Yzf R1 M

Recall R1M

Är ju en recall på R1M (#15) och typbeteckningen är densamma som för R1 (RN32), även typgodkännandet. Betyder det att det även är recall på vanliga R1an?

Recallen är "the connecting rod nut for the shock absorber may become detached and thus impair the shock-absorbing effect."

Kanske har det bara med Öhlinarna att göra och gäller därför bara M-modellen?
 
Last edited:
Den gjalt bare Ohlins demperen.
 
YZF-R1M kommer även som 2016 års modell. Det går att teckna sig för en fr o m oktober.
Undrar hur många som byggs?

Å så kommer denna 2016!
image.jpg
 
Åh! 60-årsjubileumshojen. Jag är en sådan sucker för den färgsättningen så det är pinsamt...
Dags att skaffa en till motorcykel alltså.
 
YZF-R1M kommer även som 2016 års modell. Det går att teckna sig för en fr o m oktober.
Undrar hur många som byggs?

Någon här på SH som beställt en R1M -16?
Hade varit kul att följa processen igen... :)
 
Jaha, undrar om recall på alla 2015 R1 samt stopp i produktionen för 2016 R1, skrämmer hugade spekulant från att skriva kontrakt på en ny R1:a?:va
 
Jaha, undrar om recall på alla 2015 R1 samt stopp i produktionen för 2016 R1, skrämmer hugade spekulant från att skriva kontrakt på en ny R1:a?:va

Det är ju iallafall inte bra reklam för Yamaha :död Brorsan tänkte beställa en ny R1:a men har nu ångrat sig pga recallen.
 
Jaha, undrar om recall på alla 2015 R1 samt stopp i produktionen för 2016 R1, skrämmer hugade spekulant från att skriva kontrakt på en ny R1:a?:va

Jag skulle inte tveka att handla om jag kunde. Oavsett recall. Varför ska det vara ett hinder? Yamaha tar sig ju an hojarna utan krusiduller? Vet någon här på sporthoj om någon i Sverige som drabbats? Hur ofta förekommande är problemet?

Men om nån här i tråden är skitskraj att spränga lådan nu över vintern på sin R1/R1M kan jag lätt tänka mig köpa den för 100´, jag menar man kan ju inte ge mer för en hoj med dålig låda! :tungan
 
Jaha, då skall min R1M upp på operationsbordet 27/1. :gnissla
Det känns inte bra att de skall skruva sönder min nya R1:a. Fy f*** så kass det känns.
Känner mig skitnervös, och har en dålig magkänsla, för att den skall bli ok igen. Känslan av en ny speciell supersporthoj försvinner i o m detta ingrepp.

Ja ja, det är ju iofs bra att få åtgärdat ett så pass allvarligt fel kostnadsfritt. Hade varit småtråkigt om lådan låst sig på Mantorprakan......

Usch! Någon som har erfarenhet av något liknande, och som kan få mig på lite bättre humör? :mad:
 
Tja du har inget att välja på just och får väl trösta dig med att du har garanti på garantin också. Klantar dom sig så får dom stå för det. Är det bestämt nu att det inte är byte av hel motor som gäller?
 
Visst är det tråkigt med Recalls o de borde ha allt under kontroll innan men att de gör recalls visar på ansvarstagande och skapar liiiiite mer förtroende än T.ex. Suzukis hantering av spruckna ramar och BMWs hantering av kamaxelproblemen.

Jag hade varit jävligt glad om de hanterat det som Yamaha gör nu.
 
Ja, det kommer säkert att kosta Yamaha minst 200 kanske 300 milj SEK!!
Hela vinsten på R1 2015 utraderad?
 
Jag har dålig insikt i hur andra tillverkare hanterat liknande problem? Vet bara att på bilsidan så har BMW hanterat liknande saker proffsigt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top