Wsbk Vallelunga Circuit 2007. **OBS! Spoiler**

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
OM jag räknat rätt ser det sjukt tight ut i toppen. :)

Toseland: 417
Biaggi: 412
Haga: 392
Bayliss: 386

100 pinnar kvar att köra om och alla de här fyra kan bli världsmästare. :)

Du ser ut att ha räknat skevt..
1 Toseland GBR 396
2 Biaggi ITA 367
3 Haga JPN 363
4 Bayliss AUS 341

Sen är det väl bara ett race kvar och 50 poäng för två vinster kvar..
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
OM jag räknat rätt ser det sjukt tight ut i toppen. :)

Toseland: 417
Biaggi: 412
Haga: 392
Bayliss: 386

100 pinnar kvar att köra om och alla de här fyra kan bli världsmästare. :)
Men sop-Biaggi då! Bara tvåa i race 2 :mad:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3203761 Du ser ut att ha räknat skevt..
1 Toseland GBR 396
2 Biaggi ITA 367
3 Haga JPN 363
4 Bayliss AUS 341

Sen är det väl bara ett race kvar och 50 poäng för två vinster kvar..
:D
Trodde inte de hade uppdaterat sidan ännu. Då får jag editera lite då´rå..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bra race bägge två på sina olika sätt då JT gör allt i i race 2 för att behålla den riktiga spänningen en vecka till :tungan Konstigt med mkt Ten Kate strul just nu på slutet av säsongen,kan ju såklart va lite nervositet i teamet som avspeglar sig oxå!

Men sop-Biaggi då! Bara tvåa i race 2 :mad:

Han e slut nu..
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
:D
Trodde inte de hade uppdaterat sidan ännu. Då får jag editera lite då´rå..

Biaggi och Haga har väl en minimal chans på titeln, men det krävs ju att Toseland gör bort sig igen, vilket iofs inte ser omöjligt ut eftersom något skedde i race2 så han bara fick med sig 5 poäng?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det kan vara så. Skänka bort poäng utan att behöva... Skandal!

Såg inte riktigt själv, men jag tyckte att Max bromsa på sig medans kommentatorerna menade på ett framhjulssläpp! Om inte, så skulle Max plockat Bayliss lätt o e ju såklart moraliskt segrare oxå i race 2 :tungan

Förövrigt verkar d vara en kul bana med mkt snabba partier i kombination med en del mer knixiga :tummenupp
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Såg inte riktigt själv, men jag tyckte att Max bromsa på sig medans kommentatorerna menade på ett framhjulssläpp! Om inte, så skulle Max plockat Bayliss lätt o e ju såklart moraliskt segrare oxå i race 2 :tungan
Aha, det var så det var!? Det sätter saken i ett annat ljus. Jag har ju inte sett racet, men jag håller med kommentatorerna ändå. Och hade han inte fått framhjulssläppet så hade han med lätthet krossat Bayliss!

Kejsaren är moralisk segrare i race 2 :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Såg inte riktigt själv, men jag tyckte att Max bromsa på sig medans kommentatorerna menade på ett framhjulssläpp! Om inte, så skulle Max plockat Bayliss lätt o e ju såklart moraliskt segrare oxå i race 2 :tungan

Förövrigt verkar d vara en kul bana med mkt snabba partier i kombination med en del mer knixiga :tummenupp

Det är en ruggigt cool bana. Fast en hårnål är så tight att det är svårt att komma runt den med en eu-moppe. Men de har en lång flat-out höger på 6'ans växel med ordentligt nerlägg också.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är en ruggigt cool bana. Fast en hårnål är så tight att det är svårt att komma runt den med en eu-moppe. Men de har en lång flat-out höger på 6'ans växel med ordentligt nerlägg också.

Precis! Tyckte redan i morrse på Superstock racet att det gick riktigt fort. Kul för att förarna verkar gilla banan o att den krämar verkligen ur d bästa ur dom o liter cyklarna har ju som du säger lite sträcka ut på oxå .
 

sandstream

Guest
Biaggi och Haga har väl en minimal chans på titeln, men det krävs ju att Toseland gör bort sig igen, vilket iofs inte ser omöjligt ut eftersom något skedde i race2 så han bara fick med sig 5 poäng?
I första racet hade inte JT någon traction control, han körde på första hojen som de byggt ihop under natten.
I race två verkade inte TC:n fungera men han fick ett framhjulssläpp där det går som långsammast.

Biaggi kom för nära Bayliss i race 2, fick räta upp och kunde sen inte ta in något på Bayliss som vann rättvist.

Kagayama har tydligen fått nytt kontrakt med Suzuki nästa år som tack för vinsten i Suzuka 8 timmars.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Aha ... så om jag förstår dig rätt så mäktar inte ens världens bästa förare med att få ner all överskottseffekt i backen ...
Osökt undrar jag då vad standardknuttar och wannaberacers ska med effekter över 150 hk till.
Du kanske vet? :)

du har inte förstått mig rätt.

underbara race.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950

Lite som när de stora grabbarna spela fotboll mot de mindre och ändå blir överlyckliga när de vinner :hihi

Ja, eller tvärtom :)
Fotboll förresten ... är det sånt utan klubbor som SVT visar när det står att det ska vara sport?
 

sandstream

Guest
Ja, eller tvärtom :)
Fotboll förresten ... är det sånt utan klubbor som SVT visar när det står att det ska vara sport?
Japp, det är den där leken som är sådär en femtielva gånger större än RR och där en korpmatch i divison 7 mellan Nisses Städ och Dragans Pizzeria drar mer publik än en SM-tävling i RR :hihi
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Precis hemkommen från jobbigt jävla tenta....

Nu ska det tittas på WSBK!!

thank god for the internet - if u missed it, u leech it! :D


-blundade och drog sidan längst ner så inte spoilers skulle synas :)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jodå, jag säger inte att det inte är billigt.

Något som däremot inte är billigt är en helsäsong race och jag har märkt att det uttryckts ett visst "Svenskar är snåla"-mentalitet tidigare, vilket iofs OCKSÅ kan vara sant! Så jag vart lite fundersam bara, alltid kul med folk som tjänar fint med deg och kan leva gott. Nyfiken är ordet.

Vad har en racesäsong med detta att göra, och jag hoppas att jag aldrig har påpekat för någon om hur mycket de borde satsa på sitt rejsande?! Detta handlar om ett par hundringar för att slippa tjura och gnälla över att de inte har Eurosport, och för att slippa lägga ner all tid på att leta efter materialet i efterhand. Jobba över två timmar istället och köp ett konto är ungefär vad jag tycker…
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top