Watch the film Theo van Gogh was murdered for

t-rex:
Du får en Fatwa av mig för att du insinuerar att du kanske skulle kunna Arabiska. Enda sättet för dig att häva Fatwan är att be om ursäkt.

Varsågod:

Bifogat

• fatwa[1].gif
    fatwa[1].gif
    33.2 KB · Visningar: 62
Markus skrev:
t-rex:
Du får en Fatwa av mig för att du insinuerar att du kanske skulle kunna Arabiska. Enda sättet för dig att häva Fatwan är att be om ursäkt.

Varsågod:

Jag kan inte erkänna denna. Jag antar att man måste vara någon sorts skriftlärd för att utfärda fatwor. Du insinuerar genom denna fatwa att du har denna rätt. Det tror jag inte.

Så på den yttersta dagen, när jag skall stå till svars för huruvida jag talar arabiska eller inte (vilket jag inte gör) så skall du stå till svars för falskt iklädande av prästroll eller nåt sådant.

Det blir eldsjön direkt!

t-rex skrev:
Jag kan inte erkänna denna. Jag antar att man måste vara någon sorts skriftlärd för att utfärda fatwor. Du insinuerar genom denna fatwa att du har denna rätt. Det tror jag inte.

Så på den yttersta dagen, när jag skall stå till svars för huruvida jag talar arabiska eller inte (vilket jag inte gör) så skall du stå till svars för falskt iklädande av prästroll eller nåt sådant.

Det blir eldsjön direkt!

"Jag är varken Mufti, Imam eller Ayatolla" (Mantrat som upprepades x 1000 i Måndags)

JoUh, vad står det i Fatwan jag klistrade in? :va

En kristen TV-predikan, det kunde jag aldrig ha gissat...... :rolleyes:

Kristna TV-predikanter är givetvis de mest nyanserade och sakliga i sin kritik av Islam. Objektivitetens sanna värn.

Markus skrev:
JoUh, vad står det i Fatwan jag klistrade in? :va

Fatwa nr: 18435 Datum: 1417-01-02 (Hidjra)
Den är något luddigt skriven, men behandlar någon form av "copyright" på program där rättigheterna är reserverade, oavsett om ägaren till materialet är muslim eller "kafer", med hänvisning till bl a Muhammeds uttalande "Mn sabaka ila mubah, f'houa ahak bihi." (Tolkas ungefär "Founder's keeper", den som är först till det tillåtna är den som äger rättigheterna till det).

JoUh skrev:
Den är något luddigt skriven, men behandlar någon form av "copyright" på program där rättigheterna är reserverade, oavsett om ägaren till materialet är muslim eller "kafer", med hänvisning till bl a Muhammeds uttalande "Mn sabaka ila mubah, f'houa ahak bihi." (Tolkas ungefär "Founder's keeper", den som är först till det tillåtna är den som äger rättigheterna till det).

Just det t-rex, du har begått copyrightsbrott enligt Sharia genom att insinuera att du har Arabfärdigheter.

Tack JoUh.

JoUh skrev:
`
Nice att kunna arabiska. Ett språk som jag rent instinktivt tycker ser svårare ut än tom kinesiska, men arabiska är väl forfarande byggt på ett alfabet eller?

/O

Olzki skrev:
`
Nice att kunna arabiska. Ett språk som jag rent instinktivt tycker ser svårare ut än tom kinesiska, men arabiska är väl forfarande byggt på ett alfabet eller?

/O

Naturligtvis är det byggt på ett alfabet. Det är ett semitiskt språk mkt nära besläktat med arameiska (har även läst att det härstammar från arameiskan), som är mitt riktiga modersmål....

Denna tråd har varit en stor glädje att läsa igenom.

Vad som slog mig ständigt är all kunskap som de flesta håller i :tummenupp

Jag är född i Sverige men rötterna kommer från Bosnien. Farsan min är mycket troende samt stora delar av släkten. När Kriget på Balkan blomstrade upp blev det fanatiskt i Bosnien alla folkgrupper började att dra sig till varandra och till sist så var det ända viktiga vilken religion du tillhörde.

Religion för mig är att man skall vara god mot sina nära och kära samt att vara mänsklig..........men....men.

Kulturen i vissa länder blandas in i religionen och det påverkar utgången som i sin tur blir lustig i grannländer som ligger en bit bort.

Inom en stor del av mellanöstern samt bitar av asien finns det folkgrupper,byar,städer där folk är annalfabeta och "lyssnar" på sina ledare som i sin tur använder bitar av religionen för att få fram sina budskap. Detta kan vara både + eller -.

Inom islam finns det två grupper Suni och Shia. Jag vill påpeka att när man läser igenom Koranen så är mer än hälften av innehållet om kvinnan och familjen, det står om hur du ska behandla kvinnan och att hon ska må bra.

NU TÄNKER FOLK MEN VA F*N ALLT DETTA FÖRTRYCK DÅ??. jag vill då åter gå till kulturen i vissa länder..se t.ex kvinnorna i Bosnien,Turkiet de bär en sjal runt huvudet för att täcka håret medans kvinnorna i Afganistan täcks ner till tårna.

Var det någon som såg ett TV-program här om dagen om kvinnorna i Iran?? Detta är helt uteslutet i många muslimska länder att man kan köpa till sig en fru (Sige) för 2 timmar till 1 år. Var kommer det ifrån? Jag tycker det är ett prakt exempel på att en man har bestämt det för sin egen vinning. Jag har hört om en man som skaffade en annan fru parallelt med sin fru för att hon inte kunde få barn. Fråga? Har kvinnan rätt till en annan man ifall han inte kan göra barn.
Största problemet inom Islam är att vissa länder tolkar efter eget tycke, alla har en stam men grenarna går helt åt olika håll.

Jag måste avrunda nu annars sitter jag här hela natten.

/ VaLLe.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...