Chris Ash
Kapten Gars
JoUh skrev:Nehe du, så lätt ska du väl ändå inte komma undan.
Jag frågar enbart vad ISLAM säger om just denna punkt. Du ger inget entydigt svar, vinklar bort och börjar din egen "smutskastningskampanj" mot kristendomen istället.![]()
Ett annat knep du ständigt tar till är att när det tjänar dina syften så lastar du en religion för individers handlingar, medans du i ett annat inlägg predikar motsatsen. Motsats? Läser du koranen förresten??![]()
Än en gång, vad säger ISLAM om den som konverterar från sin religion? Inte vad kristna gjort någongång för länge sedan...
Ok, jag missuppfattade frågan. Enligt sharialagarna så får du inte lämna islam och i Iran så har det hänt att folk blivit dömda till döden för just detta.
Dock är det precis som jag skrev, inte så att sharialagarna tillämpas överallt. Långt därifrån, jag ser inget som tyder på att liberaliseringen och sekulariseringen av muslimer kommer att minska. Enda skillnaden mot det sekulära "kristna" väst är att vi kommit längre på de flesta håll.
Du missuppfattar dessutom mig, jag är varken speciellt förtjust i varken kristendomen eller islam, jag har ingen favorit av de två om man säger så och ingen av dem behöver utsättas för smutskastning, det räcker med att man tittar på fakta så har bägge två klarat av det ganska bra själv. Däremot stör jag mig på den likriktade synen på islam som en "ond religion" och på vanföreställningar som att islam inte kan fredligt samexistera med andra religioner.