Suzuki GSX750E(T/X/Z) 1980-1982

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har letat men hittar ingen tråd för lillebror till GSX1100 som det däremot finns ganska mycket info om. Så... någon mer än jag som har en? Har ett renoveringsobjekt i kartonger som är tänkt att påbörjas i vinter. Tänkte om det finns folk här som sitter på info och erfarenhet om enkla uppgraderingar, delar som är lätta att använda från andra modeller, trim osv så vore det kul att ha ett ställe att dela det på. =)

Min är tänkt att bli klassiskt café stuk, har inte tänkt använda några moderna komponenter men den har redan ett par marzocchi dämpare och jag har införskaffat en VM29SS flatslide brygga (från en 85-86 GSX-R 750) som jag hoppas ska fungera fint så att jag kan dumpa luftburken för lite cleanare look och kanske nån kuse extra. Den har ett 4-1 som behöver fräshas upp men som förhoppningsvis är användbart och enligt mannen jag köpte den av så sitter det tydligen lite hetare kammar i den också men jag har inte börjat riva i motorn än så vi får se vad man kan hitta där. Tänkte prova att använda originalgaffeln men med nya progressiva fjädrar och lite trögare olja så kanske den funkar OK. Det borde gå att köra med ett 130 bakdäck på originalfälgen också utan att sabba vägegenskaperna. =)

Komigen och dela bilder, tips och info om era pärlor nu om det finns några såna här maskiner därute. =)

1980_GSX750E_sales1-1_840.jpg

Riktigt coolt bygge -> http://wind-blown.com/2013/11/08/1980-suzuki-gsx750-the-rew-studio-motor/

Noll intresse för dessa tydligen :hihi

Anyway, jag har skaffat en flatslide brygga från en första generationen GSX-R750 och en alu sving från en GSX1100 , planen är att få in en 4.50 x 17 (Bandit600/SV650) fälg i den och en Bandit1200 front, plus att det blir lite längre stötdämpare bak för att kompensera ride-height och kortad original bakände som på bilden.

601147f4022ef26e16590f22bf13da8e.jpg

Kommer bli grymt!:tummenupp
Är en sucker för dom äldre maskinerna och det stuket så ser fram emot lite byggbilder.

Hittade den här på dotheton :kär Blir riktigt sugen på att komma igång med min nu.

index.php

index.php

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma