Aprilia-tråden

Hej

Ska införskaffa nya däck till Millen?

Någon som har erfarenhet av dessa märken/modeller?

Dunlop Sportmax D208RR

Metzeler Sportec M-1 & M-3

Michelin Pilot Sport / Road

/BW

Jag kör på Pirelli Diablo Corsa fram och Pirelli Diablo bak. Det duger både till banåka och pendling till jobbet och med min körstil ser bakdäcket ut att kunna hålla i 500 mil vilket jag tycker är helt OK.
 
Jag kör på Pirelli Diablo Corsa fram och Pirelli Diablo bak. Det duger både till banåka och pendling till jobbet och med min körstil ser bakdäcket ut att kunna hålla i 500 mil vilket jag tycker är helt OK.

Verkar schysst :tummenupp

Tack för tipset!

/BW
 
Hej

Ska införskaffa nya däck till Millen?

Någon som har erfarenhet av dessa märken/modeller?

Dunlop Sportmax D208RR

Metzeler Sportec M-1 & M-3

Michelin Pilot Sport / Road

/BW

Jag har ett lätt begagnat set Pirelli super corsa pro som jag säljer för 1200:-, har enbart gått några träningar, pm:a om du är intresserad.

mvh

Christer
 
Kopplingsras

Idag rasade kopplingen på min 99:a :huvet

Surt men det är bara att bita ihop... Är det någon som vet var man kan få en koppling till hyffsat pris och snabbt? Af1 i usa har ju bra priser men hur är det med leveranstiden? Är det någon som beställt därifrån? Vill ju hinna åka lite till innan hösten.

Hur är det med originaldelar här i Sverige eller kanske europa? Har inte Aprilia rykte om sig att vara sega i frågan om reservdelar?

Eftersom jag har en 99:a så har jag förstått att jag skall ha en uppdaterad tryckplatta. Hur yttrar sig den dåliga tryckplattan, kopplingsslir eller på något annat sätt?

/R
 
Idag rasade kopplingen på min 99:a :huvet

Surt men det är bara att bita ihop... Är det någon som vet var man kan få en koppling till hyffsat pris och snabbt? Af1 i usa har ju bra priser men hur är det med leveranstiden? Är det någon som beställt därifrån? Vill ju hinna åka lite till innan hösten.

Hur är det med originaldelar här i Sverige eller kanske europa? Har inte Aprilia rykte om sig att vara sega i frågan om reservdelar?

Eftersom jag har en 99:a så har jag förstått att jag skall ha en uppdaterad tryckplatta. Hur yttrar sig den dåliga tryckplattan, kopplingsslir eller på något annat sätt?

/R

Har beställt en hel del godis från AF1 och jag kan bara säga att dom är sjukt snabba.
Dom tre senaste beställningarna har dom processat inom 2 timmar! :tummenupp
Se'n tar det 4-5 vardagar för postväsendet i USA och Sverige att göra sitt. Åsså tullen förstås.
Sammantaget hittar du nog ingen bättre Aprilia ÅF på detta klot. Jävligt synd att man inte bor i Texas!

Italoparts.de är rätt ok men inte i samma klass när det gäller sortiment och service.
 
Har beställt en hel del godis från AF1 och jag kan bara säga att dom är sjukt snabba.
Dom tre senaste beställningarna har dom processat inom 2 timmar! :tummenupp
Se'n tar det 4-5 vardagar för postväsendet i USA och Sverige att göra sitt. Åsså tullen förstås.
Sammantaget hittar du nog ingen bättre Aprilia ÅF på detta klot. Jävligt synd att man inte bor i Texas!

Italoparts.de är rätt ok men inte i samma klass när det gäller sortiment och service.

AF1 :yoparty Som pbas säger är dom snuskigt snabba och verkar ha det mesta på hyllan.
 
AF1 :yoparty Som pbas säger är dom snuskigt snabba och verkar ha det mesta på hyllan.

Det låter ju bra :tummenupp

Hittade ju faktiskt en här bland annonserna, har pm:at annonsören och hoppas den finns kvar.

Ingen som vet något om tryckplattan? Min bär sig lite konstigt åt, det är inte så att den bara slirar. Det började med att kopplingen under pådrag helt plötsligt började slira samtidigt som kopplingshantget blev väldigt stumt.

Jag linkade hem med hojen och plockade loss tryckplattan och då visade det sig att den yttre metallskivan hade släppt ifrån sig några "taggar" som lagt sig i spåren i tryckplattan. Detta gjorde att plattan inte rörde sig riktigt som den skulle. Hoppas någon fattar vad jag menar...

Nåväl, jag rensade bort bitarna och skruvade ihop allt igen och då kändes kopplingen helt normal igen och hojen drog som den skulle... nästan. När jag drog på lite rejält såblev kopplingen tyvärr likadan igen, stumt hantag och slirande koppling.

Kan detta bero på att metallskivan är slut eller har det med tryckplattan och korgen att göra kanske? Eller om vi säger så här, räcker det med att byta lameller och stålskivor eller bör jag byta tryckplatta och eventuellt korgen också?

På något sätt känns det som ett mekaniskt fel mer än slirande lameller eftersom kopplingen kändes helt ok igen efter att jag plockat isär och ihop den en gång.

/R
 
3106852 Det låter ju bra :tummenupp

Hittade ju faktiskt en här bland annonserna, har pm:at annonsören och hoppas den finns kvar.

Ingen som vet något om tryckplattan? Min bär sig lite konstigt åt, det är inte så att den bara slirar. Det började med att kopplingen under pådrag helt plötsligt började slira samtidigt som kopplingshantget blev väldigt stumt.

Jag linkade hem med hojen och plockade loss tryckplattan och då visade det sig att den yttre metallskivan hade släppt ifrån sig några "taggar" som lagt sig i spåren i tryckplattan. Detta gjorde att plattan inte rörde sig riktigt som den skulle. Hoppas någon fattar vad jag menar...

Nåväl, jag rensade bort bitarna och skruvade ihop allt igen och då kändes kopplingen helt normal igen och hojen drog som den skulle... nästan. När jag drog på lite rejält såblev kopplingen tyvärr likadan igen, stumt hantag och slirande koppling.

Kan detta bero på att metallskivan är slut eller har det med tryckplattan och korgen att göra kanske? Eller om vi säger så här, räcker det med att byta lameller och stålskivor eller bör jag byta tryckplatta och eventuellt korgen också?

På något sätt känns det som ett mekaniskt fel mer än slirande lameller eftersom kopplingen kändes helt ok igen efter att jag plockat isär och ihop den en gång.

/R
Halloj..
Håller med om det som sagts om AF1, de är väldigt braatt ha att göra med.

Kolla lagret som sitter i tryck plattan..... Ja fick ett liknande fel fast tvärt om, när ja började varva så försvann kopplings handtaget in. Det vissade sig att lagret höll på att rasa. Kan kanske va så i ditt fall med.

Lycka till........
 
Kolla lagret som sitter i tryck plattan..... Ja fick ett liknande fel fast tvärt om, när ja började varva så försvann kopplings handtaget in. Det vissade sig att lagret höll på att rasa. Kan kanske va så i ditt fall med.

Lycka till........

Kände på det när jag plockade isär kopplingen men lagret kändes ok. Kollade inte så noga dock. Skall plocka ned kopplingen ikvall igen så jag tar en noggrannare titt. Tack för tipset :tummenupp

/R
 
Hej

Ska införskaffa nya däck till Millen?

Någon som har erfarenhet av dessa märken/modeller?

Dunlop Sportmax D208RR

Metzeler Sportec M-1 & M-3

Michelin Pilot Sport / Road

/BW

Har använt Dunlop Sportmax D208RR denna säsong, har varit kanon jäkligt bra fäste och lättsvängda när det är torrt, blir varma fort.
Känns dock lite opålitliga i regn.

Livslängden är väl sisådär
 
Hej !
du har säkert redan handlat däck men jag kan ju dela med mig av mina erfarenheter av M-3 däcken ,, 'jag tycker dom fungerar bra både till ban åka och gat körning,, livslängden på min hoj med min körstil blir ca:6-700 mil ,, jag är inte så mycket för o konstra med fullgas på dom första växlarna hela tiden utan kör mestadels hyggligt fort efter kurviga vägar,, visst några power wheelies blir det ju såklart men bara enstraka tillfällen.
1 framdäck håller 2 bakdäck för mig.
har handlat på däckonline,, monterar o balanserar hos Italia Bike Center i Arboga till rimligt pris,, kan rekommenderas.

mvh jocke i köping

Har använt Dunlop Sportmax D208RR denna säsong, har varit kanon jäkligt bra fäste och lättsvängda när det är torrt, blir varma fort.
Känns dock lite opålitliga i regn.

Livslängden är väl sisådär
 
Inne på andra uppsättningen Michelin Power nu, och tycker de känns bra. Ett framdäck på två bak gäller för mig med, och jag kör väl ungefär som Jocke beskriver det, plus en eller annan bandag.
Har inte provat Power 2CT än, men det blir det nog nästa gång.
 
Nej ett byte av bromsskivor har kommit ivägen för däcksbyte :(

Så jag tackar för alla kommentarer och tips jag fått :tummenupp

/BW

Hej !
du har säkert redan handlat däck men jag kan ju dela med mig av mina erfarenheter av M-3 däcken ,, 'jag tycker dom fungerar bra både till ban åka och gat körning,, livslängden på min hoj med min körstil blir ca:6-700 mil ,, jag är inte så mycket för o konstra med fullgas på dom första växlarna hela tiden utan kör mestadels hyggligt fort efter kurviga vägar,, visst några power wheelies blir det ju såklart men bara enstraka tillfällen.
1 framdäck håller 2 bakdäck för mig.
har handlat på däckonline,, monterar o balanserar hos Italia Bike Center i Arboga till rimligt pris,, kan rekommenderas.

mvh jocke i köping
 
Halloj gott folk!!
Sålde min R6a igår och om 1½vecka kan jag hämta en RSV1000R :tummenupp
Kan knappt bärga mig:tuttar
 
Kände på det när jag plockade isär kopplingen men lagret kändes ok. Kollade inte så noga dock. Skall plocka ned kopplingen ikvall igen så jag tar en noggrannare titt. Tack för tipset :tummenupp

/R

Då var man på rull igen :D En eloge till flugan som fick iväg en koppling till mig blixtsnabbt, SH är bra att ha :tummenupp

Det visade sig efter grundligare genomgång att man satt i en stålskiva för mycket i paketet samtidigt som fjädrarna var helt slut med extra schimsbrickor och allt :mad:. Med nya (nåja) skivor och fjädrar så funkar allt perfekt igen.

Är det ett känt hästhandlartrick att stoppa i en extra skiva i en slut koppling för att få ut några mil till eller finns det någon annan anledning?

/R
 
Kära kamrater!
Min kompis har fått någon otrevlig hosta som kommer efter 6tusen varv,
ganska irriterande eftersom det är ju där det roliga börjar :(
Det skumma är att den går som vanligt under 6tusen.
Efter 6tusen spottar det å fräser, kompisen som låg efter hade sett eld ur pipan vid ett tillfälle. Så innan jag börjar riva i hojen så undrar jag om någon där ute har råkat ut för nåt liknande?.
 
Kära kamrater!
Min kompis har fått någon otrevlig hosta som kommer efter 6tusen varv,
ganska irriterande eftersom det är ju där det roliga börjar :(
Det skumma är att den går som vanligt under 6tusen.
Efter 6tusen spottar det å fräser, kompisen som låg efter hade sett eld ur pipan vid ett tillfälle. Så innan jag börjar riva i hojen så undrar jag om någon där ute har råkat ut för nåt liknande?.


Exakt samma sympton hade jag på min ducce förra året, fast det var vid 7000 rpm, vid det tillfället så var det så att det fanns ett klapp i huvudbrytaren som uppdagedes vid vibrationer vid det varvtalet, med följden att den missade tändning, fyllde på bränsle ändå, tände igen då med för mycket bränsle vilket medförde eldsflammor ur avgassystemet, samt att den gick extremt ojämt över det varvtalet men normalt under.

Lycka till
 
Nån som vet om grejorna till 04-06 passar till en 07a??
Tycker det borde det men när man tittar i vissa websidor så finns inte 07 med..:va

//EmKao med sambons inloggning
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top