte direkt ha valt att inte komma hit.

Sant. Och om jag föds på en bögklubb jag aldrig kan lämna kommer jag att acceptera att bli upphånglad på muggen av en lädertysk eftersom det är den seden som alltid försigått i mitt hem, Bögklubbland.

Bögklubbsliknelsen var nog en av de sämsta jag sett i SHs historia faktiskt.

En bättre liknelse vore om jag föds i Iran av svenska kristna föräldrar. Jag förväntar mig dock att mina föräldrar är lika goda invandrare som jag själv hade varit, och anammat brösthälsningen istället för handhälsningen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
MEN GÖR NÅGOT ÅT DET????????????????? HELVETE MÄNNISKA!!!! :va :huvet :tungan :pannkyss

DU kan göra din röst hörd. Det är det fina med en demokrati och ett öppet samhälle till skillnad från det som levs i Iran. Precis som dessa tre donnor kan säga ditten och datten kan Du säga ditten och datten. UTÖVA DINA RÄTTIGHETER!

Det är inte idiotiskt att rösta på SD om man gör det med vetskapen av vad deras politik betyder. 9/10 gör inte det och då är det idiotiskt. Precis som att rösta på Moderaterna utan att veta vad deras politik betyder.

Rösta på SD för all del. Men SD kommer aldrig att lösa något eller ens försöka, deras uppgift i ett "högre perspektiv" är att synliggöra opinionen så att de "riktiga" partierna kan snappa upp detta. Det är mest tragiskt att så många klagar och är missnöjda men inte har stake nog att berätta det öppet utan måste ty sig till missnöjespartier men det är så det funkar.
Läste du ens vad jag skrev? Tror inte riktigt du tog in den problematik jag beskrev. Jag kommer skriva det kort en gång till; Det finns inga vettiga politiska alternativ för att framför en åsikt där man är emot att svenskt patriotism är som borta och att vi svenskar inte borde köras av så hårt hela tiden. SD som du säger, är som att slänga sin röst i soptunnan.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Japp, det är det jag menat tidigare med MESIGA SVENSKAR. Vi fantiserar fram ett scenario där vi TROR att någon kan ta illa upp... av allt möjligt. Till och med vår egen j-vla nationalsång är nu fel att spela upp!

Problem för min del varför jag sitter och knappar en miljard tangenttryckningar istället för att göra något annat, är för att allvarligt talet vet jag inte hur jag ska göra? Att rösta på SD är ju bara idiotiskt på många sätt. Men att rösta just på SD är det enda sättet jag känner till för att "sätta ner foten" och säga att något är fel. Vi behöver mer fokus på vad som är svenskt, och att svenskt är bra osv...

Patriotismen har dalat länge och jag tror att Sverige är nog det land med minst patriotism. Finns inte så mycket att vara stolt över längre. Jag har svårt att nämna något i samhället jag är direkt nöjd över... Svårt att vara patriotisk då och hissa svenska flaggan. What's the point liksom.

fast här tycker jag du gör alla en tjänst om du just hissar flaggan och är stolt att bo i det här landet, och med alla menar jag just ALLA oavsett bakgrund.

hela 'problematiken' med att INTE hissa flaggan, sjunga sin jäkla nationalsång på diverse tillställningar etc etc etc är bara någon konstgjord bajskorv som har fått leva såpass länge, att hade den bajskorven varit en människa hade han skrattat hela vägen till banken, om du förstår uttrycket.

absolut INGEN har någonsin sagt att det är fel med hissandet, sjungandet etc etc förutom den där rösten i ens eget huvud som man tror på och till slut blivit en verklighet. förvriden men ändå en verklighet. vi svenskar är så abnormt och absurt dumma i huvudet ibland att jag inte fattar hur vi ens kan ha någonting som heter allemansrätten.

jag flyttade hem igen till sverige för 3 år sedan, bodde utomlands i 4.5 år, först i london och sen i amsterdam. sen jag flyttade hem älskar jag det här landet ÄNNU mer än innan flytten utomlands. vi har det så jäkla bra här, men det har folk glömt bort, eftersom vi bara glor på fucking idol, tycker det är jobbigt att välja ny mobiltelefon och det gnälls hemma i köket som heller aldrig lämnar köket.

det här landet är bäst i världen om du bara stannar upp ett tag och tänker efter.

så nu jävlar vill jag se ett flagghissandet som aldig förr av dig swedie!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top