Härligt med nya kawwan, å va roligt att alla är så nöjda
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Härligt med nya kawwan, å va roligt att alla är så nöjda
Sedär, en till iafNu står min i garaget i alla fall
Skönt att registret är som min gamla -00a, snäll under 8k rpm...
försäkringen blir via Folkskam... Kan ställa av tillomed, men kostar apa i månaden under sommaren...blir bra på det stora hela...
Sådär, nu har jag tagit jungfruturen med min zx10r-04, så nu har jag några frågor.
Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?
Morrandet när man vrider på från lägre varv, skall det vara så?
Som ni ser så är jag inte van..., åkte SP1 förut och den var lite mer intetsägande i karaktären, tydligen.
I övrigt så höll jag på att kissa ner mig när jag gjorde en lite vårdslös omkörning på 2:an till 3:an o det gick med framhjulslyft även när jag petade i 3:an, så effekt finns det ju så det räcker.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.
5000? Jag tycker att det börjar hända saker vid 9000, tyvärr är lådan ganska lång utväxlat, framförallt på 2:an och 3:an.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.
5000? Jag tycker att det börjar hända saker vid 9000, tyvärr är lådan ganska lång utväxlat, framförallt på 2:an och 3:an
jag har redan ett mindre framdrev och 3 större!!! bak ändå tycker jag att mellanregistret är inte lika häftigt som min förra liter K9:a var.
Men jag misstänker att du håller på med ink0rning, so du har kanske inte ens varit uppe vid 9000 var än. Vänta bara, då händer det saker, men då är man nog olagligt redan i 2:an
Så mellanregistret skulle jag gärna piska upp lite på nåt sätt, när jag kommer ur kurvor, då ligger varvet ofta nedanför 8-9000 och jag ville gärna ha mer effekt där, framförallt för att utnyttja det fina Traction Controllen
förlåtVi snackar 2004 års ZX10 här, ingen TC där inte![]()
Ja, 2004 gäller det, skönt att höra att vinandet, lite klonkande o morrandet skall vara där a la Kawasaki.
Kör inte in, vänjer mig med rad-4:a, det är svårt, men ball, för satan vilken effekt och vilken ball hoj.
Vi snackar 2004 års ZX10 här, ingen TC där inte![]()
Niklas, tack för supporten innan, nu börjar hojen kännas riktigt bra. Max höjd fram och max sänkt bak(iofs med 55-profil vilket höjer den över original ändå) 112 länkar på kedjan(110 original) Provat på Anderstorp,Knudan och Sturup och jag måste säga att jag är impad av den gamle Kawatian. Står sig bra än idag och snabbare än vad jag någonsin kommer att bli![]()
förlåt
vi borde kanske öppna en ny tråd för 2011 modellen, den är ju ändå komplett ny utveckling till sista skruven.
startar du upp en ny tråd?Tummen upp på den![]()
Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?
Morrandet när man vrider på från lägre varv,misständning eller skall det vara så?
Sådär, nu har jag tagit jungfruturen med min zx10r-04, så nu har jag några frågor.
Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?
Morrandet när man vrider på från lägre varv,misständning eller skall det vara så?
Som ni ser så är jag inte van..., åkte SP1 förut och den var lite mer intetsägande i karaktären, tydligen.
I övrigt så höll jag på att kissa ner mig när jag gjorde en lite vårdslös omkörning på 2:an till 3:an o det gick med framhjulslyft även när jag petade i 3:an, så effekt finns det ju så det räcker.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.
Draget är gött men när man blir van vill man ha merKöpte själv min 04 i vinter. Grattis till ny hoj. Kör du orginaldrevat?
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
![]() |
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |