ZX9R på strippen?

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag har sökt men kan icke hitta Kawasaki ZX9R tider på strippen, så min fråga är:

Vad är det snabbaste som någon har kört på strippen med en original ZX9R. Hoppas på en film också :D

Min gamla 96:a gick på 10.77 som bäst. Dock inte med mig i sadeln.

Generellt sett gäller för sporthojar på runt 1000cc från sent 80-tal och framåt att de ligger mellan 10 och 11 sekunder. En gammal GSXR1100 skulle nog kunna ge en ny ZX10 en ganska hård match.

Chris Ash skrev:
Generellt sett gäller för sporthojar på runt 1000cc från sent 80-tal och framåt att de ligger mellan 10 och 11 sekunder. En gammal GSXR1100 skulle nog kunna ge en ny ZX10 en ganska hård match.

Tror personligen inte att ZX10an har en chans mot en 1100 från 8x-9x ...

starten är viktigare än man tror ju...

//jaG

kan man inte sätta en hög nia med en 1100-9x? Måste man kunna!

med rätt inställd motor, helsystem och blablabla... så måste det gå!

//jaG

Chris Ash skrev:
Bägge är kapabla till låga tior...sen är det ju upp till föraren.

Zeb_Macahan skrev:
kan man inte sätta en hög nia med en 1100-9x? Måste man kunna!

med rätt inställd motor, helsystem och blablabla... så måste det gå!

//jaG

Knappast, hög 9:a sätter du inte med en standard Gixxer 1100, inte en chans!

9or har körts med R1or tom, men då med förlängd sving bla, dock ej motortrim, det säger väl en del i ärendet.
Supersporthojar är helt enkelt knepiga att starta med.

Jag hade en GSX-R 750 -85. I och för sig kittad en hel del men den gjorde 10.17 som bäst. Inte jag som körde utan killen jag köpte den av.
Han vann SM i streetracing med den '95.

En hel del hojar klarar hyffsat låga 10'or...men väldigt få förare,och speciellt när det gäller och granen är på...Min vann nm streetbike -99 och en hel del sen i sdc,men jag har fortfarande,efter 1 år,som ägare svårt att komma iväg som förre piloten...krävs helt enkelt jävulskt mycket mer teknik än dem flesta tror...samt en rätt inställd och sänkt hoj...fan,jag kör fast i singeln på gårdsplanen när vi ska lasta bussen..

Sen kör dem flesta klasser numera pro-start,vilket gynnar sånna som mig med långsam reaktion,kör helt enkelt när det blir gult,så vaknar det till lagom till det blir grönt...

Zeb_Macahan skrev:
Jag tror tvärtom....

Men vi får väl se på strippen i sommar..

//jaG

Standard gixxer...inte en brinnande chans i h..... standard fjädring och snurra??.. möjligtvis på 201,...men säg till om du klarar det,då kan ju vi andra sälja våra 100,000 kronors motorer och köpa standardcyklar i stället...

Bojje skrev:
Vad är det snabbaste som någon har kört på strippen med en original ZX9R. Hoppas på en film också :D

En kompis i USA körde sin sänkta (annat länkage i bak och sänkt lite i gaffelkronan) men i annars original -97 zx9 på 10.03. En riktigt bra förare kan ta en helt original under 10. Ryan Schnitz (55 kg) körde sin sänkta (men otrimmade) -02 zx6 på låga 9.70. Helt otroliga siffror!

Det är helt upp till föraren hur snabbt det går.

Chris Ash skrev:
Knappast, hög 9:a sätter du inte med en standard Gixxer 1100, inte en chans!

Jag har sett en 91'a 1100 med 38or och helsystem köra en 9,85 på Tullinge, visserligen var hojjen rensad på vissa orginal delar, men fullt gatlaglig med lysen o allt.

Själv har jag kört 9.98 (eller var det 9.97?) med min utan gas, 144hk på slangen. Lite sänkt o körd för egen maskin ner till Tullinge från Gävle.

...ska leta i garaget om jag har mina gamla timeslips kvar...

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back