Ett uppföljande inlägg!
Visst man skall ta seden dit man kommer men det får finnas någon form utav gräns.
Att ta med sig sina egna seder e bra för samhället då vi är lite insnöade här uppe!
Men att belasta det "trygga" land som man kommer till med sina seder som hedersmord gängbråk våldtäckter o annat skit kan de vara bra om de stannar hemma!
Lugn nu jag är inte klar...
Nu säger jag inte att alla svenskar e några fina snälla medborgare. snarare tvärtom.
Många svenskar begår samma saker men om det e någon ursäkt vet jag inte men de e födda här iaf.
Men jag anser dock tar man ej seden dit man kommer samt sköter sig så har man inget här att göra!
Visst självklart skall man ju få vara sig själv och utöva de saker man är upplärd med men våld och skit hör ej hemma där.
Fick sedan barnsben lyssna på att det var ok om just den killen misshandalde någon för han har haft det jobbigt och fick fly sitt land, inte för att han inte visste något annat, Han hade mest troligt fått den behandlingen utav sin far.
Sedan blev det ramaskri kvarts samtal kavr sittningar osv för man sliter tag i skolans bråkstake o trycker upp honom mot väggen lite hårt kanske men bara för att säga åt honom att lägga av...
Då kan man fråga sig vad som e rätt o fel?
Ett par ömma axlar eller 10 personers förstörda självförtroende.
Samt en jävla massa jag skall knulla din mamma syrra osv...
Vet ej om jag gjorde rätt just då eller om jag tänker fel just nu!
Har vänner från här o där o en e kolsvart!
Det e nog den skönaste polare jag har!
Men om de ej kan sköta sig o belastar oss åk hem igen då o sluta gnäll!
För att komma hit när dem fått den trygghet de vill ha så kan man ju hålla sig i skinnet anser jag.
Och inte hålla på o gnälla en massa hade de det bättre hemma?
Ja ni förstår vad jag vill åt.
Nu kan man ju knappast sätta sig in i den situationen om krig osv.
Men antar att skulle man slippa det så skulle man vara evigt tacksam mot de som tog emot en och inte ställa till bekymmer.
Men det kanske bara e den eviga svenska tron om allt bra e bra o allt dåligt e dåligt.
De flesta utlänningar är världens goaste o snällaste.
Det finns ett fåtal som gör att man drar alla över en kam!
Till det bättre känner jag bara bra utlänningar.
Och försöker aldrig dra några över en kam!
Alla är lika värda så länge inte den enskillda individen bevisar motsattsen.
Pjhu jävla uppsatts det blev..
Edit: Så såg det ej ut när jag skrev det... Nåja blev tungläst
Sedan tycker jag det har blivit lite mycket rasistsnack här på SH på sistånde vilket egentligen inte bör höra hit alls!
Alla är iaf lika mycket värda inför mig!
Tills de bevisar motsattsen.