Wsbk Vallelunga Circuit 2007. **OBS! Spoiler**

OM jag räknat rätt ser det sjukt tight ut i toppen. :)

Toseland: 417
Biaggi: 412
Haga: 392
Bayliss: 386

100 pinnar kvar att köra om och alla de här fyra kan bli världsmästare. :)

Du ser ut att ha räknat skevt..
1 Toseland GBR 396
2 Biaggi ITA 367
3 Haga JPN 363
4 Bayliss AUS 341

Sen är det väl bara ett race kvar och 50 poäng för två vinster kvar..

OM jag räknat rätt ser det sjukt tight ut i toppen. :)

Toseland: 417
Biaggi: 412
Haga: 392
Bayliss: 386

100 pinnar kvar att köra om och alla de här fyra kan bli världsmästare. :)
Men sop-Biaggi då! Bara tvåa i race 2 :mad:

3203761 Du ser ut att ha räknat skevt..
1 Toseland GBR 396
2 Biaggi ITA 367
3 Haga JPN 363
4 Bayliss AUS 341

Sen är det väl bara ett race kvar och 50 poäng för två vinster kvar..
:D
Trodde inte de hade uppdaterat sidan ännu. Då får jag editera lite då´rå..

Bra race bägge två på sina olika sätt då JT gör allt i i race 2 för att behålla den riktiga spänningen en vecka till :tungan Konstigt med mkt Ten Kate strul just nu på slutet av säsongen,kan ju såklart va lite nervositet i teamet som avspeglar sig oxå!

Men sop-Biaggi då! Bara tvåa i race 2 :mad:

Han e slut nu..

Last edited:
:D
Trodde inte de hade uppdaterat sidan ännu. Då får jag editera lite då´rå..

Biaggi och Haga har väl en minimal chans på titeln, men det krävs ju att Toseland gör bort sig igen, vilket iofs inte ser omöjligt ut eftersom något skedde i race2 så han bara fick med sig 5 poäng?

Det kan vara så. Skänka bort poäng utan att behöva... Skandal!

Såg inte riktigt själv, men jag tyckte att Max bromsa på sig medans kommentatorerna menade på ett framhjulssläpp! Om inte, så skulle Max plockat Bayliss lätt o e ju såklart moraliskt segrare oxå i race 2 :tungan

Förövrigt verkar d vara en kul bana med mkt snabba partier i kombination med en del mer knixiga :tummenupp

Last edited:
Såg inte riktigt själv, men jag tyckte att Max bromsa på sig medans kommentatorerna menade på ett framhjulssläpp! Om inte, så skulle Max plockat Bayliss lätt o e ju såklart moraliskt segrare oxå i race 2 :tungan
Aha, det var så det var!? Det sätter saken i ett annat ljus. Jag har ju inte sett racet, men jag håller med kommentatorerna ändå. Och hade han inte fått framhjulssläppet så hade han med lätthet krossat Bayliss!

Kejsaren är moralisk segrare i race 2 :hihi

Förövrigt verkar d vara en kul bana med mkt snabba partier i kombination med en del mer knixiga :tummenupp

Det är en ruggigt cool bana. Fast en hårnål är så tight att det är svårt att komma runt den med en eu-moppe. Men de har en lång flat-out höger på 6'ans växel med ordentligt nerlägg också.

Det är en ruggigt cool bana. Fast en hårnål är så tight att det är svårt att komma runt den med en eu-moppe. Men de har en lång flat-out höger på 6'ans växel med ordentligt nerlägg också.

Precis! Tyckte redan i morrse på Superstock racet att det gick riktigt fort. Kul för att förarna verkar gilla banan o att den krämar verkligen ur d bästa ur dom o liter cyklarna har ju som du säger lite sträcka ut på oxå .

Biaggi och Haga har väl en minimal chans på titeln, men det krävs ju att Toseland gör bort sig igen, vilket iofs inte ser omöjligt ut eftersom något skedde i race2 så han bara fick med sig 5 poäng?
I första racet hade inte JT någon traction control, han körde på första hojen som de byggt ihop under natten.
I race två verkade inte TC:n fungera men han fick ett framhjulssläpp där det går som långsammast.

Biaggi kom för nära Bayliss i race 2, fick räta upp och kunde sen inte ta in något på Bayliss som vann rättvist.

Kagayama har tydligen fått nytt kontrakt med Suzuki nästa år som tack för vinsten i Suzuka 8 timmars.

Aha ... så om jag förstår dig rätt så mäktar inte ens världens bästa förare med att få ner all överskottseffekt i backen ...
Osökt undrar jag då vad standardknuttar och wannaberacers ska med effekter över 150 hk till.
Du kanske vet? :)

du har inte förstått mig rätt.

underbara race.

Lite som när de stora grabbarna spela fotboll mot de mindre och ändå blir överlyckliga när de vinner :hihi

Ja, eller tvärtom :)
Fotboll förresten ... är det sånt utan klubbor som SVT visar när det står att det ska vara sport?

Ja, eller tvärtom :)
Fotboll förresten ... är det sånt utan klubbor som SVT visar när det står att det ska vara sport?
Japp, det är den där leken som är sådär en femtielva gånger större än RR och där en korpmatch i divison 7 mellan Nisses Städ och Dragans Pizzeria drar mer publik än en SM-tävling i RR :hihi

Precis hemkommen från jobbigt jävla tenta....

Nu ska det tittas på WSBK!!

thank god for the internet - if u missed it, u leech it! :D

-blundade och drog sidan längst ner så inte spoilers skulle synas :)

Jodå, jag säger inte att det inte är billigt.

Något som däremot inte är billigt är en helsäsong race och jag har märkt att det uttryckts ett visst "Svenskar är snåla"-mentalitet tidigare, vilket iofs OCKSÅ kan vara sant! Så jag vart lite fundersam bara, alltid kul med folk som tjänar fint med deg och kan leva gott. Nyfiken är ordet.

Vad har en racesäsong med detta att göra, och jag hoppas att jag aldrig har påpekat för någon om hur mycket de borde satsa på sitt rejsande?! Detta handlar om ett par hundringar för att slippa tjura och gnälla över att de inte har Eurosport, och för att slippa lägga ner all tid på att leta efter materialet i efterhand. Jobba över två timmar istället och köp ett konto är ungefär vad jag tycker…

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...