Watch the film Theo van Gogh was murdered for

Chris Ash skrev:
Det finns koranlärde som har studerat dessa texter i hela sitt liv och som kan återge stora delar av dem i sin helhet direkt ur minnet. Trots detta så håller de inte med dig om detta med motsägelser.....

Vad säger denna fredliga religion om den koranlärde som SER dessa motsägelser och tänker: "Fan detta med islam är ju åt he-te, inget annat än skitsnack och jag vill nog inte vara muslim längre..."

Får han avsäga sig religionen och gå i frid?

JoUh skrev:
Vad säger denna fredliga religion om den koranlärde som SER dessa motsägelser och tänker: "Fan detta med islam är ju åt he-te, inget annat än skitsnack och jag vill nog inte vara muslim längre..."

Får han avsäga sig religionen och gå i frid?

Det beror på var i världen han bor någonstans. Genom historien har muslimer ofta gjort skillnad på de som tidigare varit muslimer och de som aldrig har varit det. Precis som de kristna, även om de kristna ofta inte var så petiga utan bedömde både avfällingar och icke kristna lika illa.

Men var och en ska naturligtvis få tro precis vad han/hon vill och det är beklagligt att det inte är så överallt.

Chris Ash skrev:
Det beror på var i världen han bor någonstans. Genom historien har muslimer ofta gjort skillnad på de som tidigare varit muslimer och de som aldrig har varit det. Precis som de kristna, även om de kristna ofta inte var så petiga utan bedömde både avfällingar och icke kristna lika illa.

Men var och en ska naturligtvis få tro precis vad han/hon vill och det är beklagligt att det inte är så överallt.

Nehe du, så lätt ska du väl ändå inte komma undan.

Jag frågar enbart vad ISLAM säger om just denna punkt. Du ger inget entydigt svar, vinklar bort och börjar din egen "smutskastningskampanj" mot kristendomen istället. :va

Ett annat knep du ständigt tar till är att när det tjänar dina syften så lastar du en religion för individers handlingar, medans du i ett annat inlägg predikar motsatsen. Motsats? Läser du koranen förresten?? :tungan

Än en gång, vad säger ISLAM om den som konverterar från sin religion? Inte vad kristna gjort någongång för länge sedan...

henkablyfot skrev:
Så här gör muslimer:

"Bakom varje framgångsrik man står det en kvinna... O bakom henne står frugan"

"Den perfekta kvinnan är den som efter fullbordat samlag transformeras till en back full med öl och ens två bästa polare."

Så djävla skönt att se att det finns rickspuckon som du som sitter och klankar ner på religioner och på allvar hävdar att ett klipp på några idioter skulle vara representativt för en miljar mäniskor. Dessutom är det taget ur sitt samanhang och vad mig beträffar ser jag inget där som säger att deta är en Muslimsk företeelse och inte en lokal sed...

Dessutom brukar det allvarligaste argumentet bland er som hetsar mot muslimer vara deras kvinnosyn men den du utrycker i din signaturtext visar ju på att du är en dubbelmoralisk idiot! :kocko

korvgubbe skrev:
Så djävla skönt att se att det finns rickspuckon som du som sitter och klankar ner på religioner och på allvar hävdar att ett klipp på några idioter skulle vara representativt för en miljar mäniskor. Dessutom är det taget ur sitt samanhang och vad mig beträffar ser jag inget där som säger att deta är en Muslimsk företeelse och inte en lokal sed...

Dessutom brukar det allvarligaste argumentet bland er som hetsar mot muslimer vara deras kvinnosyn men den du utrycker i din signaturtext visar ju på att du är en dubbelmoralisk idiot! :kocko

Du är också ett "rikspucko", för så här stavas det... :D ..vad är det för en jävla lokal sed som gör på detta viset?....rent svineri vill jag påstå :kocko

Det berättar ju bara hur jävla utvecklade dessa grottmänniskor är!

Och ska vi sedan tala om religion, så är det alltid muslimer som är inblandade i krig och terrorism.......

Och du korvgubbe: alla människor behöver inte tycka som dig eller andra muslimer...

Jag kan bara säga för min egen del att jag inte tycker om muslimer, men jag hatar dem inte......bara de håller sin förbannade religion för sig själv, och inte försöker övertyga alla runt om sig hur jävla bra den är !!!!!!!!

DFMSWEDEN skrev:
Och ska vi sedan tala om religion, så är det alltid muslimer som är inblandade i krig och terrorism.......

:rofl
Du kan ju bara inte vara sann?
Du tror på fullt allvar att över en miljard människor "alltid är inblandade i krig och terrorism" pga deras tro?
En kort historiasumering kanske vore på sin plats.
Förresten så är det här med "terrorism" ett väldigt slarvigt ord.
Det används ofta av media tillsammans med "internationella nätverk" osv.
Trist att orden urholkas så.

Last edited:
DFMSWEDEN skrev:
1. ..vad är det för en jävla lokal sed som gör på detta viset?....rent svineri vill jag påstå :kocko

2. Det berättar ju bara hur jävla utvecklade dessa grottmänniskor är!

3. Och ska vi sedan tala om religion, så är det alltid muslimer som är inblandade i krig och terrorism.......

4. ...bara de håller sin förbannade religion för sig själv, och inte försöker övertyga alla runt om sig hur jävla bra den är !!!!!!!!

1. Sluta försöka jämnföra äpplen med päron! Jag blir bara illamående när jag ser era försök att svartmåla en miljard mäniskor utan att ens bekymra er om att vara sakliga eller ens bry er om den skit ni lägger upp är representativt för religionen.... Det är som att jag skulle lägga upp en film där KKK lynchar svarta och sen säga att alla kristna är idioter baserat på vad KKK gör...!?

2. Jodå, men vi kristna helsvenskar har tydligen en hel del grottmänniskor i "våra" egna led med så jag vet inte om jag känner mig särskillt lyckligt lottad som får bo i ett så civiliserat land som vårt... :rolleyes:

3. Jasså? All terrorism? Alla krig? Har du ens öppnat en bok de senaste tio åren eller har du fått all kunskap du besitter från polarna när ni sitter å hetsar kring ett bord på krogen!?

4. Än så länge har jag aldrig råkat ut för att en enda muslim försökt pracka på mig sin religion. Däremot har jag hört en djävla massa idioter bräka om hur hemska muslimerna är i tid och otid... De enda som försöker pracka sin religion på mig är Jehovas som ringer på med jämna mellanrum...

Ja eller hur? WW1, WW2, Vietnam, Angola, El Salvador....osv. ETA, IRA.... :va

Edit: Lååångsam...

DFMSWEDEN skrev:
Jag är ju ett "rixpucko", för så här stavas det... :D ..vad är det för en jävla lokal sed som gör att jag stavar på detta viset?....rent svineri vill jag påstå :kocko

Det berättar ju bara hur jävla utvecklade dessa grottmänniskor i Ekby är!

Och ska vi sedan tala om religion, så är det alltid folk från Ekby som är inblandade i krig och terrorism.......

Och du korvgubbe: alla människor tycker om dig som du är...

Jag kan bara säga för min egen del att jag tycker om folk och jag hatar dem inte......bara de håller om mig, och inte försöker övertyga alla runt om sig hur jävla bra jag är !!!!!!!!

Visst är jag revisionist, men världen hade varit trevligare om du skrivit såhär.

En enkel fråga till er muslim älskare: Om jag nu har dessa hel idiotiska uppfattningar om muslimer och religionskrig...undrar ni då inte var jag fått dessa ifrån?.....Jo, massmedia såklart !!!!!!!!

Men ni kommer säkert att påstå att de vinklar det på ett dåligt sätt för de stackars muslimerna....... :arsele

Ni kan väl inte jämföra sverige med de muslimska länderna?....då är ni alla rikspuckon.....att våra svenska vikingar härjade som fan, har väl inte med nutidens våldshandlingar och ni ska väl för fan inte påstå att vi i sverige håller på att stoppa upp pinnar i röven på varandra !!!!!!!!

DFMSWEDEN skrev:
En enkel fråga till er människoälskare: Om jag nu har dessa kärlekstankar om muslimer och ekumenism...undrar ni då inte var jag fått dessa ifrån?.....Jo, från mina högt ärade medmänniskor!!!!!!!!

Men ni kommer säkert att påstå att jag har för höga tankar om mina medmänniskor...... :pannkyss

Ni kan väl inte jämföra sverige med de muslimska länderna?....då är ni alla rikspuckon.....att våra svenska vikingar kramades som fan, har väl inte med nutidens kramorgier och ni ska väl för sjutton inte påstå att vi i sverige håller på att kramas för mycket!!!!!!!!

Seså ja.

Varför kommer jag att tänka på gårdagens "Hej Domstol" där de delade ut Fatwor? :rofl

DFMSWEDEN skrev:
... ni ska väl för fan inte påstå att vi i sverige håller på att stoppa upp pinnar i röven på varandra !!!!!!!!

Kan du inte visa mig var det står i Koranen att man ska stoppa upp pinnar i röven på varandra!?!

...och på samma sätt som KKK:s agerande eller Knutbyfolket aldrig på något sätt kan representera vanliga "vita" människor som tillhör "kristna" länder så borde du väl inte vara så sanslöst korkad och okritisk i ditt tänkande att du ser särarter som "rövpinnpetarna" som representativa för alla muslimer!?

DFMSWEDEN skrev:
En enkel fråga till er muslim älskare: Om jag nu har dessa hel idiotiska uppfattningar om muslimer och religionskrig...undrar ni då inte var jag fått dessa ifrån?.....Jo, massmedia såklart !!!!!!!!

...

Ett par inlägg upp var det ju personliga erfarenheter :va

Med företrädare som dig kommer iallafall högerextremismen aldrig lyckas lyfta sig från den mörkbruna geggamojja de kravlar i nu, och det känns rätt bra. Keep it up!

t-rex skrev:
Det missade jag. Vad hände?

Hörde inte hela, men grejen var att de delade ut Fatwor till varandra och till Radiohandlare som sålde digitalboxar. Det var ytterst roande. Det började med att den ena hela tiden ljög om att Lisa Ekdahl skulle komma till programmet och berätta om när hon rökte på med Salvador Poe (?) och till sist lessnade den andra och sade att "nu får det vara nog, jag delar ut en fatwa till dig". Sedan spann det på, de var arga för att radiohandlarna införde digital-tv så de gav dem fatwor. :tummenupp

korvgubbe skrev:
Kan du inte visa mig var det står i Koranen att man ska stoppa upp pinnar i röven på varandra!?!

...och på samma sätt som KKK:s agerande eller Knutbyfolket aldrig på något sätt kan representera vanliga "vita" människor som tillhör "kristna" länder så borde du väl inte vara så sanslöst korkad och okritisk i ditt tänkande att du ser särarter som "rövpinnpetarna" som representativa för alla muslimer!?

Du kanske missade länken lite längre upp här på sidan?...kolla den så fattar du var jag fick det ifrån..!!!!!!!

Nej, såklart att de inte representerar "hel" muslimska folket, ville bara påvisa deras våldsbenägna gener....Och nu jämför jag inte andra raser, utan bara mellan svenskar och muslimer, hur jävla olika vi är i handlande.....vi gör inte sådana äckliga våldshandlingar i modern tid.....

t-rex skrev:
Med företrädare som dig kommer iallafall högerextremismen aldrig lyckas lyfta sig från den mörkbruna geggamojja de kravlar i nu, och det känns rätt bra. Keep it up!

Jag såg en dokumentär på vetenskapens Värld som hamnade om organismer som växer i ogästvänliga miljöer... Det var små geggiga organismer som överlevde trots de mest extrema förhållanden... De blev aldrig särskillt stora, de syntes knappt men de överlevde mot alla odds och ofta frigjorde de obehagliga odörer...

.....Hur kom jag att tänka på denna dokumentär nu?!

DFMSWEDEN skrev:
Du kanske missade länken lite längre upp här på sidan?...kolla den så fattar du var jag fick det ifrån..!!!!!!!

Nej, såklart att de inte representerar "hel" muslimska folket, ville bara påvisa deras våldsbenägna gener....Och nu jämför jag inte andra raser, utan bara mellan svenskar och muslimer, hur jävla olika vi är i handlande.....vi gör inte sådana äckliga våldshandlingar i modern tid.....

Sluta nu. Snälla. :Bugar
Om du vill kritisera Muslimer får du väl kolla upp vilka företeelser de ägnar sig åt och söka svaret i kultur och religon, inte i deras "ras"? Det borde inte vara ett särskilt svårt uppdrag heller.

DFMSWEDEN skrev:
ville bara påvisa deras våldsbenägna gener....

Och nu jämför jag inte andra raser, utan bara mellan svenskar och muslimer

....vi gör inte sådana äckliga våldshandlingar i modern tid.....

Kan du inte fortsätta att skriva....?! Skriv mer.. låt oss höra mer!

En intressant egenskap som kvicksand har är att man sjunker allt djupare ju mer man kämpar för att komma ur.

Gener? Raser? ..Svenskar begår inte våldsdåd? Det här blev ju underhållande!
Muslimer är alltså en ras? Svenskar är en ras..

Kan du beskriva rasen Svensk?!
"Svensken är en relativt ovanlig ras som endast förekommer i de allra mest nordliga delarna av Europa. Svensken återfinns i kalla och mörka miljöer, miljöer som minst sagt präglat hans sinne. Han är tystlåten och aningen hämmad men kan ibland byta skepnad och minsan leva upp. Detta sker oftast när svensken konsumerat stora mängder alkohol och gärna då på resmål som Kos och Ayia Napa men även på en finlandsfärja går bra.

Svensken är normalt ljushyad med blont hår. Som arvtagare från den Ariska rasen har hon ofta blå ögon och ett kraftfullt markerat käkparti. "

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT