fi-fan vad det såg ut. Hur fan går skruven AV? Trodde problemet var att skruvarna vibrerade loss.
I vilket fall, ditt generatorhjul är ju loss, gjorde du det själv eller gjorde firman det, och om du gjorde det själv, har du en skruv/avdragare som passar i så fall?
Och är det dom där prylarna som kostar ca 9500:- av aprilia?
edit>>Nu såg jag, slirhjulet (ellr vad man ska kalla det) har helt enkelt sjuvat av skruven. Vet att på den nyare motorerna sitter det 6 skruvar istället för 3, så aprilia/rotax känner ju uppenbarligen till problemet. Fet kontruktionsmiss som man borde få åtgärdad gratis, oavsett ålder/mil på motorn![]()
Nix hjulet är inte demonterat ville inte ge mig på det, de skall börja skruva på den nästa vecka. Så tyvärr någon avdragare har jag inte.
Mmm 9300:-
Skruven gick nog av i startögonblicket nått hände med "frihjulskopplingen" så den vred sig troligtvis lite grand.
Ahh intressant att de har satt 6 bultar på de nya motorerna, svänghjulet ser ju förberett ut för 3 bultar till. Ja för fasen håller med måste varit ett problem varför skulle de annars fördubbla antalet bultar, fast jag har inte hört talas om detta problem tidigare