Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.
Läste du ens vad jag skrev? Tror inte riktigt du tog in den problematik jag beskrev. Jag kommer skriva det kort en gång till; Det finns inga vettiga politiska alternativ för att framför en åsikt där man är emot att svenskt patriotism är som borta och att vi svenskar inte borde köras av så hårt hela tiden. SD som du säger, är som att slänga sin röst i soptunnan.
Vi befinner oss i någon form av dimma där du upplever att jag inte läser det du skriver och tvärtom.

Det finns andra kanaler att framföra sin åsikt genom än klassiska partigrupperingar. Herregud, SD är ju ett typexempel på en sådan kanal. En röst på SD är definitivt inte bortkastad, den är snarare ledsam för ett liberalt samhälle. Men eftersom de nuvarande inte partierna vill ta i frågan är det uppenbarligen nödvändigt.

Jag tycker att vi ska ha en flaggdag på SH. Med kaffe och bullar. Som det ska vara. Då kan jag berätta lägereldshistorier om nationalism och dess effekter.

Last edited:
absolut INGEN har någonsin sagt att det är fel med hissandet, sjungandet etc etc förutom den där rösten i ens eget huvud som man tror på och till slut blivit en verklighet. förvriden men ändå en verklighet. vi svenskar är så abnormt och absurt dumma i huvudet ibland att jag inte fattar hur vi ens kan ha någonting som heter allemansrätten.

Vet du vad, ledsen att berätta att du har fel. Men så här är det att i Södertälje, så bevittnade jag själv grannen som satt på svenska flaggan på bilen på vår nationaldag... dagen efter... alltså 1 dag efter, fick kommentaren "Varför vissar dy flaggan så där". Varpå grannen säger "Jag gillar Sverige så jag vill visa flaggan". Varpå detta fina exemplar till människa som bor i Sverige säger "Är du rasist eller"... och därifrån sett så blev det lite fler ord vi inte behöver skriva. Men det var en som tröttna (grannen).

Och Nej, detta är INTE påhittat. Jag har otal gånger stött på riktigt äckligt irriterande beteende här i Södertälje som gör att jag undrar lite hur kört Sverige egentligen är.

Likt många andra, så väljer jag att flytta ett steg ytterligre... längre bort från problemet.

//EDIT: Håller annars i övrigt med dig. Jag har varit i många länder oxå... och Sverige är i slutändan det bästa landet. Men man vill ju att det ska vara lite lite bättre. Och det är så synd och behöva känna att Sverige blir sämre, pga hur några idiotiska politiker låtit ta in alldeles för mycket invandrare under för många år. De har ju insett det NU, men det är för sent.

Last edited:
Sant. Och om jag föds på en bögklubb jag aldrig kan lämna kommer jag att acceptera att bli upphånglad på muggen av en lädertysk eftersom det är den seden som alltid försigått i mitt hem, Bögklubbland.

Bögklubbsliknelsen var nog en av de sämsta jag sett i SHs historia faktiskt.

En bättre liknelse vore om jag föds i Iran av svenska kristna föräldrar. Jag förväntar mig dock att mina föräldrar är lika goda invandrare som jag själv hade varit, och anammat brösthälsningen istället för handhälsningen.

Återigen, för dig är det ingen större uppoffring att hälsa med hand mot bröstet, så självklart kan du anpassa dig. Men har du så dålig fantasi att du inte kan förstå att de som inte vill ta i hand faktiskt tycker att det är jobbigt att göra det? Och blir du lidande av att någon inte tar din hand? Är du beroende av handkontakt. Känner du att du har svikit din gud om du inte har lyckats vidröra en massa händer under en dag? Man behöver inte vara troende för att respektera och förstå de som tror. Eller skall alla vara som du?

Och oavsett hur goda invandrare alla på Sporthoj enligt egen utsago hade varit kan man se svenskens sanna kompromissvilja på första bästa charterort.

Vet du vad, ledsen att berätta att du har fel. Men så här är det att i Södertälje, så bevittnade jag själv grannen som satt på svenska flaggan på bilen på vår nationaldag... dagen efter... alltså 1 dag efter, fick kommentaren "Varför vissar dy flaggan så där". Varpå grannen säger "Jag gillar Sverige så jag vill visa flaggan". Varpå detta fina exemplar till människa som bor i Sverige säger "Är du rasist eller"... och därifrån sett så blev det lite fler ord vi inte behöver skriva. Men det var en som tröttna (grannen).

Och Nej, detta är INTE påhittat. Jag har otal gånger stött på riktigt äckligt irriterande beteende här i Södertälje som gör att jag undrar lite hur kört Sverige egentligen är.

Likt många andra, så väljer jag att flytta ett steg ytterligre... längre bort från problemet.
Det förstår jag. Men lösningen på problemet, som jag ser det, är inte att begränsa andra människor utan snarare att "frigöra" oss själva. Jesus vad kristligt det lät.

Det förstår jag. Men lösningen på problemet, som jag ser det, är inte att begränsa andra människor utan snarare att "frigöra" oss själva. Jesus vad kristligt det lät.
Halleluja! :lol

Om begränsningar och hårdare lagar och regler runt invandringen funnits så tror jag ju definitivt att mycket av problem vi har idag som härör till förorterna hade varit mycket mindre.

Men det är ju enkelt att i efterhand sitta o peka o tycka... Frågan är ju hur man nu ska gå vidare och lösa problemet.

Halleluja! :lol

Om begränsningar och hårdare lagar och regler runt invandringen funnits så tror jag ju definitivt att mycket av problem vi har idag som härör till förorterna hade varit mycket mindre.

Men det är ju enkelt att i efterhand sitta o peka o tycka... Frågan är ju hur man nu ska gå vidare och lösa problemet.
Oherreminjesusfaderihimmelen. Konsensus. På ett internetforum. I en invandringsfråga. Det är episkt. :yoparty

men visst är det så, till och från, och det är väldigt trist och onödigt. jag själv har fått kommentaren 'eyy är du rasist' på t-banan av invandrargäng och har oftast bara glott tillbaka och några ggr svarat 'absolut inte. jag är nazist' och självklart har de småpojkarna blivit så perplexa av mitt svar att de inte vetat vad de heter.

det kommer ju alltid finnas sk rötägg oavsett. har man/du oturen, råkar du ut för det bara alltför ofta och det är skit att det är så. men tro mig gärna när jag säger att en stor majoritet av invandrare/flyktingar är som vilken svenne som helst, som har sina bekymmer för dagen om det ena eller det andra. eller bara en glad skit, som både du och jag är oftast. iallafall jag :D

jag förstår vad du menar och varje gång jag läst något om södertälje senaste åren, tycker jag det verkar som att skiten håller kvar sig där. jag vet inte om du nångång gett dig på ett försök att argumentera med en person som dissar flaggan såsom du beskrev det, men visst förstår jag att du gett upp. det enda jag kan säga är dock att inte ge upp, då hamnar du på en något lägre fotpinne än vad de själva är på...

1. Slå ner på brottsligheten var den än bedrivs, och punktbevaka kriminella grupperingar.

2. Få ut fler människor med utländsk bakgrund i arbetslivet, genom t.ex. språkutbildning. Flyktingkontrakt är en bra väg att gå!

3. Upplys och informera så att den felaktiga bilden av svenskar hos invandrare och vice versa tvättas bort. Den största osynliga spärren mot integration just nu är folks demoniserande av människor som inte är som dem.

Finns säkert fler punkter. Själv gör jag mitt bästa inom punkt tre.

Faktum är att ta i handen som de flesta svenskar gör är rätt korkad påfund. I alla fall om man tänker på alla bakterier, virus o sånt man överför vid en handskakning. :gnissla

Eller så är det bra för att vi på så vis bygger upp och tränar vårat immunförsvar?

Eller så är det bra för att vi på så vis bygger upp och tränar vårat immunförsvar?

Så kan man ju också se det...

Är det därför dagis har blivit så poppis? Sätt 30 ungar under samma tak och de blir sjuka o sjuka o skjuka, men imunförsvaret blir kanon. :tummenupp

Tack! :tummenupp

Personligen var jag imponerad över att de tre muslimska tjejerna talade bättre svenska än den där homeboy:en på stenmuren. Visserligen hade de en pubertal, irriterande blandning av fjortisgnäll och stockholmsdialekt, men jag hade hellre anställt någon av dem än losern i Alby, slöja eller inte.

Sen anser jag iofs att klass-skillnaderna är bra, eftersom de motiverar människor att arbeta hårt för det de vill ha. Givetvis är det dock inte bra att de fattiga inte har det bättre.

Det som irriterar mig mest med sverige, bortsett från invandringspolitiken, är skattesystemet. Då inte mest skatterna i sig, utan hur medlen senare används. Om det slösades mindre och prioriterades annorlunda så skulle sverige se väldigt annorlunda ut.

:)

Faktum är att ta i handen som de flesta svenskar gör är rätt korkad påfund. I alla fall om man tänker på alla bakterier, virus o sånt man överför vid en handskakning. :gnissla

Jo, men sen ska ju dessa bakterier och virus in i kroppen också. Man måste ju inte köra in handen i munnen för provsmakning bara för att man tagit en främling i handen... :D

Last edited:
Ett uppföljande inlägg!
Visst man skall ta seden dit man kommer men det får finnas någon form utav gräns.
Att ta med sig sina egna seder e bra för samhället då vi är lite insnöade här uppe!
Men att belasta det "trygga" land som man kommer till med sina seder som hedersmord gängbråk våldtäckter o annat skit kan de vara bra om de stannar hemma!
Lugn nu jag är inte klar...
Nu säger jag inte att alla svenskar e några fina snälla medborgare. snarare tvärtom.
Många svenskar begår samma saker men om det e någon ursäkt vet jag inte men de e födda här iaf.
Men jag anser dock tar man ej seden dit man kommer samt sköter sig så har man inget här att göra!
Visst självklart skall man ju få vara sig själv och utöva de saker man är upplärd med men våld och skit hör ej hemma där.
Fick sedan barnsben lyssna på att det var ok om just den killen misshandalde någon för han har haft det jobbigt och fick fly sitt land, inte för att han inte visste något annat, Han hade mest troligt fått den behandlingen utav sin far.
Sedan blev det ramaskri kvarts samtal kavr sittningar osv för man sliter tag i skolans bråkstake o trycker upp honom mot väggen lite hårt kanske men bara för att säga åt honom att lägga av...
Då kan man fråga sig vad som e rätt o fel?
Ett par ömma axlar eller 10 personers förstörda självförtroende.
Samt en jävla massa jag skall knulla din mamma syrra osv...
Vet ej om jag gjorde rätt just då eller om jag tänker fel just nu!
Har vänner från här o där o en e kolsvart!
Det e nog den skönaste polare jag har!
Men om de ej kan sköta sig o belastar oss åk hem igen då o sluta gnäll!
För att komma hit när dem fått den trygghet de vill ha så kan man ju hålla sig i skinnet anser jag.
Och inte hålla på o gnälla en massa hade de det bättre hemma?
Ja ni förstår vad jag vill åt.
Nu kan man ju knappast sätta sig in i den situationen om krig osv.
Men antar att skulle man slippa det så skulle man vara evigt tacksam mot de som tog emot en och inte ställa till bekymmer.
Men det kanske bara e den eviga svenska tron om allt bra e bra o allt dåligt e dåligt.
De flesta utlänningar är världens goaste o snällaste.
Det finns ett fåtal som gör att man drar alla över en kam!
Till det bättre känner jag bara bra utlänningar.
Och försöker aldrig dra några över en kam!
Alla är lika värda så länge inte den enskillda individen bevisar motsattsen.

Pjhu jävla uppsatts det blev..:)

Edit: Så såg det ej ut när jag skrev det... Nåja blev tungläst

Sedan tycker jag det har blivit lite mycket rasistsnack här på SH på sistånde vilket egentligen inte bör höra hit alls!
Alla är iaf lika mycket värda inför mig!
Tills de bevisar motsattsen.

Last edited:
Läser Carl Hamiltons reaktionsartikel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3687678.ab

Han har så RÄTT på alla punkter gällande vad som hände. Jag kände direkt samma sak att dessa 3 tjejer är lömska, och allting som sas var genomtänkt för att framföra svensken som en som inte respekterar muslimer och svensken har fel hela tiden. Om så är fallet, emmigrera ut, hitta ett nytt land att överta.

Och gubben som bodde i Danderyd, de DREV ju med han... i vissa lägen.

Detta program kommer skapa mer osämja, än "förståelse", då deras utgångspunkt är att sverige är "haral" eller vad dom nu säger.

Detta är det program som kan få mig att tvingas rösta SD. Det är 7 avsnitt kvar, där de ska skända svenskar och tracka ner landet där är "gäster" i.

Läser Carl Hamiltons reaktionsartikel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3687678.ab

Han har så RÄTT på alla punkter gällande vad som hände. Jag kände direkt samma sak att dessa 3 tjejer är lömska, och allting som sas var genomtänkt för att framföra svensken som en som inte respekterar muslimer och svensken har fel hela tiden. Om så är fallet, emmigrera ut, hitta ett nytt land att överta.

Och gubben som bodde i Danderyd, de DREV ju med han... i vissa lägen.

Detta program kommer skapa mer osämja, än "förståelse", då deras utgångspunkt är att sverige är "haral" eller vad dom nu säger.

Detta är det program som kan få mig att tvingas rösta SD. Det är 7 avsnitt kvar, där de ska skända svenskar och tracka ner landet där är "gäster" i.
Haram? Jag har ingen aning, jag fräschar upp mina kunskaper bara.

Intressant att läsa här med.

Detta tyckte jag var intressant:
Måste säga att detta program luktar illa redan innan det sänts. Umeåredaktionen har bekräftat att SVT försökt ta bort Cherin Awads citat om stening för otrohet var korrekt återgivna från SVTs hemsida bland bloggarna som åter kallas för rasistiska och nazistiska.

Enligt Cherin är det inte hennes personliga åsikt om steningen, utan menade att det är sharia som föreskriver det. Om hon då stödjer sharia så stödjer hon ju steningen indirekt.

I Sveriges Radio P1 31/10 2008 pressades programaledaren för Halal-tv Cherin Awad på svar om stening och sin roll som troende muslim. Reportern lät henne inte komma undan och hennes åsikter om sharia avslöjades. Dessutom spelas ett ljudklipp upp från tv-programmet Existens från år 2003 där Cherin Awad klart säger att stening är rätt straff för otrohet.

Dessutom pressade författaren och journalisten Dilsa Demirbag-Sten chefen för SVT i Umeå Joakim Sandberg. Han försökte försvara valet av Cherin Awad för programmet Halal-tv, men lyckades inte utan blev argsint när Dilsa sakligt argumenterade att programmet strider mot SVTs krav på opartiskhet i sitt val av tre troende muslimer i slöja.

Detta blir stor komik då Cherin hävdar att de som kritiserar hennes utalanden är rasistiska och nazistiska.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen