Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Så du menar att alla som kom med den stora invandringsströmmen under 90-talet från balkan "integrerades" på en månad, fixade jobb och inte tog ett enda socialbidrag? Haha. Den var bra. Det var först under början av 2000-talet som den situationen började ordna upp sig helt. Nu är det en ny massinvandring och även om vi har en ny faktor, religion, så tror jag att vi runt 2015 kommer att ha "löst" även denna invandringsvåg. Det är lätt att glömma var man kommer ifrån.

Va!? Hur får du det från min text? Dom jag pratar om kom i början av 70-talet för att jobba. Integrerade? Tja, en del av dom som kom pratar väldigt knagglig svenska och umgås mestadels med sina landsmän, dock gäller inte det deras barn. (Läs. Folk födda i Sverige som pratar sin übercoola rinkebysvenska.)

Men mig stör det inte att dom umgås med sina egna, så länge dom inte klankar ner på Sverige hela tiden och ställer massa krav på oss att ändra vårt samhälle. Mig har dom aldrig gjort nåt ont. Tvärtom. Dom har ju som sagt också jobbat och betalat skatt från första dagen.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Va!? Hur får du det från min text? Dom jag pratar om kom i början av 70-talet för att jobba. Integrerade? Tja, en del av dom som kom pratar väldigt knagglig svenska och umgås mestadels med sina landsmän, dock gäller inte det deras barn. (Läs. Folk födda i Sverige som pratar sin übercoola rinkebysvenska.)

Men mig stör det inte att dom umgås med sina egna, så länge dom inte klankar ner på Sverige hela tiden och ställer massa krav på oss att ändra vårt samhälle. Mig har dom aldrig gjort nåt ont. Tvärtom. Dom har ju som sagt också jobbat och betalat skatt från första dagen.
Det var min tolkning när du pratade om forna jugo. Oavsett så står frågan kvar: tror du att människor som kom hit under flyktingsströmmen på 90-talet började arbeta direkt eller tror du att det krävdes en övergångsperiod?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top