Yamaha MT-10

Någon som har köpt paxhandtag till MT 10 och har tips på modell och inköpsställe?
 
Hur stor skillnad är det mellan SP och vanliga, är det som på mt09?
 
Jag har sett alla Youtube reviews men dem litar jag inte på längre....tänkte om nån provat båda
 
Har en av varje och tycker att SP modellen är betydligt bättre.
Mer utförlig display, bättre stötdämpare som har elektronisk justering, fler körlägen och möjlighet till egna programmeringar.

Tycker SP är att föredra men den kostar ju en hel del.

Har kört 2000mil med den vanliga och 4000mil med SP.

2022 års modeller har jag inte testat, ännu...
 
Hmmm, inte inköpta samtidigt (2016 resp 2018) kanske onödigt med flera hojar... finns plats i garaget... kanske bäst att sälja en då ... eller...
 
Hmmm, inte inköpta samtidigt (2016 resp 2018) kanske onödigt med flera hojar... finns plats i garaget... kanske bäst att sälja en då ... eller...
Tycker jag inte... Man kan inte prata om Mc/hojåkande och vara rationell!
Det är bl. a därav jag själv har en MT 09 och en MT 10.
De fyller ju ett ganska så snarlikt behov dom med.... :)
 
Hmmm, inte inköpta samtidigt (2016 resp 2018) kanske onödigt med flera hojar... finns plats i garaget... kanske bäst att sälja en då ... eller...
Det var en ärlig fundering kring valet av två i princip likadana cyklar. Hade det varit amerikanska eller indiska produkter så hade det varit enklare att förstå för då kan man använda en när den andra är på verkstad.
Jag är bara nyfiken på tanken bakom. Jag kan ju ha missat nyckeln till den heliga Graal.
 
Slänger in lite info till den intresserade här för prisjämförelse för 2000mil service. Tog in offert från tre auktoriserade Yamaha verkstäder i Västra Götaland och det såg ut som följande:

10995:- (exklusive, bromsvätska och kylarvätska)
9509:- (exklusive, bromsvätska och kylarvätska)
7803:- (detta inklusive byte av bromsvätska och kylarvätska)

Materialkostnad för verkstäderna är 1500:- resten är timpeng.
Jag har förstått det som att smörj av styrlager är en tid tjuv då denna specas i offerterna.
Finns även lite diskussion kring serva själv eller ej i https://www.sporthoj.com/forum/threads/stämpel-från-serviceverkstad-vad-är-det-värt.292144/
 
Slänger in lite info till den intresserade här för prisjämförelse för 2000mil service. Tog in offert från tre auktoriserade Yamaha verkstäder i Västra Götaland och det såg ut som följande:

10995:- (exklusive, bromsvätska och kylarvätska)
9509:- (exklusive, bromsvätska och kylarvätska)
7803:- (detta inklusive byte av bromsvätska och kylarvätska)

Materialkostnad för verkstäderna är 1500:- resten är timpeng.
Jag har förstått det som att smörj av styrlager är en tid tjuv då denna specas i offerterna.
Finns även lite diskussion kring serva själv eller ej i https://www.sporthoj.com/forum/threads/stämpel-från-serviceverkstad-vad-är-det-värt.292144/
Kolla med Mascotmotor i Nässjö med dom brukar ligga lite under dom större handlarnas priser. Kan ju va värt att åka en bit om man sparar en slant.
 
Är det någon som är intresserad av att köpa en komfortsadel så har jag en till övers.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top