Brukar väl i allmänhet vara samma nyckel som till tändningslåset. Säker på att låset inte bara kärvat igen? Eller är tändlåset utbytt? Har du hört med tidigare ägare om han/hon har några andra nycklar kvar?
Skulle det vara helt kört så får du nog ge dig på att skruva bort bakkåpan och försöka ta det inifrån/underifrån. Har en kompis som fått göra så när han (mer än en gång ) monterat tillbaka kutsen utan att ansluta vajern till låset.
skruva, och ta bort bak kåporna, kommer du åt lättare.
Brukar väl i allmänhet vara samma nyckel som till tändningslåset. Säker på att låset inte bara kärvat igen? Eller är tändlåset utbytt? Har du hört med tidigare ägare om han/hon har några andra nycklar kvar?
Skulle det vara helt kört så får du nog ge dig på att skruva bort bakkåpan och försöka ta det inifrån/underifrån. Har en kompis som fått göra så när han (mer än en gång ) monterat tillbaka kutsen utan att ansluta vajern till låset.
skruva, och ta bort bak kåporna, kommer du åt lättare.
Jag har haft en -99 och jag har för mig att bakkåpan är skruvad innanför/ovanför baklyset, i bakramen alltså.
Du måste ta bort cutsen/sadeln för att få bort bakkåpan. TROR jag.
Ja, det är väl det som kallas moment 22?Ser så ut ja, men då kommer problemet som sagt att jag inte kan få bort sadeln eftersom jag inte har någon nyckel till det låset
Ser så ut ja, men då kommer problemet som sagt att jag inte kan få bort sadeln eftersom jag inte har någon nyckel till det låset
Bakre kåpan sitter som tidigare sagt fast med 2st plastskruvar genom bakramen på insidan vid baklampan. Enda sättet att lossa dessa är genom att ta av passagerarsadeln/cutsen.
Försök inte slita av bakkåpan i tron att skruvarna ska ge sig, för då kommer du bara att knäcka de 2 plasttungorna i bakkåpan som skruvarna löper genom.
Lättast är nog om du tar hojen till en låssmed så han kan dyrka upp det åt dig.
På bifogad sprängskiss ser du hur sadellåset fungerar / löper.
Nr 8 är en låstunga i metall som sitter på undersidan av sadeln/cutsen.
Nr 17 är själva låset med nyckeln.
Vilket projekt... Slå en skruvmejsel i låset o vrid!
går det inte komma åt vajern men en mejsel om lyfter på förarsadel å pressa den så det öppnas.
På R1-99 funkar det iaf med att skruva bort förarsitsen och sen har du wiren med lås mitt framför dig på sidan. Då räcker de med att du tar en lång mejlsel och trycker ner wiren.
så som mc_vw skrev var ju så jag menade. men det måste nog gå.. lycka till
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |