Yamaha MT-10

Pumpkinhead

Ny medlem
Gick med
28 May 2021
Hoj
XSR 900
Har varit sugen pĂ„ en MT-10 ett tag nu, men hittar ingen info om hur 2022an kommer bli. Vad tror ni? Klenare pga euro 5? đŸ€”

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
R1, FZR1000, RD350, DT125
R1 landade pÄ samma effekt med euro 5 sÄ det Àr vÀl rimligt att anta detsamma kommer gÀlla för MT10 men jag vet inte heller.

deegan

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2018
Hoj
Yamaha MT10 SP 2018
Jag köpte nyss en MT10SP 2018, "bytte upp mig" frÄn en MT09SP som jag kört sedan 2018. Det var dekat med Akrapovic burk. Eftersom jag kommer behöva besikta den nÀsta Är sÄ har jag börjat fundera pÄ om jag mÄste skruva tillbaka katten och allt sÄnt inför besiktningen. Lite oklart för mig om jag verkligen mÄste ha katten pÄ eller om det bara Àr dB som kommer avgöra om den blir godkÀnd eller ej. Fick Àven med en LV pipe samt dB-killer till burken, kanske rÀcker om man inte behöver katten.

Har ocksÄ funderat lite pÄ ett Woolwich racing kit men min google-Fu failar mig om det finns nÄgon verkstad norr om dalÀlven som faktiskt kan med sÄnt. Eller sÄ Àr det inte vÀrre Àn att man kan göra det sjÀlv sÄklart.

Rolig hoj Àr det, men det Àr samma vÄnda med brÀnslet som med MT09SP jag hade. MÀtern stÀmmer föga men den dricker rÀtt bra om man Àr i hooligan mode, sÄ tanka sÄ ofta man kan Àr medicinen. :D

Schnell

Sporthojsnörd
Gick med
22 Jan 2015
Hoj
R1250GS-20, YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
Ja du kommer behöva dra tillbaka original eller katalysatorn Ätminstone. MT10 lÄter nÄt jÀvulskt med aftermarket sÄ kan tÀnka mig att du fÄr vÀnda i dörren om du kommer med nÄgot annat Àn original. Byt för att vara pÄ sÀkra sidan.

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Hoj
MT10 SP
Jag köpte nyss en MT10SP 2018, "bytte upp mig" frÄn en MT09SP som jag kört sedan 2018. Det var dekat med Akrapovic burk. Eftersom jag kommer behöva besikta den nÀsta Är sÄ har jag börjat fundera pÄ om jag mÄste skruva tillbaka katten och allt sÄnt inför besiktningen. Lite oklart för mig om jag verkligen mÄste ha katten pÄ eller om det bara Àr dB som kommer avgöra om den blir godkÀnd eller ej. Fick Àven med en LV pipe samt dB-killer till burken, kanske rÀcker om man inte behöver katten.

Har ocksÄ funderat lite pÄ ett Woolwich racing kit men min google-Fu failar mig om det finns nÄgon verkstad norr om dalÀlven som faktiskt kan med sÄnt. Eller sÄ Àr det inte vÀrre Àn att man kan göra det sjÀlv sÄklart.

Rolig hoj Àr det, men det Àr samma vÄnda med brÀnslet som med MT09SP jag hade. MÀtern stÀmmer föga men den dricker rÀtt bra om man Àr i hooligan mode, sÄ tanka sÄ ofta man kan Àr medicinen. :D
Se inlÀggen: #231, #232 och #296 ;)

Foblo

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2021
Hoj
Yamaha MT10
C2A559B8-18BE-4EB1-A830-8A290023EC79.jpegSÀljer original Yamaha MT10 50 liter topbox inklusive pakethÄllare, samt ett vindskydd. Nyskick och endast anvÀnda under en kort resa.

Se mer info hos Yamaha

Nyheter
Rean fortsÀtter hos XL Moto!

Sponsrat inlÀgg. XL...

FramgÄngsrikt World Adventure Week

Med mer Àn tvÄ tusen deltag...

Motocross- och endurohojar frÄn Triumph!

Dessa tvÄ bör se till att d...

Projekt, cross till enduro: del 2.

Med sommaren i fullt ös och...

ExploreBike: Offroadkurs med Uphill Offroad School

Efter att ha sett fram emot...

Harley-Davidson Sportster S

Harley-Davidson har present...

Var fjÀrde svensk drömmer om att köra motorcykel

Intresset för att börja kör...

Mantorp Park den 8-9 juli

Jesper Pellijeff (84) och J...

KörkortsÄterkallelserna ökar