Yzf R1 M

Hmm? Kan man söka på typ/modell?

Vet inte.
Annars har garanterat Yamaha Sverige denna siffra. Trist att de ej hållit vad de sagt gällande begränsade antalet. Bmw Hp4 skulle endast tillverkas under 2013, men det var sådan efterfrågan att man valde tillverka även 2014. Hp4´n är det cirka 34st sålda tror jag.

Trist att de ej hållit vad de sagt gällande begränsade antalet.

Yamaha har aldrig sagt att M-modellen skulle vara en modell som endast tillverkas i ett fåtal exemplar och endast under 2015. Ingen sådan information har spridits av Yamaha. Varken på websidor eller i tryckta broschyrer, vare sig i Europa eller USA. Däremot har ett stort antal ägare och förmodligen också ett antal dåligt pålästa handlare ANTAGIT att M-modellen var någon slags uppföljare till den R1 LE som fanns 2006. En hoj som ju tillverkades endast i en serie om femhundra exemplar, med numrerad plakett på övre gaffelkronan.

Det exakta numret av 2015 M-modell gick att räkna ihop i samband med återkallelsen för växellådan och jag har för mig att det rörde sig om just över 1500 stycken.

M-modellen är alltså en serietillverkad dussinmodell precis som basmodellen, i något mindre antal och med något dyrare utrustning. Ungefär samma koncept som Ducati's S-modell, som ju funnits sedan förra seklet och ju fortfarande finns. Jag tror därför att M-modellen återkommer varje årsmodell som den nu existerande basmodellen kommer att finnas.

Dussinmodell, eller inte - den är fantastisk att köra. :tummenupp

Någon som har köpt en ny -17 och ev ska ner till Mugello och vill ha resesällskap?
Eller har ni valt några andra banor?

Fick en inbjudan till YRE, fastän jag inte köpt någon ny hoj i år. Hade varit svinkul, men går inte för min del tyvärr.

Körde på Brno 2015 med min. Fantastisk upplevelse! :tummenupp

Är det någon som vet hur många R1M som såldes i Sverige 2016? Och hur många kommer det hit 2017?

Någon som kör R1M -18 och kan berätta lite om nya användargränssnittet för fjädringsinställningarna samt autoblippern?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back