ZX10R-tråden

Sedär, en till iaf :D Nu står min i garaget i alla fall :D Skönt att registret är som min gamla -00a, snäll under 8k rpm...

försäkringen blir via Folkskam... Kan ställa av tillomed, men kostar apa i månaden under sommaren...blir bra på det stora hela...
 

Sedär, en till iaf :D Nu står min i garaget i alla fall :D Skönt att registret är som min gamla -00a, snäll under 8k rpm...

försäkringen blir via Folkskam... Kan ställa av tillomed, men kostar apa i månaden under sommaren...blir bra på det stora hela...

grattis

om ni letar efter passande drev, så kan jag meddela att det passar alla fr 2006
originalet är ganska litet 39, så jag köpte 40 o. 42, bytte framme också till -1
har behållit original kedjan 525
 
Sådär, nu har jag tagit jungfruturen med min zx10r-04, så nu har jag några frågor.

Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?

Morrandet när man vrider på från lägre varv,misständning eller skall det vara så?

Som ni ser så är jag inte van..., åkte SP1 förut och den var lite mer intetsägande i karaktären, tydligen.

I övrigt så höll jag på att kissa ner mig när jag gjorde en lite vårdslös omkörning på 2:an till 3:an o det gick med framhjulslyft även när jag petade i 3:an, så effekt finns det ju så det räcker.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.
 
Last edited:
Sådär, nu har jag tagit jungfruturen med min zx10r-04, så nu har jag några frågor.

Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?

Morrandet när man vrider på från lägre varv, skall det vara så?

Som ni ser så är jag inte van..., åkte SP1 förut och den var lite mer intetsägande i karaktären, tydligen.

I övrigt så höll jag på att kissa ner mig när jag gjorde en lite vårdslös omkörning på 2:an till 3:an o det gick med framhjulslyft även när jag petade i 3:an, så effekt finns det ju så det räcker.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.

Japp, det viner från lådan och japp det ska morra. Det är en Kawa och Kaworna har av tradition alltid rasslat och levt om mer. Vill du ha något som är tyst i motorn köper du en CBR600:)

När CSS testade ZX10 på Kinnekulle kallade de motorn för "En handgranat" vilket säger ganska mycket om karaktären:)
 
.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.
5000? Jag tycker att det börjar hända saker vid 9000, tyvärr är lådan ganska lång utväxlat, framförallt på 2:an och 3:an
jag har redan ett mindre framdrev och 3 större!!! bak ändå tycker jag att mellanregistret är inte lika häftigt som min förra liter K9:a var.
Men jag misstänker att du håller på med ink0rning, so du har kanske inte ens varit uppe vid 9000 var än. Vänta bara, då händer det saker, men då är man nog olagligt redan i 2:an :)
Så mellanregistret skulle jag gärna piska upp lite på nåt sätt, när jag kommer ur kurvor, då ligger varvet ofta nedanför 8-9000 och jag ville gärna ha mer effekt där, framförallt för att utnyttja det fina Traction Controllen
 
5000? Jag tycker att det börjar hända saker vid 9000, tyvärr är lådan ganska lång utväxlat, framförallt på 2:an och 3:an
jag har redan ett mindre framdrev och 3 större!!! bak ändå tycker jag att mellanregistret är inte lika häftigt som min förra liter K9:a var.
Men jag misstänker att du håller på med ink0rning, so du har kanske inte ens varit uppe vid 9000 var än. Vänta bara, då händer det saker, men då är man nog olagligt redan i 2:an :)
Så mellanregistret skulle jag gärna piska upp lite på nåt sätt, när jag kommer ur kurvor, då ligger varvet ofta nedanför 8-9000 och jag ville gärna ha mer effekt där, framförallt för att utnyttja det fina Traction Controllen

Vi snackar 2004 års ZX10 här, ingen TC där inte:)
 
Ja, 2004 gäller det, skönt att höra att vinandet, lite klonkande o morrandet skall vara där a la Kawasaki.
Kör inte in, vänjer mig med rad-4:a, det är svårt, men ball, för satan vilken effekt och vilken ball hoj.
 
Ja, 2004 gäller det, skönt att höra att vinandet, lite klonkande o morrandet skall vara där a la Kawasaki.
Kör inte in, vänjer mig med rad-4:a, det är svårt, men ball, för satan vilken effekt och vilken ball hoj.

Du kör in dig själv:)
 
Vi snackar 2004 års ZX10 här, ingen TC där inte:)

Effekten kickar verkligen igång abrupt, men på vilket varv har jag ingen aning om eftersom jag inte ser på mätaren när jag kör. Skulle gissa runt 10k. Håller också på att vänja mig av med att växla innan 10k, och det börjar koppla lite i redfyrehjärnan nu igen efter en säsong med twin. Någon som mappat om Gen1 och kan berätta om skillnaden i effektkurvan. Skulle vilja att det kom lite tidigare och lite mer linjärt. Troligtvis en Ducceskada jag fått:D men det hade gjort den enklare att hantera på bana.

Niklas, tack för supporten innan, nu börjar hojen kännas riktigt bra. Max höjd fram och max sänkt bak(iofs med 55-profil vilket höjer den över original ändå) 112 länkar på kedjan(110 original) Provat på Anderstorp,Knudan och Sturup och jag måste säga att jag är impad av den gamle Kawatian. Står sig bra än idag och snabbare än vad jag någonsin kommer att bli:yoparty
 
Niklas, tack för supporten innan, nu börjar hojen kännas riktigt bra. Max höjd fram och max sänkt bak(iofs med 55-profil vilket höjer den över original ändå) 112 länkar på kedjan(110 original) Provat på Anderstorp,Knudan och Sturup och jag måste säga att jag är impad av den gamle Kawatian. Står sig bra än idag och snabbare än vad jag någonsin kommer att bli:yoparty

F-n vad jobbigt det är att alltid ha rätt...:) Kul att det funkar för dig. Överhuvudtaget är vi lite för "nyfrälsta" i det här landet. Man kan få en "gammal häck" att verkligen rocka med lite TLC och inställningar.
Dessutom bevisat det återigen att det är föraren som är viktig, inte vad han kör:)
 
Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?

Morrandet när man vrider på från lägre varv,misständning eller skall det vara så?

zx10an har en jävla massa ljud och grejs för sig, det är normalt.

det viner och har sig mest helatiden, skitsvårt att höra sig till om nåt är fel på den tycker jag...

har smiskat min 07a rejält nu i helgen, riktigt härligt, underbar hoj verkligen! :D
 
Skylthållare zx-10r 09a

Hej tänkte höra om någon vet om en snygg skyllthållare, till min snart hämtade zx-10r 09a. Tänkte behålla orginal blinkers, kanske blir andra längre fram. Vill gärna bytta då inte orginalet som sitter på är vidare snyggt.


Tack på förhand för svaren.
 
Sådär, nu har jag tagit jungfruturen med min zx10r-04, så nu har jag några frågor.

Det viner/visslar lite från lådan, tror jag, det försvinner när jag frikopplar iallafall..., vad är detta?, normalt?

Morrandet när man vrider på från lägre varv,misständning eller skall det vara så?

Som ni ser så är jag inte van..., åkte SP1 förut och den var lite mer intetsägande i karaktären, tydligen.

I övrigt så höll jag på att kissa ner mig när jag gjorde en lite vårdslös omkörning på 2:an till 3:an o det gick med framhjulslyft även när jag petade i 3:an, så effekt finns det ju så det räcker.
Eftersom jag åkte twin innan så tyckte jag att 5000 varv var ganska behagligt när man smiskade motorväg, men nu är 5000 varv lite mer intensivt o jag funderar på hur skiten håller överhuvudtaget.
Men jaeflvar vilket drag.
Jag gillar det här.

Draget är gött men när man blir van vill man ha mer :-) Köpte själv min 04 i vinter. Grattis till ny hoj. Kör du orginaldrevat?
 
Draget är gött men när man blir van vill man ha mer :-) Köpte själv min 04 i vinter. Grattis till ny hoj. Kör du orginaldrevat?

Tjena!

Ja, jag drevade upp till 17 igen, testade aldrig 16 som satt på.
Ja, det är väl som vanligt med draget, man vill ha mer, men jag har bokat bandagar så det är väl snabbhet jag skall jaga.

Själv då?, är det 16 fram som gäller?, den är ju oregerlig original.
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top