Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har äntligen fått beställa en ställbar kamdrevssats och räknar med att ha den inom 2v, någon i Stockholmsområdet som kan hjälpa mig pressa av gamla dreven och pressa på de ställbara?
MVH
/Leo
Har precis fattat ett tungt men ändå nödvändigt beslut. Jag säljer mitt nuvarande MS som jag byggt själv och köper ett Microsquirt istället. Det är ytmonterat, mindre, okänsligt för vibrationer och vattentätt. Jag går också ifrån ett reläkort till att koppla in grejerna direkt på kabelhärvan, det här kommer spara en hel del vikt, men framförallt så får jag plats med alltihop och det är det som är huvudsaken. (mindre än halva storleken och dessutom slipper jag reläkortet)
Förutom ett MicroSquirt v2.0 & en 3 bars extern mapsensor så har jag också slagit på stort och handlat en Innovate LC-1 bredbandslambda inklusive en digital 52mm mätare.
Trots att detta förmodligen kommer försena första uppstarten lite så tror jag att det är rätt i längden, nu är det bara att hålla tummarna och hoppas leveransen går snabbt från staterna.
HejAv ren nyfikenhet, vad fick du ge för LC1an (färdigt pris hemma i svea alltså)?
Mvh J
Jodå, det blir sprut, men jag antog att man fortfarande behövde pitot röret för att få rätt lufttryck till både map sensor & bränsletrycksregulatorn?Tycker mig läsa " pitotrör "
Blir det förgasare eller sprut?
Hej
Hmm, beställde ju en hel del så jag vet inte exakta priset. Men jag gav 229 $ för det, och sen frakt & tull/moms på det. Nu går den att köpa utan mätare men jag tyckte att det var lika bra att få med det så man kan ju få den billigare ändå.
Men i runda slängar så vart det väl runt 2300 kr inklusive frakt & tull/moms...
Totala tull/moms vart på 1681 riksdaler.
Det var inte igår! Har tyärr inte testat den ännu, mest då jag koncentrerat mig på första uppstart och inte lagt fokus på allt annat.Blev min vattenpump till belåtenhet ?![]()
Haha, här är det snabba puckar!!Låter klart prisvärt med tanke på vad dom kostar i Sverige.
Själv har jag VEMS BB-lambda med avgastemp också, inte hunnit testa den ännu men folk verkar nöjda med den och ligger rätt till i pris (3,5k hemma med allt). Bara som ett tips.
Kör på nu så du kan starta upp!
Mvh J
En liten uppdatering igen. //
Man tackar!Snitsigt!
Är det en BTR från KL ?
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |