Suzuki återkallar GSX-R 600/750/1000

Bad Company

Ride slow, Die old.
Gick med
25 Jan 2011
Hoj
GSX R-1000 K7
"Suzuki återkallar GSX-R 600 och 750 från 2004 till 2013 samt GSX-R 1000 från 2005 till 2013. Detta för att åtgärda ett problem med frambromscylindern."

Någon som hört mer vad denna åtgärd handlar om rent tekniskt?
Har haft stora problem med min frambromscylinder med konstant luftande som följd.

Denna återkallning är världsomfattande, men gissar att vi i Sverige med importerade hojar får kalla handen eftersom KGK helt enkelt, ja, skiter i oss. Har dom rätt att göra det? Någon som varit i kontakt med Suzuki Japan och ställt frågan?

För mig är det enkelt, världsomfattande är världsomfattande.
Om en olycka inträffar pg.a fabrikationsfel spelar det ingen roll var i världen hojen såldes, Suzuki får ändå ta smällen i slutänden.

Det är bara o köpa en brembo rcs19 så är ju problemet löst :) Men original pumpen var inte mycket att hänga i granen! Kör med någon billig skit pump nu som har varit bättre än original och till nästa säsong så blir det en brembo!

Ja de har rätt att skita i dig. Det är den importör som sålde cykeln till dig som skall sköta garantiåtagandet. Sen är tex Suzuki GB generösa och tar på sig återkallelsen på alla cyklar som rullar i GB även om de är sålda av någon annan men KGK verkar inte vara ett dugg hjälpsamma.

Ett utmärkt tillfälle att köpa sig en riktig bromspump istället....

När gjordes denna återkallning. ??
Köpt en beg pump ifrån england förra året.....

Exakt vad är bekymmert/symtomen

Bygger om polarens crashade K8

Last edited:
Vet inte vad du pratar om, men mina packboxar i oken fram såg skumma ut när jag plockade ut kolvarna på min k6, jag bytte dem dock så kändes allt mycket bättre...

Nu i veckan om jag inte minns fel...
Bromsarna upplevs svampiga pga att bromsvätskan absorberat fukt.
http://www.visordown.com/motorcycle-news--general-news/massive-worldwide-gsx-r-recall/23794.html

Coolt...

Ser ut som att dom skall byta slang och pump...
Får se hur det går, sitter special stålomspunnet på "min" pga fighterbygge.
Får väl se reaktionerna...
Hade ju varit smutt att bara kunna komma in med gamla pumpen i handen och få en ny om man har med sig reg-bevis eller liknande
Hojen är liksom inte körbar...

Idag kom kallelsen från KGK:tummenupp
Är bara å boka sig en tid så kan vi testa på nåt nytt till våren......bromsa!!:crash

Fick också ett litet brev idag från KGK!

Mailade Din MC för att höra om enda alternativet är att lämna in MC'n eller om man faktiskt kan plocka ut delarna och operera lite själv. Då har man en dessutom en legitim anledning att dricka ett par öl.

Last edited:
Jorå, brevet från KGK låg och vänta på mig med när jag kom hem… undrar hur många 100.000 kunder Suzuki måste bjuda detta på globalt?

Brev från KGK i min låda i går också. Nu är det bara att ringa en återförsäljare och boka en tid. Synd man inte gjort det till i dag, skulle gått bra att köra dit hojen :-)

Samma här! synd att hojen är i molekyler bara :)
Kunde man plocka ut pumpen och fixa resten själv?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!