Wsbk Vallelunga Circuit 2007. **OBS! Spoiler**

sandstream

Guest
Precis, Dom[tm] vägrar ju att ta tag i ett banbygge i Stockholm. :mad:
Grabbarna i Enköping har hållt på i snart 10 år och med lite tur kanske de får ta ett första spadtag 2009 :)

Kollade på Superpolen i natt på Eurosport2.
Banan verkar onekligen gynna Ducati. En stor gokartbana. Bayliss såg ut att trivas även om han höll på att vurpa efter målgång (rakt ut på gräset).
Toseland hade en kanontid på gång när framhjulet släppte.

Tror det blir två kanonrace idag :yoparty
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Superstock e på gridden o live nu på eurosport 2. Brukar bli händelserika race det där... :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Banan verkar onekligen gynna Ducati. En stor gokartbana. Bayliss såg ut att trivas även om han höll på att vurpa efter målgång (rakt ut på gräset).
Toseland hade en kanontid på gång när framhjulet släppte.

Tror det blir två kanonrace idag :yoparty

Jo, banan verkar premiera god väghållning, lugn motorgång och bra bromsar ... :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Synd på #3 Atkinson som stod för en underbar uppkörning till ledning men blev vad jag tror stressades av banan i ledningen av #71 Corti som sen vann. Bra race o d går verkligen fort i toppen av Superstock .... :tummenupp
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
synd att motorn är såå underlägsen i effekt bara :rolleyes:

Aha ... så om jag förstår dig rätt så mäktar inte ens världens bästa förare med att få ner all överskottseffekt i backen ...
Osökt undrar jag då vad standardknuttar och wannaberacers ska med effekter över 150 hk till.
Du kanske vet? :)
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Jag e helt mongo! Jag läste VALLENTUNA Circuit :huvet och hoppade raskt in i tråden för att se vad det är för spännande race som går av stapeln där...

Jävla begåvad man är :tummenupp


Härligt mannen! Jag skulle också vilja ha en bana i Vallentuna, eller varför inte i Upplands-Väsby, eller vid Arlanda eller vid...etc. Det är helt sjukt att vi inte har en bana i Stockholmsregionen.

Vi har både killar och tjejer som satsar på MC-racing och bil-racing och många glada amatörer som vill vara med på bandagar. Men alla som bor i stockholmstrakten måste åka "någonannanstans", i praktiken minst 220 km bort.
 

sandstream

Guest
synd att motorn är såå underlägsen i effekt bara :rolleyes:
Ja, man förstår verkligen att de behöver 1200 cc till nästa år :rolleyes:

Vad jag såg i går så såg Ducatin (tänker på Bayliss och Lanzi) väldigt stabila ut. Å andra sidan började sändningen med dem lite längre bak som måste ta i för kung och fosterland och det sladdades vilt både in och ur kurvorna (mycket underhållande).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Grymt race iaf! Nu ska jag ut o kela med aprilian tills nästa race går av stapeln. :)

Grattis Biaggi! Väl värd segern... spöade
 

sandstream

Guest
Frågan är om inte Ducati borde få använda 1300-1400 cc i fiskekuttern, som kompensation för att man är en privattillverkare med verksamheten i garaget.
Känns rätt rimligt.


Första racet började ju minst sagt underhållande!
Toselands omkörning där han tryckte bort Haga med framhjulet var hårig. Den andra omkörningen av Haga gick inte heller av för hackor.

Hörde jag fel eller sa kommentatorerna att Biaggi erbjudit sina tjänster gratis till Ducati om Bayliss pensionerar sig och att Bayliss ska ha svarat "över min döda kropp" :va
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
OM jag räknat rätt ser det sjukt tight ut i toppen. :)

Toseland: 417
Biaggi: 412
Haga: 392
Bayliss: 386

100 pinnar kvar att köra om och alla de här fyra kan bli världsmästare. :)
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top