sandstream
Guest
Samtidigt som jag tycker det är fel av Ducati att hota med att sluta i serien förstår jag varför de övergivit sin 999. 1098 är ju framtagen för att kunna konkurrera med radfyrorna på gatan i första hand.
Sen är det inte 1098 de vill köra med i WSBK, det är 1198:an.
I går sa Ten Kates teamchef att det inte är den ökade effekten som en 1200cc twin skulle få som är problemet utan istället det ökade vridmomentet som är svårt att begränsa med mindre luftintag etc. Han skulle glatt ge bort 10-15 Hk i toppeffekt på Toselands Honda om han fick bättre vrid istället.
Sen är det inte 1098 de vill köra med i WSBK, det är 1198:an.
I går sa Ten Kates teamchef att det inte är den ökade effekten som en 1200cc twin skulle få som är problemet utan istället det ökade vridmomentet som är svårt att begränsa med mindre luftintag etc. Han skulle glatt ge bort 10-15 Hk i toppeffekt på Toselands Honda om han fick bättre vrid istället.