Aprilia-tråden.

Och så visar ju Sweedie att den går o köra på racerbana med ,, det är ju åxå fantastisk reklam,,
jag tror inte att du kommer bli besviken om du väljer en Mille.

förresten kul o se att du mår bra ,, jag har flera ggr läst om din tillfriskning
efter smällen och glädjer mig över att du är med i matchen igen ,,
Rock on ,,,
// Jocke

Bättre marknadsföring kan dom inte få, jag blir ju skitsugen..

Återkommer i tråden när jag hittat nåt objekt sen!


Lam-kaka---->


Tack för info.

Gjorde de som volvo brukar göra på 04:an? Samlade in alla för svingbyte, eller var det endast vissa som krånglade?
 
Hej på er.

Har problem med millen (-04).
Huvudcylindern till kopplingen läcker.
Finns det ngn repsats.???
Måste jag köpa ny.???
Eller finns det ngn som har en beg.

Mvh.
 
Och så visar ju Sweedie att den går o köra på racerbana med ,, det är ju åxå fantastisk reklam,,
jag tror inte att du kommer bli besviken om du väljer en Mille.

förresten kul o se att du mår bra ,, jag har flera ggr läst om din tillfriskning
efter smällen och glädjer mig över att du är med i matchen igen ,,
Rock on ,,,
// Jocke


Absolut bra reklam det med!

Jo tack, det går framåt =).

Är det någon som har en länk till någon tråd med het diskussion om V2 o radfyra att tipsa om?
 
Hej på er.

Har problem med millen (-04).
Huvudcylindern till kopplingen läcker.
Finns det ngn repsats.???
Måste jag köpa ny.???
Eller finns det ngn som har en beg.

Mvh.

Är det verkligen huvudcyl. som läcker (den vid handtaget)?
Är vanligare att slaven går. Kolla bakåt i tråden så finns det info om slaven har jag för mig.
 
Är det verkligen huvudcyl. som läcker (den vid handtaget)?
Är vanligare att slaven går. Kolla bakåt i tråden så finns det info om slaven har jag för mig.

Jo visst e det den.
Fick rådet att det va slaven oxå. Testade Tuonons slav och hade fortfarande samma problem.
Tog Tuonons kopplingsgrepp med cyl., då fungerar det som det ska.

MVH
 
Jo visst e det den.
Fick rådet att det va slaven oxå. Testade Tuonons slav och hade fortfarande samma problem.
Tog Tuonons kopplingsgrepp med cyl., då fungerar det som det ska.

MVH

Okej... då får du nog kolla med nån åf om rep.sats.
Kan vara samma grejor som sitter på ducce. Vet att själva handtaget är samma och då är ducce mycket billigare än Aprilia. Fast det gäller kanske bara de tidigare modellerna 98-03 kanske inte stämmer från 04-.
 
Men ponera att man istället är två välvuxna svenskar á 70-80 kilo istället för ett par italienska flugviktare? :gnissla


För det första är man inte välväxt på 70 kg:D och för det andra var jag fett ironisk. Håller med att det verkar mysko med 105 kg som max, och i såfall varför finns det dyna?:va
 
Om man ska se till priset så är ju 05:an helt klart att föredra.
Nyare modell och lägre miltal :tummenupp

Sen får man ju kolla upp exakt vad som är skadat och vad det kostar att reparera om du vill ha hojen i mint condition.
Av erfarenhet är orginal dekaler hutlöst dyra och svåra att applicera :(

Repa/skadan på ljuddämparen kanske inte är så viktig då du säkerligen snart vill köpa till mullerpipor.

Sen är det ju som nämnts tidigare en del barnsjukdomar innan 06 men det är ju inte säkert att just denna drabbats.

Sen kan försäkring skilja något men bör inte vara avgörande.

Jag skulle nog titta närmare på 05:an

Lycka till!

/BW



Då har jag hittat följande objekt:


http://www.blocket.se/vi/12699521.htm?ca=14_s

http://www.blocket.se/vi/12504764.htm?ca=14_s

Åsikter?

Mycket tacksam för alla påpekanden..
 
Mm bra pris på -05:an.
Jag her en -03:a som den andra den har funkat riktigt bra enda problemet jag har är att bakbroms måste luftas lite då å då.
 
Ja, jag har pratat med 05ans ägare och tar på mig mitt nybeställda skinn och sätter mig på tåget till Gävle nästa lördag. =)
 
Nice! :)

Själv är jag skitförbannad på allt och alla just nu. Hojen stod parkerad utanför en kompis hus, och välte pga att stödet sjönk genom asfalten. Resultat: två mosade blinkers, avbrutet kopplingsgrepp och en liten repa på sidokåpan, rätt långt ner, kunde lika gärna varit ett stenskott egentligen. Så inget dyrt gick ju sönder som tur var, men det är väl fan att det ska hända över huvud taget. Helvetes jävla skit... :mad:
 
Ja, jag har pratat med 05ans ägare och tar på mig mitt nybeställda skinn och sätter mig på tåget till Gävle nästa lördag. =)

Sweet!!
Måste kännas skönt att ha sikte på ett nytt objekt efter din resa...
Litet tips innan provkörningen; Apan har visserligen ett hyffsat vrid från botten men kanske inte riktigt i klass med KTM SD eller en s4r...MEN...en apa har ett liv över 8k varv som dessa inte kommer i närheten av.
Den ska varvas ordentligt!
Kombinationen botten och underbar topp e apans verkliga charm...osså chassit förstås...
 
Nice! :)

Själv är jag skitförbannad på allt och alla just nu. Hojen stod parkerad utanför en kompis hus, och välte pga att stödet sjönk genom asfalten. Resultat: två mosade blinkers, avbrutet kopplingsgrepp och en liten repa på sidokåpan, rätt långt ner, kunde lika gärna varit ett stenskott egentligen. Så inget dyrt gick ju sönder som tur var, men det är väl fan att det ska hända över huvud taget. Helvetes jävla skit... :mad:

Detsamma har hänt mig så efter det meckade jag till stödet så det har en helt annan lutning och och större fot men smiter fortfarande upp fint under sving och kedja faktiskt riktigt nöjd med min insats det bidde riktigt bra.
 
Så vad kostar ett par nya blinkers och ett kopplingsgrepp? Jag gillar originalblinkersena, men om de är apdyra får det väl bli eftermarknads.. Kopplingsgrepp känns dyrt... :(
 
Last edited:
Så vad kostar ett par nya blinkers och ett kopplingsgrepp? Jag gillar originalblinkersena, men om de är apdyra får det väl bli eftermarknads.. Kopplingsgrepp känns dyrt... :(

Kolla på ebay, brukar dyka upp där. Jag köpte ett par original blinkers till min 99:a för 13,50 euro från tyskland. Överkomligt :tummenupp

/R
 
Sweet!!
Måste kännas skönt att ha sikte på ett nytt objekt efter din resa...
Litet tips innan provkörningen; Apan har visserligen ett hyffsat vrid från botten men kanske inte riktigt i klass med KTM SD eller en s4r...MEN...en apa har ett liv över 8k varv som dessa inte kommer i närheten av.
Den ska varvas ordentligt!
Kombinationen botten och underbar topp e apans verkliga charm...osså chassit förstås...


Japp. Är lika förväntansfull som en 6-åring kvällen innan födelsedan!h

Kan så lite om dessa maskiner så jag sitter och plöjer tråden nu... =)

Fråga: De slutade heta mille efter 03 eller?
 
Last edited:
Så vad kostar ett par nya blinkers och ett kopplingsgrepp? Jag gillar originalblinkersena, men om de är apdyra får det väl bli eftermarknads.. Kopplingsgrepp känns dyrt... :(

Ett tips angående kopplingsgreppet är att kolla om du kan använda ett från Ducati. De är av någon anledning mycket billigare än till Aprilia.

Köpte bromshandtag till min Falco 01:a från en Ducce 900 tror jagdet var och det var halva priset jämfört med Aprilia :tummenupp

/BW
 
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top