Yamaha R6 vs. Suzuki GSX-R...

Ater

Livet börjar vid 200 km/h...
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97
Håller på att spana lite på en hoj och funderar på om man ska införskaffa sig en Yamaha R6. Är det något att ha? Har en Suzuki GSX-R 750 nu och undrar helt enkelt vad ni andra tycker är bäst? Vad jag förstått så har R6'an cirka 130 hk, dvs precis som GSX-R 750'in har ungefär. Visserligen kanske på andra varvtal men ändå.

Alla svar och åsikter tackar jag för!

Mvh, Per

Det beror på vad du är ute efter. Effektmässigt skiljer det inte så mycket, men jag uppfattar R6:an som betydligt styvare och därmed sportigare när det börjar svänga. Sen bör du tänka på sittställningen också. R6;an uppfattas av många som "för liten och trång", men det drabbar inte mig som är 1,68, där är den perfekt.

Mattin

GSXR750 av senare årsmodeller har väl dryga 150hk?
Nu till modell 06 ska 600 & 750 vara identiska förutom motor.

/N

Ater skrev:
Håller på att spana lite på en hoj och funderar på om man ska införskaffa sig en Yamaha R6. Är det något att ha? Har en Suzuki GSX-R 750 nu och undrar helt enkelt vad ni andra tycker är bäst? Vad jag förstått så har R6'an cirka 130 hk, dvs precis som GSX-R 750'in har ungefär. Visserligen kanske på andra varvtal men ändå.

Alla svar och åsikter tackar jag för!

Mvh, Per

jag är 1,88 och tycker inte min r6 är för liten. (kanske är van med att alla motorcyklar är små?)

Ser att du har en -97a och det skilljer inte mycket i motoreffekt mellan den och R6an. Vilken årsmodell av R6 har du tänkt dig?

Oavsett så är R6 en bättre hoj i alla avseenden. Jag är 1.85 och sitter bra på den.

Ne mellan 750 ´97 och R6 ´99 skildet det tydligen bara 10hk & 20nm.
Dock såg jag nu att nypriset för en R6 1999 va 88.900, 20 lax har den gått up sen dess :)

/N

Don Quixote skrev:
Ser att du har en -97a och det skilljer inte mycket i motoreffekt mellan den och R6an. Vilken årsmodell av R6 har du tänkt dig?

Oavsett så är R6 en bättre hoj i alla avseenden. Jag är 1.85 och sitter bra på den.

Har kört R6 -03 litegrann och ägt en gsxr-750 -04 och mellan dessa modeller är det skapligt stor skillnad på motoreffekten vad jag upplevde det som, R6:an känns lite mindre och smidigare men 750:in är inte långt efter och har bättre bromsar samt känns stabilare.

Skulle jag tjöpa en japan så blev det nog 750:in igen.

/F

Jag skulle köpt en r6a, kan tänka mig att suzzak är klumpig jämfört med r6an. Sen är utseendet en viktigt faktor också :)

Om man väljer mellan en gixxer 750 ´00 och framåt, så skulle ja hellre ta den, just för att effekten sitter lite bättre (mer vrid, inte varva så mkt hela tiden) och för att den är stabilare.. Men jag hade hellre tagit en R6 ifall det var en gixxer av tidigare årsmodell, för att den känns mycket sportigare, och lite nyare..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti