Yamaha Ténéré 700

På min sitter det flera relän där, men jag har bestämt för mig att blinkersrelät hade ett avlångt plasthölje över sig, som någon typ av skydd, så det utmärkte sig på det viset.
Nope, på min T7 sitter ingenting bakom kåpan annat än en stor klump med kylflänsar. Inga relän om de inte sitter under tanken…

Var förbi Heds men de hade ingen aning var det satt på -24 och nyare. De trodde att det inte fanns något utan sköttes av ECU.
På sprängskissen finns det några relän där inne men då måste de sitta djupt under tanken och inget av dem var märkt som blinkers relä, bara siffror.

Har ingen monterat miniblinkers på en -24?

Nope, på min T7 sitter ingenting bakom kåpan annat än en stor klump med kylflänsar. Inga relän om de inte sitter under tanken…

Var förbi Heds men de hade ingen aning var det satt på -24 och nyare. De trodde att det inte fanns något utan sköttes av ECU.
På sprängskissen finns det några relän där inne men då måste de sitta djupt under tanken och inget av dem var märkt som blinkers relä, bara siffror.

Jag kan inte hjälpa men hittade på utländska forum folk som bytt på 24or och de säger att det funkar annorlunda att göra det mot äldre modeller, typ det du undrar över. Googla upp, o regga ett konto där o fråga. Lycka till :)

Prutt.
Men uppdatera gärna hur det går.
Är det inte redan LED-blinkers på 24:an?
I så fall kanske dom ändå har en högre effekt än dina minivarianter?

Jag kan inte hjälpa men hittade på utländska forum folk som bytt på 24or och de säger att det funkar annorlunda att göra det mot äldre modeller, typ det du undrar över. Googla upp, o regga ett konto där o fråga. Lycka till :)
Du har ingen länk? Jag hittade inget specifikt just för relät, bara en massa om att det lyser svagt.

Prutt.
Men uppdatera gärna hur det går.
Är det inte redan LED-blinkers på 24:an?
I så fall kanske dom ändå har en högre effekt än dina minivarianter?
Jo det är LED men de är för stora bak med en high pipe så jag bytte till ATOM mini. De lyser jättestarkt och syns knappt. Kör jag varningsblinkers så blinkar allting med rätt hastighet så det år helt klart ett effektproblem/reläproblem. Enligt hojstyling skulle det funka men de verkar inte ha koll. Jag har ställt frågan men väntar på svar.

Intressant.
Någon skillnad har dom helt klart gjort med Canbus-systemet till 2024.
Den display jag har från Chigee kan få in mer data om man kopplar in en dongel på ODB-uttaget, men den dongeln är bara kompatibel med hojar från 2024 och framåt, och Chigee hänvisar till förändringen av Canbus.
Så intressant att se vad du kommer fram till.

Intressant.
Någon skillnad har dom helt klart gjort med Canbus-systemet till 2024.
Den display jag har från Chigee kan få in mer data om man kopplar in en dongel på ODB-uttaget, men den dongeln är bara kompatibel med hojar från 2024 och framåt, och Chigee hänvisar till förändringen av Canbus.
Så intressant att se vad du kommer fram till.
Hojstyling kände inte till detta men ska försöka lösa det med ett motstånd. Jag ska bara kolla upp effekten på befintliga LED blinkers bak. Återkommer i ämnet...

Du har ingen länk? Jag hittade inget specifikt just för relät, bara en massa om att det lyser svagt.
Vet inte om det är rätt men denna användare skriver ändå om "FYI the turn signal function for the Denali T3 Switchback rear signalpods will not work out of the box on a 2024 Tenere without additional wiring mods as confirmed by Denali and also my hands-on." https://www.tenere700.net/topic/7901-turn-signals-on-2024-t7/ Frågan är om du kan singla iväg en fråga i den tråden om nån switchat och var relät finns?

Vet inte om det är rätt men denna användare skriver ändå om "FYI the turn signal function for the Denali T3 Switchback rear signalpods will not work out of the box on a 2024 Tenere without additional wiring mods as confirmed by Denali and also my hands-on." https://www.tenere700.net/topic/7901-turn-signals-on-2024-t7/ Frågan är om du kan singla iväg en fråga i den tråden om nån switchat och var relät finns?
Det verkar som att 24 och nyare har integrerat relä så det går inte att byta.
Det hela måste lösas med motstånd som löds in i kablage för att matcha effekten på dioderna. Lite pyssel men inte så svårt. Hojstyling ska fixa rätt motstånd förhoppningsvis😊

Det brukar vara så att någon större tillverkare tar fram en box som kopplas in typ som man gör med extraljus på moderna canbus-hojar. Denali har nämnts.

Kan ju vara värt att vänta på om det nu inte redan finns. Så är hojens andrahandsvärde inte påverkat negativt i onödan…

Nu är det bara att vänja sig vid Yamahalivet Niklas! Inget fulmek och inga märkliga driftsstopp. ;)

Med vänlig hälsning,

Det brukar vara så att någon större tillverkare tar fram en box som kopplas in typ som man gör med extraljus på moderna canbus-hojar. Denali har nämnts.

Kan ju vara värt att vänta på om det nu inte redan finns. Så är hojens andrahandsvärde inte påverkat negativt i onödan…

Nu är det bara att vänja sig vid Yamahalivet Niklas! Inget fulmek och inga märkliga driftsstopp. ;)

Med vänlig hälsning,
Nu har jag vant mig med yamahalivet, det behövdes nämligen inget relä alls. När motorn är igång så fungerar allting perfekt😊👍

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT