Wsbk Vallelunga Circuit 2007. **OBS! Spoiler**

Precis, Dom[tm] vägrar ju att ta tag i ett banbygge i Stockholm. :mad:
Grabbarna i Enköping har hållt på i snart 10 år och med lite tur kanske de får ta ett första spadtag 2009 :)

Kollade på Superpolen i natt på Eurosport2.
Banan verkar onekligen gynna Ducati. En stor gokartbana. Bayliss såg ut att trivas även om han höll på att vurpa efter målgång (rakt ut på gräset).
Toseland hade en kanontid på gång när framhjulet släppte.

Tror det blir två kanonrace idag :yoparty

Superstock e på gridden o live nu på eurosport 2. Brukar bli händelserika race det där... :tummenupp

Banan verkar onekligen gynna Ducati. En stor gokartbana. Bayliss såg ut att trivas även om han höll på att vurpa efter målgång (rakt ut på gräset).
Toseland hade en kanontid på gång när framhjulet släppte.

Tror det blir två kanonrace idag :yoparty

Jo, banan verkar premiera god väghållning, lugn motorgång och bra bromsar ... :)

Synd på #3 Atkinson som stod för en underbar uppkörning till ledning men blev vad jag tror stressades av banan i ledningen av #71 Corti som sen vann. Bra race o d går verkligen fort i toppen av Superstock .... :tummenupp

Last edited:
synd att motorn är såå underlägsen i effekt bara :rolleyes:

Aha ... så om jag förstår dig rätt så mäktar inte ens världens bästa förare med att få ner all överskottseffekt i backen ...
Osökt undrar jag då vad standardknuttar och wannaberacers ska med effekter över 150 hk till.
Du kanske vet? :)

Jag e helt mongo! Jag läste VALLENTUNA Circuit :huvet och hoppade raskt in i tråden för att se vad det är för spännande race som går av stapeln där...

Jävla begåvad man är :tummenupp

Härligt mannen! Jag skulle också vilja ha en bana i Vallentuna, eller varför inte i Upplands-Väsby, eller vid Arlanda eller vid...etc. Det är helt sjukt att vi inte har en bana i Stockholmsregionen.

Vi har både killar och tjejer som satsar på MC-racing och bil-racing och många glada amatörer som vill vara med på bandagar. Men alla som bor i stockholmstrakten måste åka "någonannanstans", i praktiken minst 220 km bort.

synd att motorn är såå underlägsen i effekt bara :rolleyes:
Ja, man förstår verkligen att de behöver 1200 cc till nästa år :rolleyes:

Vad jag såg i går så såg Ducatin (tänker på Bayliss och Lanzi) väldigt stabila ut. Å andra sidan började sändningen med dem lite längre bak som måste ta i för kung och fosterland och det sladdades vilt både in och ur kurvorna (mycket underhållande).

Grymt race iaf! Nu ska jag ut o kela med aprilian tills nästa race går av stapeln. :)

Grattis Biaggi! Väl värd segern... spöade

Frågan är om inte Ducati borde få använda 1300-1400 cc i fiskekuttern, som kompensation för att man är en privattillverkare med verksamheten i garaget.
Känns rätt rimligt.

Första racet började ju minst sagt underhållande!
Toselands omkörning där han tryckte bort Haga med framhjulet var hårig. Den andra omkörningen av Haga gick inte heller av för hackor.

Hörde jag fel eller sa kommentatorerna att Biaggi erbjudit sina tjänster gratis till Ducati om Bayliss pensionerar sig och att Bayliss ska ha svarat "över min döda kropp" :va

Last edited:
OM jag räknat rätt ser det sjukt tight ut i toppen. :)

Toseland: 417
Biaggi: 412
Haga: 392
Bayliss: 386

100 pinnar kvar att köra om och alla de här fyra kan bli världsmästare. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...