J-Bone
Ny medlem
Har letat men hittar ingen tråd för lillebror till GSX1100 som det däremot finns ganska mycket info om. Så... någon mer än jag som har en? Har ett renoveringsobjekt i kartonger som är tänkt att påbörjas i vinter. Tänkte om det finns folk här som sitter på info och erfarenhet om enkla uppgraderingar, delar som är lätta att använda från andra modeller, trim osv så vore det kul att ha ett ställe att dela det på. =)
Min är tänkt att bli klassiskt café stuk, har inte tänkt använda några moderna komponenter men den har redan ett par marzocchi dämpare och jag har införskaffat en VM29SS flatslide brygga (från en 85-86 GSX-R 750) som jag hoppas ska fungera fint så att jag kan dumpa luftburken för lite cleanare look och kanske nån kuse extra. Den har ett 4-1 som behöver fräshas upp men som förhoppningsvis är användbart och enligt mannen jag köpte den av så sitter det tydligen lite hetare kammar i den också men jag har inte börjat riva i motorn än så vi får se vad man kan hitta där. Tänkte prova att använda originalgaffeln men med nya progressiva fjädrar och lite trögare olja så kanske den funkar OK. Det borde gå att köra med ett 130 bakdäck på originalfälgen också utan att sabba vägegenskaperna. =)
Komigen och dela bilder, tips och info om era pärlor nu om det finns några såna här maskiner därute. =)
Riktigt coolt bygge -> http://wind-blown.com/2013/11/08/1980-suzuki-gsx750-the-rew-studio-motor/
Min är tänkt att bli klassiskt café stuk, har inte tänkt använda några moderna komponenter men den har redan ett par marzocchi dämpare och jag har införskaffat en VM29SS flatslide brygga (från en 85-86 GSX-R 750) som jag hoppas ska fungera fint så att jag kan dumpa luftburken för lite cleanare look och kanske nån kuse extra. Den har ett 4-1 som behöver fräshas upp men som förhoppningsvis är användbart och enligt mannen jag köpte den av så sitter det tydligen lite hetare kammar i den också men jag har inte börjat riva i motorn än så vi får se vad man kan hitta där. Tänkte prova att använda originalgaffeln men med nya progressiva fjädrar och lite trögare olja så kanske den funkar OK. Det borde gå att köra med ett 130 bakdäck på originalfälgen också utan att sabba vägegenskaperna. =)
Komigen och dela bilder, tips och info om era pärlor nu om det finns några såna här maskiner därute. =)

Riktigt coolt bygge -> http://wind-blown.com/2013/11/08/1980-suzuki-gsx750-the-rew-studio-motor/