Yzf R1 M

Någon som bytt bromsbelägg fram ännu? Kör ni fortsatt med original?
Eller något annat ( sbs, ebc, renthal... )?
Min R1M -15 har gått drygt 700 mil, varav ca: 100 mil bana. Det är väl kanske 200 mil körning kvar innan det är dags.
 
Mina höll ca 600mil varv 400 på bana :)
kör nu på CLs keramiska race belägg o dom verkar slitas snabbare, men ger lite mer bett i bromsen :)
 
Är ute efter lite mer initialt bett, men de skall funka för övervägande gata. Blir ca: 5 bandagr/år för min del.
 
Är ute efter lite mer initialt bett, men de skall funka för övervägande gata. Blir ca: 5 bandagr/år för min del.

Har kört SBS Dual Sinter på andra hojar just för att de gav mer initialt bett jämfört med original. Har dock inte kört dem på 2015-hojen.
 
Galfer G1375 kanske? Gör inte bort sig i rookieracing och håller riktigt bra.

Va? Vilka olika upplevelser vi har. Jag testade G1375 i söndags, första gången jag körde min 600. Det var helt hopplöst att bromsa med dem beläggen. Jag bytte efter ett körpass till SBS dual sinter och då fungerade bromsarna som en dröm.

De beläggen gör sig bäst på gatan :)
 
Va? Vilka olika upplevelser vi har. Jag testade G1375 i söndags, första gången jag körde min 600. Det var helt hopplöst att bromsa med dem beläggen. Jag bytte efter ett körpass till SBS dual sinter och då fungerade bromsarna som en dröm.

De beläggen gör sig bäst på gatan :)

Ja det var olika. Jag kör med dem nu och tror vi har ungefär samma tider. Och jag är en ganska late braker, dvs det är där jag kör om på race oftast (kanske är för att de är dåliga :D ) . Var de beläggen OK?
Självklart finns det bättre belägg för racing, men då blir gatåkat lidande. Så utifrån cidairs önskemål känns de rekommenderbara enligt mig.
 
Ja det var olika. Jag kör med dem nu och tror vi har ungefär samma tider. Och jag är en ganska late braker, dvs det är där jag kör om på race oftast (kanske är för att de är dåliga :D ) . Var de beläggen OK?
Självklart finns det bättre belägg för racing, men då blir gatåkat lidande. Så utifrån cidairs önskemål känns de rekommenderbara enligt mig.

Jag håller med om att det är en bra rekommendation för gata med lite bankörning :) Förstår dock inte hur man kan trivas med dem i Rookie-racetempo. Men jag förstår inte allt heller :lol vi har ju heller inte likadant bromssystem chansar jag på.
 
Så G1375 passar bra för gatåka, och ger ett bättre initialt bett än originalbelägg? Är det så jag skall tolka det?

SBS dual sinter är för extrema för gata?

Som sagt - kanske 5 bandagar per år i lugn/ medel och resten gata för mig.
 
Så G1375 passar bra för gatåka, och ger ett bättre initialt bett än originalbelägg? Är det så jag skall tolka det?

Ja skulle jag vilja säga, MEN jag har inte koll på hur bra/dåligt initialt bett dina originalbelägg har. Du får helt enkelt låna ut din hoj till mig en fin kväll så kan jag bromsprova på 158:an. :D
 
Blev premiärtur idag med R1:an. Herrejösses vad den går! :yoparty
Har bara kört 350 och MT-07 i år, så det var en rejäl kontrast att vrida på med R1:an.

Apropå bromsarna så är det en slags soft känsla i handtaget. Visst, det bromsar rejält när man tar i, men lite mera bett och lite mindre kraft hade varit najs.
 
158:an

Det blev inget bromsprov, men däremot lite sköna fullgasaccelerationer upp till 90.....
 
36 mil igår och 26 mil i förrgår, på slingriga halländska småvägar. Snart 900 mil totalt och det är fortfarande lika jäkla härligt att köra den. :tummenupp
Snart dags för nya däck f/b. Funderar på Bridgestone S21. RS10R är overkill för min förmåga och plånbok. De funkar ju fantastiskt på bana, men håller ju bara drygt 200 mil..... Tror S21 är ett bättre gatdäck och som funkar bra på bana. Kanske får bli slicks för bankörningen nästa säsong. :D Å så blev det Brembo röda belägg fram. Lite bättre bett känns det som. Billigare än original faktiskt.
Drygt 100 mil till, sen dags för service. 5507:-.....:gnissla Fy faan va dyrt! Å försäkringen då!? Huvva! :gnissla
Men detta är ju livet! Att åka hoj. :banana
 
Jag ryckte det var rejält synd att det aldrig blev nån exklusivitet kring denna hojen. Klart den bästa hojen jag kört alla kategorier men egentligen inget särskilt med den.

Jag har ett original 200bakdäck liggandes som jag inte hann få på i år. Kom med ett bra bud så skickar jag det.
 
A shit! Det var ju bad timing.....jag betsällde precis Bridgestone S21 för att testa hur de skiljer sig från RS10.
Men tack för erbjudandet.

Jag håller kanske inte med Dig.Jag tycker faktiskt den är lite speciell. Sticker ut i mängden.
Sen hade det ju varit kul om den bara hade sålts i de där 500 exen, som de lurade i oss.....:gråta

Vet Du, eller någon annan, hur många R1M som sålts i Svergie 2016?
 
Igår blev nog sista turen på R1:an för i år. 11 mil i solsken och +11 grader på toppenfina torra vägar.
Vilken fantastisk höst det varit! :tummenupp

Nu längtar man ju så fruktansvärt till nästa säsong och en massa bandagar. :gnissla:(
 
Jag tror inte det. Har iaf inte läst om några tekniska uppdateringar.
Hade varit kul att veta hur många som såldes i Sverige i år?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top