Aprilia-tråden

Jag har nyss köpt en Mille 00a och är jättenöjd med både inköpspris o försäkrings kostnader. De går kanon o motorn och är väldigt roliga att köra. Den känns ganska stor på mig som "bara" är strax över 170, men den känslan försvinner då den är väldigt lättkörd"

Vad som kan strula är ev kopplingen, i övrigt har jag inte hört så mkt. Kolla även att fram-skivorna inte är snea, märker du direkt vid bromsning.<
Går den bra så köp. Tänk bara på att inte ge "för mycket" för dessa hojjar om slitdelar behövs bytas, fast du är köpsugen. Försök pruta. De är ju trots allt snart 8-9år gamla! mellan 43-50 är väl ok pris.

Tack för infon. Men det är väl som vanligt man, står däe och dreglar och har ca 30 min på sig för ett beslut. Så lite tur sitter inte i vägen

Funderar på att skaffa en styrdämpare till Falcon. Frågan är om en dämpare passar från en Mille ( ej R) av lika årgång? Vad skiljer dem åt eller inte? Kan man köpa en universal? Vilken slaglängd ska man ha i sådana fall?

/Mattias

Edit: Lyckades hitta lite info om dämperiet ändå :tungan Tydligen ska en Öhlinare som heter SD 200 Funka ypperligt. Slagläng 60mm eller något liknande. Bjussar på en på Ebay så håll tummarna åt mig att den blir min, min, min....:rolleyes: :)

Fuck, min mille har gjort det igen! Hojen "bryter" på 9000rpm i samtliga växlar. Om man torrgasar (i friläge) så bryter den på 12 som den ska men när den måste jobba så.. Tändstiften? kanske skulle vända mig till teknik/mek-tråden men provar här först! Får väl köra den till rep. igen =(

Hmmm den ska inte bryta vid 12 :näsblod möjligtviss <-11 det e ingen rad4a

Den ska inte bryta på 9k iaf.. Vi får se på fredag, lämnar in den då!
Har försökt att kolla på AF1 forumet.
Inte lätt att hitta bland all info men två tänkbara orsaker dök upp.
Bränslepumpen - för lågt tryck eller ECU - tjall på elektroniken.
Men du har ju garanti kvar så det kostar ju inget...bara dyrbar åktid:huvet
Hoppas att det ordnar sig kvickt :tummenupp

Har försökt att kolla på AF1 forumet.
Inte lätt att hitta bland all info men två tänkbara orsaker dök upp.
Bränslepumpen - för lågt tryck eller ECU - tjall på elektroniken.
Men du har ju garanti kvar så det kostar ju inget...bara dyrbar åktid:huvet
Hoppas att det ordnar sig kvickt :tummenupp

Både bränslepumpen och ECU låter som om hojen hade lagrat en felkod väl om det var it problem med nått av det? Den visar ingenting när han kopplar upp den mot datorn. Aja, vi får se...

Där är ju immobiliser (stavning?) orginal.. Vi får se vad som händer!

Får hoppas på att ni hittar felet. Är fasen inte kul med en ny hoj som strular.

Köpte min i Gbg och på nåt vis hade de fipplat till ena sadelskruven vid montering så att "låsfästet" och skruven bara snurrade. Det var då sambon hetsade att jag skulle tagit en Honda istället :)
Annars är den hur go som helst:yoparty

Får hoppas på att ni hittar felet. Är fasen inte kul med en ny hoj som strular.

Köpte min i Gbg och på nåt vis hade de fipplat till ena sadelskruven vid montering så att "låsfästet" och skruven bara snurrade. Det var då sambon hetsade att jag skulle tagit en Honda istället :)
Annars är den hur go som helst:yoparty

Honda:blah Nej fan:confused: Byt Sambo:va

:D :D :D :D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back