ZX10R-tråden

denna race scheibe har jag köpt till ZixxeRn idag

5603w.jpg

min kommer att bli lackerad som min förra war: i svenska färger
ja vet att detta är untypisk för en kawa, men den är typisk för mig :)

Nu börjar jakten på ett vettigt slipon, Yoshi eller Akra är väl det intressanta, med fördel en Yoshi burk. Någon som har tips på bra europeiska handlare ?

Har precis investerat i en ZX10R 2008.
Varningslampan blinkar och FI blinkar i displayen. Kan detta bero på att ett leo vince system är monterat? Kan man få stopp på detta?

Varningslampan blinkar och FI blinkar i displayen. Kan detta bero på att ett leo vince system är monterat? Kan man få stopp på detta?

Att Fi lampan blinkar kan nog bero på en rad olika saker och har du ett leo vince system monterat utan att den är mappad med det så kan det säkert vara därför.
Vad är det för varningslampa som lyser? Är det inte immobilizer lampan som blinkar bara?
Jag är absolut ingen expert.

Har du ett slipon spelar det ingen roll, har du ett helsystem så kan det vara något med avgasspjället eller med lambdasonden...

...har -08:an avgasspjäll förresten?

Jag håller på att leta lite krashkåpor, framförallt kolfiber, och har mailat lite med Ilmberger i Tyskland och dom hade inte bestämt sig ännu om dom skulle göra till 2011'an. Någon som har tips på andra tillverkare i Europa eller Japan ? USA tillverkat är inte intressant, jag vill ha saker som passar...

Spjällen sitter i slutdämparen, och det går bra att ta bort men låt spjällmotorn sitta kvar, har du ett helsystem på måste du "terminera" lamba kontakterna annars får du en FI felkod. Åk till en kawa verkstad och be dom läsa av koden så vet du vad som felar..

Nu är hojen inkörd, double bubble race screen monterad igår, Cordona Quickshifter monterat och testad, nästa väcka ser jävligt rolig ut:
6-8 maj Hungaroring en sprint race och en 15 vars GP distans race
9. maj Slovakiaring Moto Cup
10. maj Brno med en tjeckisk organisatör med race

51__1616887578%5B1%5D.jpg

Nu på måndag var jag på Pannoniaring, första sekunderna är kompisen som har lånat kameran på sin R6:an

seden är det ZixxeRn

[YOUTUBE-ID]q_r4LULs9uM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Är det någon mer än jag och Puszta Boy som handlat 2011 års modell ännu ?

hur löste du det med försäkringen?

såg att kawasakis nya märkesförsäkring INTE innefattar just dom modellerna som den borde utan bara dom som redan är billiga att försäkra :rolleyes:

om du bara pröjsar rakt av på nåt FB så behöver du ju inte gå in i detalj utan undrar mer om du fick till nån deal iom köpet?

sugen på att byta upp mig från min 07a faktiskt, 11an va riktigt fin att köra :tummenupp

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back